Der er penge at spare
Fra : Mikael

Dato : 26-02-08 03:24

Det kan godt betale sig at kigge sig lidt omkring.

Jeg har lige fået monteret træk på min Mazda 5. Mazda i DK vil have
ca. 10.000kr. incl. stumper for at montere en aftagelig krog. Krogen
alene over 7000kr.

Stumperne købte jeg i Malmø og fik det sat på i Danmark. Jeg sparede
på den måde 2300kr. og hvis man trækker broafgift og benzin fra er det
stadig 1800kr. Det synes jeg er en ok timeløn for at køre fra Ishøj
til Malmø.

Jeg skrev bare til en forhandler i Malmø (Hedbergsbiler) og de ville
gerne bestille delene hjem til mig. Delene fandt jeg priser og numre
på på Mazdas hjemmeside og jeg krydstjekkede med Mazda DK, SE og DE.

Næste skridt må være at sende bilen til service derovre.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-08 04:24

On Feb 26, 11:24 am, Mikael <MikLar...@gmail.com> wrote:
> Næste skridt må være at sende bilen til service derovre.

Når vores 306'er skal have skiftet tandrem, bliver det nok en Peugeot
i Flenborg som får lov at gøre det.
Så kan der både spares penge på bilen og på indkøbene.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Jens

Dato : 26-02-08 14:48

[...]

Nu er Mazda´s reservedelspriser også helt hen i vejret her i DK, det er
dobbelt pris eller mere ifht Tyskland man kan bare gå ind og sammenligne
priserne på de respektive dele på deres Danske og tyske hjemmeside.
Jeg har fået lavet tilskudsfyret i min 5ër diesel om til oliefyr med ur i
bilen, der koster delene i DK 6335kr i DE koster de 420 euro eller ca3150kr
dvs under ½ pris.
Arbejdslønnen er der ikke det store at spare på så det løb op i ca 6500kr
med montering, men de ville også have 9500 i DK.
Men det værste eksempel var nu min tidligere 323 ditd, der ville de i DK
have ca 1300kr plus moms for et brændstoffilter i tyskland kostede samme
filter 33,50 euro plus moms.
Mvh
Jens

Fra : Mikael

Dato : 26-02-08 07:18

On 26 Feb., 14:48, "Jens" <jen...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Men det værste eksempel var nu min tidligere 323 ditd, der ville de i DK
> have ca 1300kr plus moms for et brændstoffilter i tyskland kostede samme

Skræmmende. Men jeg hælder også mere og mere til at futte til Malmø
næste gang der skal laves service.

Mikael