Mistede pengene til bilkøb..
Fra : Henrik B.

Dato : 27-02-08 11:05

Tænkte lige at jeg ville sprede denne:
http://ekstrabladet.dk/112/article978842.ece

Der er et videoklip af tyveknægten...

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Thomas

Dato : 27-02-08 20:31

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der er et videoklip af tyveknægten...
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.

Ja hvad skal man sige......

EB om igen.... de bruger ordet fedladen, men så skulle de have sagt en
fedladen mand omgivet af 50 fede mennesker, da videoen er trukket ud i
bredden. Desuden går der forholdsvis lang tid fra hun taber pengene
(17:59.46) til han samler dem op (18:01.23). Det er stadigvæk forkert af
ham ikke at aflevere dem, men ligefrem at bruge ordet tyveknægt, det ved jeg
nu ikke om man kan. Men hun skulle tværtimod dømmes for lemfældig omgang
med penge samt naivitet, hvis hun tror at politiet lige har vedkommende
stående i deres arkiv og kan hente ham nu og her.

Mvh

Thomas

Fra : BJ

Dato : 27-02-08 21:16

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> lemfældig omgang med penge samt naivitet, hvis hun tror at politiet lige
> har vedkommende stående i deres arkiv og kan hente ham nu og her.

Det er rigtigt, mand....det er sku samfundets skyld....

For god ordens skyld, hvis der fornemmes en vis form for ironi i mit svar,
så er det 112% tilstræbt.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-08 21:25

"Henrik B." skriver:

> Der er et videoklip af tyveknægten...

Tyv?
Hvor?

Hvis jeg samler en 25 øre op fra gaden, er jeg så også tyv?

Når jeg fjerner en flaske fra min forhave og sælger den for at få panten
for den, er jeg så også tyv?

På videoklippet ser jeg en pige der smider om sig med penge og en mand
der er så venlig at han samler affald op fra jorden.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BJ

Dato : 27-02-08 21:30

KLIP

> [...]

> På videoklippet ser jeg en pige der smider om sig med penge og en mand
> der er så venlig at han samler affald op fra jorden.

Hans ageren efter opsamlingen af affaldet, viser da også tydeligt tegn på
ærlighed....

Tab aldrig noget af værdi i min nærhed, hvis vi nogen sinde skulle rende på
hinanden!

mvh
Bjørn J.

Fra : .J.S...

Dato : 27-02-08 21:49

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
>
> På videoklippet ser jeg en pige der smider om sig med penge og en mand
> der er så venlig at han samler affald op fra jorden.

Der findes noget som hedder "ulovlig omgang med hittegods" .
Ingen smider 20000 væk, så det er helt klart tabt.

Fra : Thomas

Dato : 27-02-08 21:56

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Der findes noget som hedder "ulovlig omgang med hittegods" .
> Ingen smider 20000 væk, så det er helt klart tabt.

Hm... for få år siden, var der da en ældre kone der havde smidt 600.000
kroner i en container i mit nabolag, så 20.000 lyder ikke så vildt i den
forbindelse At hun så troede at de gamle 100 kr ikke var brugbare mere
er så en anden sag......

Mvh

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-08 22:14

".J.S..." skriver:

> Der findes noget som hedder "ulovlig omgang med hittegods" .
> Ingen smider 20000 væk, så det er helt klart tabt.

Hvad med en 25 øre ?
En 10'er ?

Fra : BJ

Dato : 27-02-08 22:29

KLIP

> Hvad med en 25 øre ?
> En 10'er ?

§ 287. 11) 12) Er nogen af de forbrydelser, der er nævnt i §§ 276-284, af
mindre strafværdighed på grund af de omstændigheder, hvorunder handlingen er
begået, de tilvendte genstandes eller det lidte formuetabs ringe betydning
eller af andre grunde, er straffen bøde. Under i øvrigt formildende
omstændigheder kan straffen bortfalde.

Hvis du vil vide mere i stedet for at stille idiotiske spørgsmål, så læs i
straffeloven omkring ovennævnte paragraf.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-02-08 22:39

BJ skriver:

> [...]
> begået, de tilvendte genstandes eller det lidte formuetabs ringe betydning
> eller af andre grunde, er straffen bøde. Under i øvrigt formildende

Manden så flink ud - det må være en formildenden omstændighed.

> Hvis du vil vide mere i stedet for at stille idiotiske spørgsmål, så læs i
> straffeloven omkring ovennævnte paragraf.

Der kan jeg ikke finde svar på om en 10'er jeg samler op på gaden er
tyveri.

Fra : BJ

Dato : 27-02-08 23:27

KLIP

> Manden så flink ud - det må være en formildenden omstændighed.

> Der kan jeg ikke finde svar på om en 10'er jeg samler op på gaden er
> tyveri.

Jeg forstår, du kan ikke læse indenad.

mvh
Bjørn J.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-08 06:16

BJ skriver:

> Jeg forstår, du kan ikke læse indenad.

Jeg forstårat loven er en gummiparagraf der ikke sætter grænser...

Fra : BJ

Dato : 28-02-08 12:54

KLIP

> Jeg forstårat loven er en gummiparagraf der ikke sætter grænser...

Det er alene en vurderingssag og ikke en facitliste, der opereres med.

Her er endnu et eksempel på et tyveri grundet ulovlig omgang med hittegods.

http://jp.dk/indland/krimi/article1281209.ece

mvh
Bjørn J.

Fra : Anders Thorup

Dato : 28-02-08 16:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> BJ skriver:

> Jeg forstårat loven er en gummiparagraf der ikke sætter grænser...
>

> Klaus

Og det er der en god grund til, for havde loven fastsat grænsen til 10kr,
skulle den kort tid efter skrives om til 20kr osv. osv. pga. inflation
Det er for at undgå konstant at skulle vedligholde love og paragraffer mere
end højest nødvendigt. Det er så op til en dommer at afgøre om der
foreligger formildende omstændigheder der gør at straffen bortfalder.

Men du synes måske at alt skal skrives med faste grænser i en lov?
Almindelig opdragelse og moral(som i dagens samfund desværre slet ikke er
almindelig, snarere sjælden) gælder måske ikke bare fordi loven ikke
straffer dig?

Det har aldrig været forbudt at tænke selv, så at skyde skylden på en
lovparagraf uden fast grænse, tyder på en forkælet og uansvarlig holdning
over for egne handlinger, hvor man iøvrigt ikke selv tager ansvar.

Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-02-08 17:49

Anders Thorup skriver:

> Og det er der en god grund til, for havde loven fastsat grænsen til 10kr,
> skulle den kort tid efter skrives om til 20kr osv. osv. pga. inflation

Nej, man laver den pristalsreguleret.

Men for nogle vil eksempelvis 100 kr være "et formuetab over ringe
betydning", for andre et "nåh, der blev vidst lidt penge væk".

Fra : René Løweneck

Dato : 28-02-08 11:29

Hej Klaus !

> Tyv?
> Hvor?

Jeg er helt enig med dig. Tyveri kan man ikke kalde det.

Men så er det man kan spørge, om tyveri overhovedet er så slemt mere. Nu
findes der jo statsanerkendt tyveri, i form af den i pressen så omtalte
skattesnyderliste fra Liechtenstein. I gamle dage havde der været tale om
tyveri, bedrageri og insider information. Ak ja, tiderne skifter.

> På videoklippet ser jeg en pige der smider om sig med penge og en mand
> der er så venlig at han samler affald op fra jorden.

Med forsikringsøjne er der ihvertfald tale om uforsvarlig omgang med penge.
Man kan vel sammenligne det med, at man lægger en spækket tegnebog i et
åbent vindue. Dér ville der så i påkommende tilfælde, være tale om tyveri,
dog stadig uden forsikringsdækning.

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar

Fra : BJ

Dato : 28-02-08 13:08

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er helt enig med dig. Tyveri kan man ikke kalde det.

I vrøvler begge noget så gudsjammerligt.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article979299.ece

mvh
Bjørn J.

Fra : René Løweneck

Dato : 28-02-08 14:30

Hej Bjørn !

> I vrøvler begge noget så gudsjammerligt.

Og du snakker som du har forstand til.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-08 15:00

On Thu, 28 Feb 2008 14:30:19 +0100, René Løweneck <rene@loweneck.dk>
wrote:

>Hej Bjørn !

>Og du snakker som du har forstand til.

>--

Hvis disse to ting er ligefremt proportionale, er det jo ikke det
værste skudsmål. ))

--

Venlig hilsen
Folmer