Endnu en svensker solgt.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-03-08 16:25

Volvo personbiler, og SAAB personbiler og nu Scania.

VW koncernen har nu opkøbt så mange aktier i Scania, at de ejer 68% af
aktiekapitalen.

Skal man se noget positivt i det, så skulle det være at den
fremragende V8 maskine Scania laver måske endelig kan få skruet et
ordentligt førerhus på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-03-08 19:06

> [...]
>
> Skal man se noget positivt i det, så skulle det være at den
> fremragende V8 maskine Scania laver måske endelig kan få skruet et

De havde jo chancen for at blive købt op af Volvo lastbiler i 1999, men det
ønskede de ikke. Volvo solgte dengang de aktier de havde i Scania til VW og
de har nu så overtaget en del mere så de nu får kontrollen. Nu må vi se om
de skal danne makkerskab med MAN i stedet for.

Viste i for øvrigt at Scania er latinsk for Skåne?

Mvh Niels

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-03-08 21:17

On Mon, 3 Mar 2008 19:05:48 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaard@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

> [...]
>de skal danne makkerskab med MAN i stedet for.
>
>Viste i for øvrigt at Scania er latinsk for Skåne?

Det er børnelærdom for lastbilchauffører.

Og Vabis er en forkortelse af Vagnfabriken i Södertälje.

Volvo er også latin, og betyder noget i retning af: Jeg ruller.

MAN er ikke latin, men betyder: Man Angert Nicht. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-08 21:33

Folmer Rasmussen skrev:
> Det er børnelærdom for lastbilchauffører.
> Og Vabis er en forkortelse af Vagnfabriken i Södertälje.
> Volvo er også latin, og betyder noget i retning af: Jeg ruller.
> MAN er ikke latin, men betyder: Man Angert Nicht. )

Er der ikke noget med at det også betyder "Mess Auf Nurnberg"?

Men IVECO betyder "Intet Virker Efter Chaufførens Overbevisning".

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-03-08 21:49

On Mon, 03 Mar 2008 21:33:27 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Er der ikke noget med at det også betyder "Mess Auf Nurnberg"?

>--

Er der ikke noget med............begynder du.

Vi kan med det samme slå fast at der således er tale om rygter.

Rygter der sikkert er opstået under en Volvo-chaufførs kamp mod den
yderst ringe kabineplads i den mobile et-værelses.

En et-værelses der iøvrigt ikke er fornyet på væsentlige punkter siden
1993!!

Det er mig ubegribeligt at det mærke stadig er markedsførende i
Norden. Det siger noget om vognmændenes angst for fornyelser.

>--

>Men IVECO betyder "Intet Virker Efter Chaufførens Overbevisning".

Det må du jo vide noget om. )

Iflg. din hjemmeside har du jo trællet rundt i sådan en pizza-automat
henne hos Børge i Viborg.

Men det skulle iøvrigt ikke undre mig om der var noget om snakken.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-08 06:53

Folmer Rasmussen skrev:
> Er der ikke noget med............begynder du.
> Vi kan med det samme slå fast at der således er tale om rygter.

Kan vi nu også det?

Jeg har hørt det som det preusserne selv bruger om bemeldte køretøj.

> [...]
> Det er mig ubegribeligt at det mærke stadig er markedsførende i
> Norden. Det siger noget om vognmændenes angst for fornyelser.

Det kan jo også være et udtryk for at svenskerne, mens de stadig
bestemte selv, fandt et design som konkkurenterne skulle bruge 10 år
mere for at overgå.

> Det må du jo vide noget om. )
> Iflg. din hjemmeside har du jo trællet rundt i sådan en pizza-automat
> henne hos Børge i Viborg.

Den "Cursor 10" (sidste model inden Stralis) som jeg fik at køre i fra
ny måtte på værksted i Napoli på jomfruturen. At jeg måtte efterfylde 1
l kølevand for hver 100 km jeg havde kørt overbeviste vognmanden om at
det var nødvendig.

I øvrigt en lidt sjov oplevelse at møde op med en dansk opbygget IVECO
på et italiensk IVECO-værksted. Sådan en havde de aldrig set før.

Men bortset fra det, og et lille problem med motorbremsen under bestemte
forhold, kørte den faktisk udemærket.

Så godt at den stadig står over Scania for mig.

> Men det skulle iøvrigt ikke undre mig om der var noget om snakken.

Der går sjældent røg af en brand uden ild.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-03-08 23:18

On Mon, 03 Mar 2008 21:16:55 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
Var det ikke EU der sagde " Fy må ikke, vi vil ikke have monopoler i
EU" ?

>Det er børnelærdom for lastbilchauffører.
>
>Og Vabis er en forkortelse af Vagnfabriken i Södertälje.
"Vagnfabriks Aktiebolaget i Södertälje" for at være præsis.
Scania-Vabis er en fusion mellem Scania i Malmø og Vabis i Södertälje
tilbage i 1911.

>Volvo er også latin, og betyder noget i retning af: Jeg ruller.
Volvo blev vist grundlagt af SKF, så jo det ruller jo .....

/Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-08 08:02

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Volvo er også latin, og betyder noget i retning af: Jeg ruller.

"At rulle..."

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-03-08 08:04

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> VW og de har nu så overtaget en del mere så de nu får kontrollen. Nu må vi

Var det ikke noget med, at EU blandede sig i dét forehavende?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 03-03-08 19:10

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
> Skal man se noget positivt i det, så skulle det være at den
> fremragende V8 maskine Scania laver måske endelig kan få skruet et

Er det den her:
http://www.autokiste.de/index.htm?site=/psg/index/show.htm?id=4656
du mener skal bygges på en Scania?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 03-03-08 21:19

On Mon, 03 Mar 2008 19:09:36 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Er det den her:
>http://www.autokiste.de/index.htm?site=/psg/index/show.htm?id=4656
>du mener skal bygges på en Scania?
>

>--

Næh, det var ikke liiiiige den jeg havde i tankerne. ))

Og må jeg så bede dig om ikke at lukke den slags billeder ind i min
computer. Nu skal jeg slås med ondt i øjnene i flere dage.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-03-08 19:38

> [...]
>
> Skal man se noget positivt i det, så skulle det være at den
> fremragende V8 maskine Scania laver måske endelig kan få skruet et

Hvad med om de forsøger at skohorne en Scannia V8 i en VW?
Det lyder da mere af sjov i gaden

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 03-03-08 21:52

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Hvad med om de forsøger at skohorne en Scannia V8 i en VW?
>Det lyder da mere af sjov i gaden

Centermotor i Transporter Syncro

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-03-08 22:54

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> skrev i en meddelelse

> Centermotor i Transporter Syncro

Hvad mon Leonard siger til den konstellation?

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 04-03-08 08:32

On Mon, 3 Mar 2008 22:54:29 +0100, Uffe Bærentsen wrote:

> Hvad mon Leonard siger til den konstellation?

Det var da en god ide
Støjniveauet kan ikke blive væsentligt højere end det er i dag, men det
giver vel lidt mere træk, når en tung trailer skal trækkes op i fart

--
Leonard
Fejltagelser er indgangen til opdagelser.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-08 11:11

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var da en god ide
> Støjniveauet kan ikke blive væsentligt højere end det er i dag, men det
> giver vel lidt mere træk, når en tung trailer skal trækkes op i fart

og så er det næste projekt til din garage født

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Møller

Dato : 03-03-08 20:15

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Skal man se noget positivt i det, så skulle det være at den
> fremragende V8 maskine Scania laver måske endelig kan få skruet et

Ja da skal det være fra Cayenne.
Porsche ejer jo VW

Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-03-08 21:00

> Ja da skal det være fra Cayenne.
> Porsche ejer jo VW
>
> Møller

De vil gerne overtage, men de har da ikke gjort det endnu, eller har jeg
overset det er sket?

Mvh Niels

Fra : Møller

Dato : 03-03-08 22:47

Niels Bengaard wrote:

> De vil gerne overtage, men de har da ikke gjort det endnu, eller har jeg
> overset det er sket?

Både ja og nej:
VW har haft en beskyttelse mod "fjendtlig overtagelse", så ingen andre end VW kunne have stemmeflertal.
Den fondsparagraf er underkendt af EU, Porsche har længe haft en væsentlig indflydelse og nu er det
hele ved "at falde på plads": http://epn.dk/industri/article1285820.ece

Vare det ikke er varme produkter de nu får endelig kontrol over:
Elektronisk fejl hos dieselmodeller af Jetta og Golf kan i værste fald udløse brand. I Tyskland
alene er 27.000 biler tilbagekaldt.

Møller

Fra : Brian

Dato : 04-03-08 20:32

Møller wrote:

> Vare det ikke er varme produkter de nu får endelig kontrol over:
> Elektronisk fejl hos dieselmodeller af Jetta og Golf kan i værste
> fald udløse brand. I Tyskland alene er 27.000 biler tilbagekaldt.

Schhh... den slags fejl taler vi helst ikke om, når der står VW på fronten

/Brian

Fra : Møller

Dato : 05-03-08 11:27

Brian wrote:

> Schhh... den slags fejl taler vi helst ikke om, når der står VW på fronten

De kan vel klaske par løver på

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-03-08 11:39

On Wed, 05 Mar 2008 11:27:05 +0100, Møller <Mo@g2net.dk> wrote:

>--

Nu er du rent undtagelsesvis ude på tynd is.

Du skal omgås løver meget forsigtigt, idet de hos Pøsjø ikke har
monopol på dette fremragende dyr.

MAN har rent faktisk også en løve på fronten. Det er den sidste rest
fra overtagelsen af Büssing for mange år siden.

http://www.fortunecity.com/uproar/picture/717/BUESSING/intro.htm

Hvis du skulle have fortrængt det, så var Büssing kendt for deres
"unterflur" motorer. Den var placeret nede under lastbilen, hvilket
gav sig udslag i et herligt stort førerhus med helt plant gulv, og
desuden gav støjsvaghed i kabinen en helt ny betydning.

Således belært.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 05-03-08 13:51

Folmer Rasmussen wrote:

KLIP

> Nu er du rent undtagelsesvis ude på tynd is.

Vil du mene at der ingen ko er på den is eller er det omvendt

> Du skal omgås løver meget forsigtigt, idet de hos Pøsjø ikke har
> monopol på dette fremragende dyr.
Og Porsche har ikke monopol på 3 cifre de to firmaer har testet det ved retten.

> MAN har rent faktisk også en løve på fronten. Det er den sidste rest
> fra overtagelsen af Büssing for mange år siden.
Og den navnkundige knallert: Lion

> [...]
> gav sig udslag i et herligt stort førerhus med helt plant gulv, og
> desuden gav støjsvaghed i kabinen en helt ny betydning.

Kender den kun set den som bus.

> Således belært.
vil jeg gå en lang tur i solskinnet og se efter fjeldvåger og mus-do

Er velfortjent efter at have skiftet kobling på en Xantia, alt i orden, prøvetur: et satans tyndt
stykke plast brækkede mellem koblingspedalen og trækkabel. hvem h...... tror, at 1 mm plast kan
holde til pedaltryk x 10 (ca udveksling i pedal.
Men det var heldigvis lagerdel: "dem gik der da mange af" ;-(
Heller ikke svær at skifte vis man ved hvordan. Genboen havde også haft problemet, han måtte på
værksted

Den nye var også med 2 mm tykke vægge og bedre plast, skulle de havde haft over en hund, så havde
jeg fundet pladesaks frem og lavet et beslag i blikplade: det ville havde været 1000 x stærkere.

Jeg var på værkstedet hvor jeg egentlig havde alle dele til rådighed, men min tid på lift var løbet
ud, så jeg trak dyret hjem havde jeg ikke være i to biler, så var den blevet kørt hjem, uden
kobling no problemos.
Men nu kører den som en drøm.
Ved køb af brugt vil ved man aldrig koblingen har det. Der er stadig nogle der tror, at bremser er
til pynt når man holder lidt opad ved et lyskryds

Møller

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-03-08 17:08

Møller <Mo@g2net.dk> wrote:

>Der er stadig nogle der tror, at bremser er til
>pynt når man holder lidt opad ved et lyskryds

Er "nogle" ikke en lettere underdrivelse?

Fra : Møller

Dato : 05-03-08 17:20

Ove Kjeldgaard wrote:

> Er "nogle" ikke en lettere underdrivelse?

Måske
Møller

Fra : Møller

Dato : 05-03-08 13:56

Folmer Rasmussen wrote:
KLIP

> [...]
> gav sig udslag i et herligt stort førerhus med helt plant gulv, og
> desuden gav støjsvaghed i kabinen en helt ny betydning.

Til de helt uvidende: LKW med centermotor
http://www.fortunecity.com/uproar/picture/717/BUESSING/1945/unterfl2.htm
http://www.fortunecity.com/uproar/picture/717/BUESSING/1945/120003.jpg

Møller