Findes et tegn, der betyder undskyld?
Fra : JODA

Dato : 14-02-08 13:48

Hej

Nogen gange, hvor jeg kommer til at lave noget mindre hensigtsmæssigt
i trafikken (det er selvfølgeligt sjældent), så mangler jeg et tegn
der betyder "undskyld", og som jeg kan signalere til mine
medtrafikanter.

Så ingen skal tro, at jeg gjorde det med vilje.

Findes det?

Mvh
JODA

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-08 21:56

On Thu, 14 Feb 2008 12:48:03 -0800 (PST), JODA <JDAV@tdcspace.dk>
wrote:

> [...]
>der betyder "undskyld", og som jeg kan signalere til mine
>medtrafikanter.
>
>Så ingen skal tro, at jeg gjorde det med vilje.

Du spørger i en forkert gruppe.

Her er alle absolut fejlfri.

Det er dog ikke helt usandsynligt at du kan få hjælp alligevel, da en
del af de fejlfri her fra gruppen ofte møder trafikanter der ikke er
det, og de har måske set et eller andet tegn fra de formastelige.

Prøv lige så stille at kontakte en af dem der skriver i de utallige
laaange tråde om fletning når der er indsnævringer på motorvejene. De
véd meget om den slags.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Carsten

Dato : 15-02-08 11:58

> Prøv lige så stille at kontakte en af dem der skriver i de utallige
> laaange tråde om fletning når der er indsnævringer på motorvejene. De
> véd meget om den slags.

LOL...

Carsten

Fra : Fly Christensen

Dato : 14-02-08 22:08

JODA wrote:
> [...]
> der betyder "undskyld", og som jeg kan signalere til mine
> medtrafikanter.
>
> Så ingen skal tro, at jeg gjorde det med vilje.

Du hæver bare lige hånden en gang, så er det det.

Fly

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-02-08 22:49

"JODA" <JDAV@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du holder kørekortet i venstre hånd, presser lårene mod rattet, og med højre
hånd gør du bevægelser med pegefinger og langemand, som om du klipper i
det.....

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-08 23:00

> [...]
> højre
> hånd gør du bevægelser med pegefinger og langemand, som om du klipper i

ROFL

Fra : Klaus G.

Dato : 14-02-08 23:08

> Så ingen skal tro, at jeg gjorde det med vilje.
>
> Findes det?
Bare gør som i sydeuropa. Der bruger de hornet til alt :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Tau

Dato : 15-02-08 07:27

Der blev opfundet et tegn for mange pår siden hvor tomme og pegefinger
dannede en cirkel og de 3 andre fingre stritte op. Det blev brugt som en
erkendese fra andre om at de du gjorde var godt . men det var selvfølgelig
ikke det du efterlyste.
Du kan også bruge horrnet og råbe op så tror de andre, at det var dem der
lavede noget lort. Den er altid god i en vigepligt, da mange har glemt den
regel, og slet ikke kan finde ud af det, hvis der ikke er en lyskurv.

god weekend
Poul

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-02-08 10:05

"Tau" <craner@craner.dk> writes:

> [...]
> erkendese fra andre om at de du gjorde var godt . men det var selvfølgelig

Fandt man ikke ud af at det betød noget helt andet i visse lande?

http://www.languagetrainers.co.uk/blog/2007/09/24/top-10-hand-gestures/

En løftet hånd plejer nu også at være rigeligt. Begge hænder betyder "for
helvede, der ER ikke plads til at køre frem".

> Du kan også bruge horrnet og råbe op så tror de andre, at det var dem der
> lavede noget lort. Den er altid god i en vigepligt, da mange har glemt den
> regel, og slet ikke kan finde ud af det, hvis der ikke er en lyskurv.

Aha...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-02-08 18:25

"Tau" <craner@craner.dk> skrev
> Du kan også bruge horrnet og råbe op så tror de andre, at det var dem der
> lavede noget lort.

Sådan lidt i stil med at man har slået en modbydelig hørmer, kigger
bebrejdende rundt og - puuh hvem var det?

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : David

Dato : 15-02-08 08:04

[...]

Jeg plejer at holde en flad hånd op for at vise anger

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-02-08 10:07

"David" <dvp@dettelortested.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Mvh
> JODA
>
> Jeg plejer at holde en flad hånd op for at vise anger

....med oversiden udad - vink á la HM Margrethe II?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-08 01:53

On Feb 14, 9:48 pm, JODA <J...@tdcspace.dk> wrote:
> [...]
> der betyder "undskyld", og som jeg kan signalere til mine
> medtrafikanter.
>
> Så ingen skal tro, at jeg gjorde det med vilje.

Nej, det er erstattet af en fuck finger.

Spøg til side, en hilsen med hånden virker vel.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Utroligt hvad tegninger kan føre med sig.........

Fra : Carsten

Dato : 15-02-08 12:00

>Nej, det er erstattet af en fuck finger.

Ja, den ville jeg også starte med - det bedste forsvar er et angreb

Carsten

Fra : JODA

Dato : 15-02-08 03:14

On 15 Feb., 10:07, "Lars Frandsen" <nyhe...@nordholm-frandsen.dk>
wrote:

> ...med oversiden udad - vink á la HM Margrethe II?
> --
> Mvh.
> Lars Frandsen, Bramminghttp://nordholm-frandsen.dk- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej igen

Tak for svarene, allesammen.

Tror nok, at jeg er med nu, sådan da

Mvh
JODA

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-02-08 04:10

On Feb 15, 12:00 pm, "Carsten" <cars...@noexists.dk> wrote:

> Ja, den ville jeg også starte med - det bedste forsvar er et angreb

Nemlig

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 15-02-08 17:04

> [...]
> der betyder "undskyld", og som jeg kan signalere til mine
> medtrafikanter.
>
> Så ingen skal tro, at jeg gjorde det med vilje.

Det jeg lærte på køreskole i Kbh., var et kort blink med havariblinket.

Så har man markeret, at man f.eks. skar lige lidt for tæt ind foran, eller
lavede noget andet kedeligt, men godt er klar over det, og undskylder.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Leonard

Dato : 15-02-08 17:40

On Fri, 15 Feb 2008 17:03:40 +0100, Henrik Stavnshøj wrote:

> Det jeg lærte på køreskole i Kbh., var et kort blink med havariblinket.

Det er det jeg altid har sagt: kørelærere lærer desværre deres egne
dårlige vaner og selvopfundne regler videre.

--
Leonard

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 15-02-08 17:54

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er det jeg altid har sagt: kørelærere lærer desværre deres egne
> dårlige vaner og selvopfundne regler videre.

Meget muligt..
Men har set den brugt ganske meget i Kbh., så han kan da vist ikke være den
eneste
Men kan være det mest er blandt professionelle det bruges.

Og så skal det da bestemt siges, at han lærte den ikke fra sig som en
_regel_, men som noget _nogen_ _indimellem_ brugte..

Derudover virker det faktisk fint på undertegnede, skal jeg da hilse og sige

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-08 20:07

On Fri, 15 Feb 2008 17:53:56 +0100, "Henrik Stavnshøj"
<hesta@nospam.dk> wrote:

> [...]
>_regel_, men som noget _nogen_ _indimellem_ brugte..
>
>Derudover virker det faktisk fint på undertegnede, skal jeg da hilse og sige

Jeg plejer at vinke afværgende hvis jeg har kvajet mig (senest var det
noget med en sammenfletning og en bil i den blinde vinkel - nej, ikke
Netto-bilen)
Jeg bruger også at vinke med hånden når folk giver plads - det skaber
god karma (om det er brillekarma vides ikke)
Men at signalere at man er årsag til et problem eller anerkender man
får hjælp får altså ikke mit pis i kog - og det gør, andre forstår at
man måske uden at ville det var tæt på at gøre deres pis kogende eller
anerkender, at de hjælper. Det virker faktisk - folk smiler.
--
Ivan Madsen,
Husk de andre er MEDtrafikanter ikke MODtrafikanter