Punkter ved service, Mazda "
Fra : Thomas Jensen

Dato : 24-02-08 17:31

Hej,

nogle der ved hvor man kan finde ud af hvilke punkter der skal kontrolleres
ved service på en ny Mazda 2.
Der er intet i manualen om hvilke punkter.
Det er fordi jeg gerne vil have en mekaniker jeg kender til at lave service,
men skal jo være efter foreskrifter.

mvh

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-08 18:27

Thomas Jensen skriver:

> Der er intet i manualen om hvilke punkter.

Det står heller ikke i manualen til min bil, men i servicehæftet.

Det kan være at det er det samme i en Mazda.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens

Dato : 24-02-08 19:29

> Thomas Jensen skriver:

> Det står heller ikke i manualen til min bil, men i servicehæftet.
>
> Det kan være at det er det samme i en Mazda.

Nu har Mazda været så smarte at der ikke er et servicehæfte mere, det er
blevet elektronisk på en eller anden europæisk mazdaserver smart måde at
binde kunderne til at få lavet service ved dem.
Men det kan man løse ved at få det lavet i Tyskland, da det er under ½ pris
jeg bruger Mazda i süderlügum da han taler dansk.
www.autohaus-ebsen.de
Mvh
Jens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-02-08 19:40

Jens skriver:

> Nu har Mazda været så smarte at der ikke er et servicehæfte mere, det er
> blevet elektronisk på en eller anden europæisk mazdaserver smart måde at
> binde kunderne til at få lavet service ved dem.

Så man kan ikke fremvise et servicehæfte ved salg af bilen ?

Fra : alexbo

Dato : 24-02-08 20:12

"Jens" <jenswj@hotmail.com> skrev

> Nu har Mazda været så smarte at der ikke er et servicehæfte mere, det er
> blevet elektronisk på en eller anden europæisk mazdaserver smart måde at
> binde kunderne til at få lavet service ved dem.

Tja, jeg synes det er en fordel at enhver ændring i vedligeholdelsen kan
komme ud til alle værksteder med det samme.
Når værkstedet slår bilen op kommer det sidste nye.

Jeg har svært ved at se at det skulle være så godt med et servicehæfte der
skal gælde hele bilens levetid.

Bilejeren kan da bare gøre som han selv synes, vil han betale for
Mazdaservice eller vil han ikke.
Alle værksteder kan printe en standard serviceplan ud, de firmaer der
leverer data på biler kan også levere serviceplaner.

Men det er klart at en meddelelse fra Mazda om et nyt punkt, får de frie
værksteder langt senere eller måske slet ikke.

Det er mærkeligt at hvert nyt tiltag bliver mistænkeliggjort, det er som om
at alting skal være som det altid har været, alt andet er nyt og farligt.

Lange garantier er for at holde på kunderne.
Netbaseret fejlfinding hvor bilen kobles på fabrikkens computer er kun for
at holde perlegrusmekanikeren ude.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 19:21

On Sun, 24 Feb 2008 17:31:21 +0100, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

> [...]
>Der er intet i manualen om hvilke punkter.
>Det er fordi jeg gerne vil have en mekaniker jeg kender til at lave service,

Puha, tør du det? Hvad med udlæsning af computer, motorjustering og
hvad der ellers foregår elektronisk?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-02-08 21:14

Thomas Jensen skrev:
> [...]
> Der er intet i manualen om hvilke punkter.
> Det er fordi jeg gerne vil have en mekaniker jeg kender til at lave service,

Alle kan som bekendt udføre service på de forskellige bilmærker. Jeg
mindes dog at have set en internetadresse, hvor man skulle indberette at
man havde lavet service på en Mazda. Det kan www.cad.dk i hvert fald
oplyse mere om. Sikkert noget med de vil trække det langdrag hvis der
skulle blive tvister, og man ikke har gjort det.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Mikael

Dato : 24-02-08 23:48

On 24 Feb., 19:40, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Jens skriver:

> Så man kan ikke fremvise et servicehæfte ved salg af bilen ?

Det kan man sagtens, du kan få en hvilken som helst Mazda forandler
til at lave et udskrift på bilens service historie. Når bil har været
til service får kunden også udleveret en kopi af hvad der er skrevet
ind og på den liste står de 3-4 sidste besøg også.

Mikael