Fodgængere på motorvejen.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-03-08 09:51

Nu er det så sket igen.

http://ekstrabladet.dk/112/article981227.ece

Det kommer bag på mig, at der ikke er gjort noget ved det problem for
længe siden.

Henne i Tyskland har der længe kørt kampagner om, at hvis man får
motorstop, eller på anden vis er nødt til at forlade bilen, så er det
ud med advarselstrekanten og så ellers om på den anden side af
autoværnet.

Det plejer ellers ikke at skorte på villigheden til at tage ved lære
fra nabolandene, men det er godt nok mest når det gælder nye metoder
til at inddrage vores penge.

Der er jo heller ikke noget at sige til, at danskerne får et
lemfældigt forhold til det med ophold i nødsporet.

Politiet holder sig ikke for gode til at lave inkassoforretninger i
nødsporet. Det gør de selv med lastbiler der medfører farligt gods!

Det ville aldrig forekomme i Tyskland. Der ville man køre ind foran,
og derefter tænde "lysreklamen" der siger "Bitte folgen", og så køre
til nærmeste rasteplads.

De er også flinke til at bruge trafikradioen til at gøre opmærksom på
når der er fodgængere på motorvejen.

Nå, men kort sagt, så er der vel tale om sædvanlig dansk slendrian,
både fra myndighedernes side og også fra de formastelige der færdes
til fods på motorvejene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : TDN

Dato : 05-03-08 18:04

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nå, men kort sagt, så er der vel tale om sædvanlig dansk slendrian,
> både fra myndighedernes side og også fra de formastelige der færdes

Man kunne jo også indføre lovpligt på at iføre sig de her refleksveste når
man har driftstop på motorveje, som man allerede har i mange andre lande, de
er da til at se i mørke.

Mvh
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-03-08 18:05

> Det kommer bag på mig, at der ikke er gjort noget ved det problem for
> længe siden.

Altså det er samfundets skyld?.

> [...]
> motorstop, eller på anden vis er nødt til at forlade bilen, så er det
> ud med advarselstrekanten og så ellers om på den anden side af

Alle "ved sine fulde fem" ved det ikke er et sted at opholde sig. Jeg skal
sgu´ ikke have r.. kørt af for at skifte hjul, om jeg så skal køre på fælgen
for at komme væk!!!!.

> Nå, men kort sagt, så er der vel tale om sædvanlig dansk slendrian,
> både fra myndighedernes side og også fra de formastelige der færdes
> til fods på motorvejene.

Der kan du se, Bjørn, det er samfundets skyld- du må få dine venner til at
indbetale det de respektivt rettelig burde. Ellers må du selv til lommen ;).