Re.: Ko-gitter??
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-02-08 09:35

Tråden længere oppe har udviklet sig i en lidt ondskabsfuld retning,
så jeg laver min egen.

I Australien har de Roo-bars, og det er for at beskytte bilerne mod
kænguruer. Det er vigtigt ude i outback'en, da der kan være særdeles
langt til civilisationen hvis man havarerer.

Henne i Amerika kalder de dem for Bull-bars. Hensigten er nok
nogenlunde den samme som i Australien.

I Sverige kaldes de for Älg-skydd. Det vil ikke komme bag på mange
hvorfor de gør det.

Men i Danmark?? Ko-gitter?! Det skurrer i mine ører. Kan I ikke
finde på noget andet at kalde dem?

Jeg synes stadig det er en macho-ting at montere sådant ekstraudstyr i
DK, men dem som synes det ser godt ud må da gerne have dem for mig.

Jeg vil dog ikke undlade at gøre opmærksom på, at der i flere lande
ude i den store verden er mere udstyr der også kalder på den indre
drengerøv.

Man kan købe gitre til forlygterne, og man kan købe gitre til
underkanten af forruden. Alt sammen for at beskytte mod stenslag.

Man kan købe bundskjolde til at beskytte bundkarret i uvejsomt terræn
osv.

Alle disse ting er kendetegnet ved at være til gavn og nytte i de
områder hvor de pågældende biler kører.

Jeg er som nævnt fuldstændig ligeglad med hvad folk skruer på deres
biler, men indrøm dog for fa'en at det er lir.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo_Jensen

Dato : 26-02-08 01:59

On 26 Feb., 09:34, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]
> hvorfor de gør det.
>
> Men i Danmark?? Ko-gitter?! Det skurrer i mine ører. Kan I ikke

Cyklistgitter ? Fodgængergitter ?? Solsortegitter ??? Kattegitter ????
Det er vel hvad man kan risikere at ramme ind i i Danmark....

Leo

Fra : Henrik B.

Dato : 26-02-08 10:38

"Leo_Jensen" <maigaard-jensen@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Cyklistgitter ? Fodgængergitter ?? Solsortegitter ??? Kattegitter ????
> Det er vel hvad man kan risikere at ramme ind i i Danmark....

Hestegitter. Jeg synes at man efterhånden ofte hører, at en flok heste er
sluppet ud af deres indhegning.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-02-08 10:46

Leo_Jensen wrote:

> Cyklistgitter ? Fodgængergitter ?? Solsortegitter ??? Kattegitter ????
> Det er vel hvad man kan risikere at ramme ind i i Danmark....

Ah, hvis vi skal være lidt med, så skal det da være Kronhjorte-gitter.

Fly

Fra : Anders Majland

Dato : 26-02-08 12:14

> Ah, hvis vi skal være lidt med, så skal det da være Kronhjorte-gitter.

Og i lørdags stod der et får midt på A13 ...

Men det er de færreste der har behov for at beskytte bilen med den slags, så
for langt de fleste er det lir der kan (hvis det ikke er godkendt) have en
uheldig indvirkning på følgerne af et trafikuheld.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 27-02-08 00:05

On Tue, 26 Feb 2008 00:59:24 -0800 (PST), Leo_Jensen
<maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote:

>Cyklistgitter ? Fodgængergitter ?? Solsortegitter ??? Kattegitter ????
>Det er vel hvad man kan risikere at ramme ind i i Danmark....

Gåsegitter, jeg har ihvertfald engang ramt en gås med mit, du kan godt
stryge kattegitter, katte er ikke høje nok til at blive ramt af
gitteret, der er det nok snarere akslen de vil få et sammenstød med.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Møller

Dato : 26-02-08 13:45

Folmer Rasmussen wrote:
> Tråden længere oppe har udviklet sig i en lidt ondskabsfuld retning,
> så jeg laver min egen.
>
> Australien:Roo-bars,: kænguruer.
> Amerika: Bull-bars.: Hankofanger
> Sverige: Älg-skydd:    Selvforklarende
Danmark: Unødvendig: Cafegæsteopmærksomhedsfanger

> Men indrøm dog for fa'en at det er lir.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-02-08 15:18

On Tue, 26 Feb 2008 13:44:52 +0100, Møller <Mo@g2net.dk> wrote:

> Danmark: Unødvendig: Cafegæsteopmærksomhedsfanger

>--

Det er jo det jeg har plæderet for hele tiden.

Men det er også indlysende at de involverede parter ikke indrømmer en
skid.

Det ville jeg sikkert heller ikke have gjort i deres sted.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 26-02-08 15:53

Folmer Rasmussen wrote:

> Men det er også indlysende at de involverede parter ikke indrømmer en
> skid.
>
> Det ville jeg sikkert heller ikke have gjort i deres sted.

Den holder ikke Folmer.

Fordi man har gjort en dårlig investering skal man ikke forsvare den.
Indrømme at man tog fejl og så hurtigt komme videre.

Pengene er smidt ud af vinduet der er blot nogle der skal erkende, at det ikke er en skid bedre end
at køre med mega terninger i forruden, THansen lys under bilen m.v. det er kun smag der er forskellig.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-02-08 16:07

On Tue, 26 Feb 2008 15:53:28 +0100, Møller <Mo@g2net.dk> wrote:

> [...]
>at køre med mega terninger i forruden, THansen lys under bilen m.v. det er kun smag der er forskellig.

Ikke desto mindre er det en menneskelig svaghed, dette med at indrømme
egne fejl.

Men det er der mange der gør, og det er ikke mindst synligt når det
bliver rigtig vinter.

Det er min klare opfattelse, at ejerne af disse 4X4 tror at det ikke
kan lade sig gøre at komme galt afsted med sådan én.

Min private statistik siger mig, at ift. det samlede antal biler der
er ude at botanisere når det er rigtig vinter, er 4X4
overrepræsenteret.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-02-08 17:11

Folmer Rasmussen wrote:

> [...]
>
> Min private statistik siger mig, at ift. det samlede antal biler der
> er ude at botanisere når det er rigtig vinter, er 4X4

Så lang tid, at de er kontakt med undergrunder, står de bedre fast. De
bremser bare ikke bedre end en normal bil. Folk lader til at glemme
denne del, da de har lettere ved at komme fremad. (hmm, blev det
forståligt?)

Fly

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 26-02-08 17:09

On Tue, 26 Feb 2008 17:10:52 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>bremser bare ikke bedre end en normal bil. Folk lader til at glemme
>denne del, da de har lettere ved at komme fremad. (hmm, blev det

Hvis vi bytter undergrunden ud med underlaget, så forstår jeg det i
hvert fald godt.

Men jeg er ikke helt enig med dig.

De har et højere tyngdepunkt, og dermed dårligere køreegenskaber.

Og så tror jeg at flere af dem har førere der tror at 4-hjulstræk mere
eller mindre ophæver naturlovene.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-02-08 17:44

Folmer Rasmussen wrote:

> Hvis vi bytter undergrunden ud med underlaget, så forstår jeg det i
> hvert fald godt.

Krakiler!

> Men jeg er ikke helt enig med dig.
>
> De har et højere tyngdepunkt, og dermed dårligere køreegenskaber.

Generelt, ja. 4x4 er, normalt, beregnet til at køre der, hvor der er
nedsat friktion. Selv en X5 er bedre i terræn end en normal bil. Det er
denne egenskab, der gør det lettere at komme frem i sne. Men som sagt,
så er 4x4 ligegyldig, når man ikke kan bremse.

> Og så tror jeg at flere af dem har førere der tror at 4-hjulstræk mere
> eller mindre ophæver naturlovene.

Århja. De ophæver da kortvarigt tyngdeloven.

Fly

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-02-08 20:08

> Århja. De ophæver da kortvarigt tyngdeloven.

Tyngdekraften kan da overvindes så man mister kontakten til underlaget, men
tyngdeloven skal nok få dem ned igen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-02-08 00:41

On Feb 26, 4:06 pm, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Min private statistik siger mig, at ift. det samlede antal biler der
> er ude at botanisere når det er rigtig vinter, er 4X4

Det virker i hvert fald som om de tror de også bremser bedre.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : René Løweneck

Dato : 27-02-08 12:52

Hej Folmer !

> Tråden længere oppe har udviklet sig i en lidt ondskabsfuld retning,
> så jeg laver min egen.

Det var da ikke så galt )

> Jeg synes stadig det er en macho-ting at montere sådant ekstraudstyr i
> DK, men dem som synes det ser godt ud må da gerne have dem for mig.

De kan da vist også fåes i pink, for lige at tage det værste macho af.

> [...]
> Man kan købe gitre til forlygterne, og man kan købe gitre til
> underkanten af forruden. Alt sammen for at beskytte mod stenslag.

Og i Japan kan man få et agurke gitter )
http://www.youtube.com/watch?v=fBsyBjQuX6E&feature=related

> Jeg er som nævnt fuldstændig ligeglad med hvad folk skruer på deres
> biler, men indrøm dog for fa'en at det er lir.

Ok, jeg må bryde sammen og tilstå overfor dig og resten af denne gruppe, at
jeg har monteret vindafvisere på de forreste sideruder !
Dér slap dét ud ! Ihhh, nu har jeg det straks meget bedre. Og det er kun for
lir, det er ikke fordi det er praktisk at kunne have vinduerne åbne i
regnvejr, så hundene kan få frisk luft. Det er simpelthen kun ren og skær
lir !

Og for at du ikke lige skal føle dig alt for sikker, så er her en skjult
videooptagelse fra din bette varebil:
http://www.youtube.com/watch?v=CrJczjf_tk4&NR=1

Indrøm at du havde meldt dig til X-Factor.

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar