Skoda felicia 1993-1996 ejer erfaringer?
Fra : Søren Svenningsen

Dato : 21-02-08 20:52

Hej.

Jeg er på udkig efter en billig brugt bil. Jeg har hørt mange sige både godt
og skidt om Skoda Felicia.
Er der nogen der har ejer erfaringer med sådan en? Helst årgang 93-96

- Ruster den meget?
- er den billig i reservedele?
- Hvordan er den totalt set?

På forhånd tak.

Fra : tp

Dato : 21-02-08 21:19

> [...]
> godt og skidt om Skoda Felicia.
> Er der nogen der har ejer erfaringer med sådan en? Helst årgang 93-96

Har haft en 97 og en 99. Alle er ens, blot er den faceliftet omkring 6/98.

Super bil. EKSTREM billig i drift og reservedele. Knastkæde istedet for
tandrem (jeg refererer her til 1,3 eren som jeg HELT klar vil anbefale :
mindre effekt, mere støj, men langt billigere i drift, og mere holdbar)

Vi kørte over 100.000 i den ene og en del i den anden (husker ikke længere
km). Der var stort set ingen rep udover alm. sliddele. og disse sliddele er
meget billige.

Ulemperne er at det er en basic bil uden særlig lydisolering, komfort og
knapper. og så RUSTER den! Den ene fik inge sup. beskyttelse og den var
meget hårdt af rust efter 250.000km/7 år. Den anden fik behandling og var
stort set fri for rust, så se efter en der har fået behandling

Mvh TP
pt cordoba, som jo bygger på polo akkurat som felicia, så jeg er ikke kommet
meget videre

Fra : Søren Svenningsen

Dato : 21-02-08 22:02

Mange tak for svar. Godt at høre.
Andre der har erfaringer?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-08 22:28

Søren Svenningsen wrote:
> [...]
> både godt og skidt om Skoda Felicia.
> Er der nogen der har ejer erfaringer med sådan en? Helst årgang 93-96

Ja.

> - er den billig i reservedele?

Ja.

> - Hvordan er den totalt set?

Prøv at finde en med servo, da dem uden er MEGET tunge i styretøjet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Cyberbob

Dato : 22-02-08 10:59

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Ja.

> Ja.

> Prøv at finde en med servo, da dem uden er MEGET tunge i styretøjet.

> [...]

Vi havde en 1,6, som i øvrigt er en vw motor !! Den kørte fantastisk og hver
dag. God stærk bil, og som er billig i drift.. Vi skiftede kun et batteri på
4 år / 110.000 km.. Kan klart anbefales.. Hold dig til en lidt udstyrsrig
model. da priserne er meget lave.. Vores var uden servo, og den gik nemt og
fint, men 14 " micehelin energy dæk.
BOBBY O

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 22-02-08 13:47

Søren Svenningsen wrote:
> Jeg er på udkig efter en billig brugt bil. Jeg har hørt mange sige
> både godt og skidt om Skoda Felicia.
> Er der nogen der har ejer erfaringer med sådan en? Helst årgang 93-96

Vi købte en 1.6'er fra ny i 1996 og havde den indtil december 2007. Da havde
den kørt 173 kkm.

> - Ruster den meget?

Bagklap, skærmkanter, vinduesstolper. Vi fik den antirustbehandlet ½ år
efter købet og fik ved den lejlighed osse sat inderskærme i. Siden da gjorde
vi ikke noget og det holdt den fint til.

> - er den billig i reservedele?

Pas. Jeg skruer ikke selv på biler.

> - Hvordan er den totalt set?

- Rimelig god økonomi. Jeg kørte lidt over 14 km/l med en del bykørsel.
- Ganske kvik i optrækket. Momentkurven for motoren ligner en mursten så den
begynder at trække ved 1000 o/min. Der var faktisk bedre bundtræk i
Felicia'en end der er i vores Citroën Xsara 2.0 HDi.
- Vi havde ikke servostyring i den. Det ville have været rigtig rart, ikke
mindst for fruen.
- Tag et kig på http://www.feliciaklub.dk. Der færdes en del gutter, der ved
rigtig meget om Felicia'er.

Ebbe