"vmx" <dsl56fjernbogstavernemellemtallene389@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47d08056$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Gode / dårlige erfaringer ?
> ( Årgang 1998 )
>
> Google gav ikke det store input,
> udover at: V6 motoren åbenbart på
> et "tidspunkt" ( 1998 / 1999 ) er blevet
> revideret = bedre økonomi samt flere HK
> Nogen der har viden om dette ?
> Nogen der har et link til korrekte
> tekniske specs på motoren ?
Motoren er solid og giver ikke de store problemer, bortset fra en tendens
til at tændspolerne ikke holder evigt.
Tandremsskift er dyrt og besværligt, rundt om 10000, og skal ikke overlades
til personer uden erfaring med motoren, intervallet er 5 år / 180000 km
Motoren er ikke en bundtrækker, men skal have omdrejninger for at lave
noget.
210 hk udgaven sidder kun i den faceliftede version fra 2000 model og frem
(kom meget sidst i 1999) 1998 modellen er 194 hk, hvilket stadig er nok til
at dække et normalt behov.
Jeg har arbejdet med Peugeot i mange år og kun set en af disse maskiner
brække sig, og den havde overskredet tandremsintervallet med næsten 2 år, og
havde ikke fået skiftet olie de sidste 70000 kilometre, det var ikke
motorens skyld at det gik galt
Keld