co2 anlæg... hjemmelavet
Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 17-07-01 23:33

Hej dette er mit første indlæg på en nyhedsgruppe...
er der nogen der ved hvordan man laver et billigt co2 anlæg ?? jeg har
utroligt store problemer med mine planter. jeg har 320 liter og 250 æiter
jeg fodre mine 6 uægte kejser fisk, 4 p- smerlinger, 2 perleguramier, 2
orange maller, 5 Xenotica fisk som jeg ikke kender det rigtige navn på men
hannen er fra snuden grå så blå også orange. ja de får altså kun 5 gange om
ugen et 3 piller på størrelse med en grønært og lidt flage foder, derudover
får de levende dafnier en gang om ugen i sommer sæsonen. 25 % vandskifte
hver 14 dag og jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg gør forkert. mine rør er
sikkert gamle men kan det virkelig gå så galt.... jeg har altid haft bøvl
med mine planter

Fra : michael

Dato : 19-07-01 22:47

Først vil jeg sige at du skal passe på med de hjemmelavede CO2 anlæg, som
der er opskrifter på længere nede i denne newsgroup, dine fisk kan få for
meget, det er ikke længe siden jeg forsøgte det, og jeg måtte lave
redningshjælp kl.6.30 om morgenen fordi alle mine fisk var ved at dø, så pas
meget på!!!!!

Lige et par ekstra spørgsmål?

1.Anvender du ikke plantegødning, Flydende eller kugler?
2.Hvilket bundlag har du, sand sten eller...?
3.Hvor lang tid har du lyset tændt?
4.Hvilke planter har du?