yngler mine Kribensis???
Fra : Dorthe og Jon

Dato : 17-07-01 22:48

Jeg har et Kribensis par og de har indenfor de sidste 5 timer mistet deres
pupur røde farve. Jeg tror at det indikere at hunnen har "lagt" sine æg, men
i mine bøger står der intet om det.
Så hvis der er nogen der ved noget om dette er jeg meget interesseret.

I samme Akvarie startede jeg med også at have et par Blue Eyed
Cichlider/cichlasoma spilurus (fandt iøvrigt ud af dette med jeres hjælpe -
tak). Men efter at den formodede hun havde fået nok tæsk, "byttede" jeg dem
til 4 rundhovede cichlider, en utrolig rolig fisk. Det virker til at være en
god sammensætning.

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med dem ?

Vores dyrehandler fortalte at både Blue eyed og de rundhovede cichliderer
meget agrassive. Det synes jeg faktisk han siger om de fleste fisk. Han
mener også at det er bedst at købe 4 af hver slags, og så lade dem kæmpe om
magten, så det optimale par til sidst vil stå alene. Hvis man var heldig
kunne man måske nå at rede de sønderbankede rester af de to svageste. Kan
det være rigtigt?

MVH

Dorthe og Jon

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-07-01 23:38

"Dorthe og Jon" <hartz_kerschus@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne man måske nå at rede de sønderbankede rester af de to svageste. Kan

Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvilke ciklider du snakker om, men
det er formentlig
nogle sydamerikanske, da det tilsyneladende er nogle der danner faste
par.
Om det bedste antal er 4 eller 6 skal jeg ikke kunne sige, men
erfaringsmæssigt får man
de mest stabile par, når de selv kan vælge partner. Nøjagtigt som hos
mennesket.
Når et par har skilt sig ud, og er ved at lave et territorie, er det på
tide at hive resten op.
Det er ikke rimeligt at lade de andre blive hakket til plukfisk af den
grund.

Carsten