|
| Godt jeg ikke skal bakke denne lastbil. Fra : Søren Blom |
Dato : 13-02-08 16:22 |
| | |
.J.S... (13-02-2008)
| Kommentar Fra : .J.S... |
Dato : 13-02-08 19:48 |
| | |
Kent Friis (13-02-2008)
| Kommentar Fra : Kent Friis |
Dato : 13-02-08 20:09 |
| | |
Møller (13-02-2008)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 13-02-08 21:29 |
| | |
Finn Guldmann (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 14-02-08 15:35 |
| | |
Jan Vennike (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 14-02-08 09:29 |
| | |
Anders Majland (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 14-02-08 10:00 |
| | |
Henrik Stidsen (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 14-02-08 16:01 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in
news:47b40316$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
> Så mangler han bare at bakke 100meter med dem
Og rundt om hjørnet :)
--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
| |
Finn Guldmann (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 14-02-08 15:31 |
| | |
Ib Jakobsen (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 14-02-08 22:17 |
|
Finn Guldmann skrev:
>>
> Se så begynder det at ligne noget.
Jeg mindes at have læst et eller andet sted om en Volvo ekspert i
Australien udtale sig om emnet. Fidussen skulle være at man styrede
enten til højre eller venstre alt efter om man havde et lige eller ulige
antal trailere efter. Jeg gætter på der er et lille stykke fra teori og
praksis.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Folmer Rasmussen (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 14-02-08 22:21 |
|
On Thu, 14 Feb 2008 22:16:37 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:
>Finn Guldmann skrev:
>
>>>
>> Se så begynder det at ligne noget.
>
>Jeg mindes at have læst et eller andet sted om en Volvo ekspert i
>Australien udtale sig om emnet. Fidussen skulle være at man styrede
>enten til højre eller venstre alt efter om man havde et lige eller ulige
>antal trailere efter. Jeg gætter på der er et lille stykke fra teori og
>praksis.
>--
Enhver der har prøvet at bakke med et vogntog véd, at hvis man nu
fejler, så skal arrangementet rettes op, før man prøver igen.
I tilfælde som dette kan det jo andrage flere kilometer, før vogntoget
er strakt, igen.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Lars Frandsen (14-02-2008)
| Kommentar Fra : Lars Frandsen |
Dato : 14-02-08 23:19 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
news:91c9r3hiddqni6b24dusic4dq9h8d8q1ac@4ax.com...
> On Thu, 14 Feb 2008 22:16:37 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
> wrote:
>
>>Finn Guldmann skrev:
>>
>>>>
>>> Se så begynder det at ligne noget.
>>
>>Jeg mindes at have læst et eller andet sted om en Volvo ekspert i
>>Australien udtale sig om emnet. Fidussen skulle være at man styrede
>>enten til højre eller venstre alt efter om man havde et lige eller ulige
>>antal trailere efter. Jeg gætter på der er et lille stykke fra teori og
>>praksis.
>
> Enhver der har prøvet at bakke med et vogntog véd, at hvis man nu
> fejler, så skal arrangementet rettes op, før man prøver igen.
>
Det værste er vel, at man først ved man har fejlet, når man er bakket forbi
den bagerste trailer?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk
| |
Ib Jakobsen (15-02-2008)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 15-02-08 20:46 |
|
Folmer Rasmussen skrev:
>
> Enhver der har prøvet at bakke med et vogntog véd, at hvis man nu
> fejler, så skal arrangementet rettes op, før man prøver igen.
>
> I tilfælde som dette kan det jo andrage flere kilometer, før vogntoget
> er strakt, igen.
Prøv lige at se de links der bliver smidt længere nede. De dobbelte
vogntog er i bund og grund en almindelig "firehjulet" anhænger med en
meget lang trækstang hvorpå der er monteret en tank. Så den er til at
forklare. Jeg har en gang set en landmand bakke om et snævert hjørne med
to roevogne. Han behøvede kun et forsøg.
Du har sikkert været på havnen i Åbo/Turku, når de kommer med fiskebiler
fra Åland. Der har de to 4 akslede 12m anhængere med. Dem har jeg set de
bakker lidt rundt med. Det ser sgu godt ud.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Christian B. Andrese~ (15-02-2008)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 15-02-08 01:52 |
|
On Feb 14, 10:16 pm, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:
> Finn Guldmann skrev:
>
>
>
> > Se så begynder det at ligne noget.
>
> Jeg mindes at have læst et eller andet sted om en Volvo ekspert i
> Australien udtale sig om emnet. Fidussen skulle være at man styrede
> enten til højre eller venstre alt efter om man havde et lige eller ulige
> antal trailere efter. Jeg gætter på der er et lille stykke fra teori og
> praksis.
Det er der, jeg har prøvet at bakke med traktor, presser, slidske og
ballevogn. Umuligt.
--
Christian...... http://www.yee-haw.dk
Utroligt hvad tegninger kan føre med sig.........
| |
KMH (15-02-2008)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 15-02-08 17:07 |
| | |
Jan Vennike (15-02-2008)
| Kommentar Fra : Jan Vennike |
Dato : 15-02-08 17:19 |
| | |
KMH (15-02-2008)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 15-02-08 17:21 |
| | |
Leonard (15-02-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 15-02-08 17:41 |
| | |
KMH (15-02-2008)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 15-02-08 17:41 |
|
"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:47b5b88e$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse
> news:47b30b0a$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> > Faldt over http://blom.dk/photogallery.php?photo_id=658, godt nok glad
for
> > at det ikke er mig der skal bakke den på plads.
> >
> > --
> > Venlig Hilsen
> >
> > Søren Blom
> > soren@blom.dk
> > mail med spamfilter besvares ikke
> >
>
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
> Så kom ikke og sig at det er helt umuligt
>
> Kim
>
>
En overhaling som denne kunne nok også godt trænge til lidt tilvænning
I fint vejr er der jo ingen problemer..... men forestil dig samme i regn
eller støv ;-/
M.v.h.
Kim
Som lige nu grubler over om der alligevel skulle være noget tøs i Folmer
| |
Folmer Rasmussen (15-02-2008)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 15-02-08 23:32 |
|
On Fri, 15 Feb 2008 17:41:18 +0100, "KMH" <no@spam.dk> wrote:
>
>"KMH" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
>news:47b5b88e$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47b30b0a$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> > Faldt over http://blom.dk/photogallery.php?photo_id=658, godt nok glad
>for
>> > at det ikke er mig der skal bakke den på plads.
>> >
>> > --
>> > Venlig Hilsen
>> >
>> > Søren Blom
>> > soren@blom.dk
>> > mail med spamfilter besvares ikke
>> >
>>
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=1ETRgPsxFNw
>> Så kom ikke og sig at det er helt umuligt
>--
Nu ville det jo være rart at vide, om det er der han skal parkere,
eller om han bare bakker.
Jeg ville bøje mig i støvet, hvis det var en port han bakkede til, og
ramte i første hug.
>--
>En overhaling som denne kunne nok også godt trænge til lidt tilvænning
>I fint vejr er der jo ingen problemer..... men forestil dig samme i regn
>eller støv ;-/
>--
Hvilken overhaling?
>--
>M.v.h.
>Kim
>Som lige nu grubler over om der alligevel skulle være noget tøs i Folmer
>--
Hvad er det der får dig til at tro det?
Jeg passer mit arbejde til de flestes tilfredshed, og hvis det skulle
ske en skønne dag, at vi skal køre road-train, så finder jeg nok ud af
det også.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
KMH (15-02-2008)
| Kommentar Fra : KMH |
Dato : 15-02-08 19:57 |
| | |
Finn Guldmann (15-02-2008)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 15-02-08 21:36 |
|
KMH skrev:
> Hmmm.... sidder og Youtuber den lidt, og der er ligesom noget der stikker i
> øjnene.
> Der er EU style
> http://www.youtube.com/watch?v=c6pRf2CC7Rg&NR=1
> og så er der Ozzie style
> http://www.youtube.com/watch?v=Jxv2hOlFav4&feature=related
> Underholdning er der klart mere af i "the Ozzie way" men det er vist også
> lidt over hvad der kan kaldes hærværk - selv for en lastvognsramme
>
Tvivler på at træklinien er den samme som bruges til almindelige
lastbiler.
--
MVH Finn
Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?
| |
|
|