Politirazzia
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 22:20

For første gang i 15 år blev jeg stoppet i en razzia. Endda 250 km fra min
bopæl. Jeg kører 50.000 km om året, og synes det er utroligt så lidt politi
der generelt er på gaden (jeg bor i DK's 5. største by). Alt for lidt
faktisk, i forhold til hvordan folk kører og hvordan de opfører sig (knive
mv.). I Tyskland synes jeg politiet er alle steder, det samme i USA. Og det
virker betryggende for os lovlydige og sikkert også forebyggende for "de
andre".
Jeg tænkte på, om jeg mon er den eneste der ser det sådan?

Hilsen Peter S.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 22:28

On Fri, 15 Feb 2008 22:19:43 +0100, "Peter Sch." <peter> wrote:

> [...]
>andre".
>Jeg tænkte på, om jeg mon er den eneste der ser det sådan?

Kører ca 50kkm om året men så længe de stopper de andre, så fred være
med det
Om jeg kører dårligt - naaaah, men om jeg kunne gøre noget forkert -
jow, jow, det kunne jeg jo nok
Jeg hyggede mig i morges da jeg så roen i yderbanen, bare fordi
"fætter MC med blink" var med i kolonnen ) Kunne godt ønske mig
flere af den slags. At der i dag var rigeligt med plads til at give
rum til både dem fra højre og dem fra venstre omkring Greve N spiller
ingen rolle (og ja, jeg skal videre ad Amagermotorvejen hvorfor det er
en utroligt dum ide at indtage højrespor efter Greve S normalt).
Men skal nok over Slangerup og Roskilde mandag aften, for når "folket"
opdager at højre spor pludselig skal flette med midtersporet ved Greve
bliver der da revolution. Selv her i eftermiddags med få bilister var
der da ubeherskede reaktioner )
--
Ivan Madsen,
Husk de andre er MEDtrafikanter ikke MODtrafikanter

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 22:30

"Peter Sch." <peter> skrev :

>Jeg tænkte på, om jeg mon er den eneste der ser det sådan?

Ser *hvad* sådan ?

at der er for lidt politi på vejene

at der er meget/formeget i andre lande .... (ikke at vi kan bruge til
det store her tillands)

At det er underligt man kan køre pænt og ordentligt uden at ryge i en
razzia ?

Jeg ved ikke om man skal være fortaler for en masse razzia'er - hvad
skulle det gavne, bare de er der når de skal.

--
Jan_stevns

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-02-08 22:33

Hej!

Peter Sch. wrote:
> Jeg tænkte på, om jeg mon er den eneste der ser det sådan?

Nej, jeg synes også der er påfaldende lidt politi på vejene. Er kun blevet
stoppet 3 gange (ok, een gang til da jeg kørte lidt for stærkt på
Helsingørmotorvejen i hele min "karriere" som bilist som iøvrigt spænder 11
år. Alle tre gange er jeg blevet stoppet på Klampenborgvej i Kgs. Lyngby,
underligt nok... Har aldrig prøvet at puste i ballon heller - burde egentligt
have spurgt sidst

Tror desværre alm. patruljering er nedprioriteret i politiet :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Don't@mail

Dato : 16-02-08 07:35

Jeg kan kun tilslutte mig mere Politi på vejene, selvom jeg fik en bøde på
500 for at køre uden selv i byen
for 14. dage siden (konen sad desværre ved siden af)

Nu har jeg selv kørt i bil de sidste 25 år og gennem den tid, er det en
sjællendhed at se politiet på vejene.

Vi havde været en tur i udlandet, og kørte nordpå på strækningen ved
Guldborgsund, der var en del vejarbejde
og fuldtoptrukket linier, men vi kørere en del biler og lastbiler.

Her bliver det for meget for lastbileren og 3 udlanske store lastbiler
ligger sig ud og overhaler dem som de kan.

Her kunne jeg så absolut godt have tænkt mig, at politiet havde været.

Men klart enig, mere politi på vejene

mvh Kim

Fra : E.L

Dato : 16-02-08 09:31

Det vi kunne bruge politiet til var at få genindført højrekørslen på
motorvejene, det er da sindsygt at midtersporet ALTID er spærret af en flok
idioter der tror at de er på ferie i england.
E.L.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 11:57

"E.L" <NOTHING@NOTHING.dk> skrev :

>Det vi kunne bruge politiet til var at få genindført højrekørslen på
>motorvejene, det er da sindsygt at midtersporet ALTID er spærret af en flok
>idioter der tror at de er på ferie i england.

Så længe det kun er midtersporet, kan man da overhale, så hvad er
egentligt dit problem ?

Nej du - lad os lige starte med dem der ligger i magnetbanen først, så
kan vi tage midterbaneproblematikken, til sidst den resterende bane

Nu har vi så en tom motorvej, til ingen verdens nytte - den lukker vi,
anbringer 3 hold skinner, og vupti ikke mere bøvl om hvordan vi klarer
problemerne med at finde plads til nye jernbaner.

--
Jan_stevns

Fra : Per O.

Dato : 16-02-08 18:01

> [...]
> Kgs. Lyngby, underligt nok... Har aldrig prøvet at puste i ballon heller -

Jeg har kørt bil i 28 år, og er i den periode blevet stoppet 4 gange, så det
er ikke fordi jeg taler med politiet ret ofte. Kører pt cirka 40K km om
året. Og jeg synes også sjældent man ser politiet på vejene.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 18:22

"Per O." <svarigruppen@ingenmail.dk> skrev :

>Og jeg synes også sjældent man ser politiet på vejene.

Jeg ser dem op til flere gange hver dag ...
--
Jan_stevns

Fra : Leonard

Dato : 16-02-08 18:49

On Sat, 16 Feb 2008 18:21:33 +0100, jan_stevns wrote:

> Jeg ser dem op til flere gange hver dag ...

Hvorfor mon ?
--
Leonard

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-02-08 19:49

Leonard skrev:
> Hvorfor mon ?
Sikkert fordi der er en politistation lige i nærheden af hans
arbejdsplads.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 19:52

Leonard <piper28a@gmail.invalid> skrev :

>Hvorfor mon ?

Måske fordi jeg bruger øjnene til at se med ? Hehe....

( Det er yderst sjældent de vil *mig* noget )

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 17:29

>Jeg ser dem op til flere gange hver dag ...

Jeg ser ofte en MC-betjent på vej ind ad Køge Bugt ved 7-tiden om
morgenen. Han har sådan en beroligende effekt på "de hidsige".
Derudover kommer jeg ofte forbi en "strisser-rede" i forbindelse med
jobbet, så jeg ser oftest mere end en patruljevogn/MC om dagen Og
de har desværre ikke tid til at snakke med mig, når nu "ham den anden"
kørte over for rødt )