hvordan får jeg mere jern tilført uden at ~
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 17-07-01 23:49

hvordan får jeg mere jern tilført uden at skulle en formue ved
dyrehandleren?? mine planter smelter!!

Fra : X - Dude

Dato : 18-07-01 16:12

Du kan putte blå-ler i dit akv

/Rasmus

Fra : Thomas D. Kryger

Dato : 18-07-01 17:37

"X - Dude" <razmuz@teenz.dk> wrote in message
> Du kan putte blå-ler i dit akv
>
> /Rasmus
>

> "Jens Jacob Buus" <jjbuus@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

Rød-ler er lidt bedre i dette tilfælde da det får sin røde farve fra ....
jern..!
Det kan købes i de fleste hobbyforretninger. Jeg købte mine 10 kg i panduro

Rasmus: ta' et kig på http://www.usenet.dk/netikette/quote.html, under
"Hvorfor svare nedenunder?"
Thomas D. Kryger
www.akvariet.dk
www.akvariemarked.dk

Fra : ole larsen

Dato : 18-07-01 06:13

Jens Jacob Buus skrev i meddelelsen
<3b54c02f$0$301$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>hvordan får jeg mere jern tilført uden at skulle en formue ved
>dyrehandleren?? mine planter smelter!!

Jernvitriol fra byggemarkedet er billigt, men......
"smelter" benyttes mest i forb. m. Cryptocoryner og så er det ikke
jernmangel.
Se på www.akvariet.dk under artikler for mangelsymptomer.

Ole

Fra : Ludo

Dato : 18-07-01 23:29

Jeg har 4 store søm i mit 128L planteakv. Her er der hverken tegn på
sygdom eller jernmangel. Billigt og godt.

Tag nu ikke galvaniserede søm..............

Fra : michael

Dato : 19-07-01 22:58

Brug leret det er mest naturligt.
Der var på et tidspunkt en som gav en opskrift på hvordan man selv lavede de
ler gødninge kugler som du siger er så dyre i dyrehandelen, 29,95 er det
dyrt???.Jeg leder lige efter opskriften.........

Jeg fandt det sku her er opskriften, følg linket
http://www.akvariet.dk/artikler/hjemmelavet_bundlagsgodning.htm