Rengøring af viskerblade
Fra : bo@familiendudek.dk

Dato : 21-02-08 12:32

Hej

Vi smutter afsted hernede fra Bulgarien til Danmark i morgen lige over
middag. Her sen aften vil jeg lige rengøre bilen og rense lidt ruder.
Samtidig skal viskerbladene have en tur. Oprindeligt ville jeg have
købt nye, men 1) de har kun været 5000km på farten og 2) butikkerne
har lukket nu ;)

Hvad gør jeg? Hvad kan man bruge af de typiske hjemme-mekadimenter til
at rense dem af med på bedste vis? Hvad med ruderne indvendigt i
kabinen? Sulfo? Andet?

God råd?

Mange gode hilsner
Bo Kamp Dudek
www.familiendudek.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-02-08 20:47

Hvad gør jeg? Hvad kan man bruge af de typiske hjemme-mekadimenter til
at rense dem af med på bedste vis? Hvad med ruderne indvendigt i
kabinen? Sulfo? Andet?

Et overskåret syrligt æble, som bruges til at gnide på ruden og på
viskerbladene - derefter afvaskes med lidt sæbevand.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-08 21:53

<bo@familiendudek.dk> wrote in message
[...]

===========

Indvendigt bruger du pist-pist flasken til alm. rude-/spejlrens. Der er som
regel isopropanol (isopropylalkohol) samt noget sæbesnask i, så det tager
fedtet fra varmeapperatet mv. Tør af med en microfiberklud.

mvh
Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-08 22:24

--

Ganske almindeligt sæbe(sulfo)vand eller rengøringsmiddel (opblandet, ikke
for stærkt) på en blød klud - bare tørre over med let hånd, så er den ged

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-02-08 08:07

TBJ wrote:

> [...]
> barberet..
> Har hørt rensebenzin nævnt, men den er jeg usikker på...

Jeg plejer at starte ud med en omgang ajax rude/spejlrens og pudse det
efter, og dernæst (specielt hvis ruden har været meget snasket) så får
den lige en omgang husholdningssprit på en klud og trække kluden henover
ruden. Så bliver den hvert fald helt ren for fedt. Duggen får også svært
ved at hænge fast på ruden.

Thomas