Parkeringsvarmer funktion
Fra : Mathias

Dato : 12-02-08 06:50

Hej alle

Jeg er ved at samle stumper til at ombygge min kørevarmer til
parkeringsvarmer. Her skal bla. bruges en thermostat, der sætter
kupé-blæseren + varme app. igang når kølevandstemp. er 30°C. Desværre kan
jeg kun finde en der gør det ved 40°C.
Vil denne forskel mon betyde det store?

På forhånd tak!
-Mathias
_________________
MB W210 220 CDI 1/1999

Fra : Ulrich

Dato : 12-02-08 17:26

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> parkeringsvarmer. Her skal bla. bruges en thermostat, der sætter
> kupé-blæseren + varme app. igang når kølevandstemp. er 30°C. Desværre kan

Nej intet.

Hygge Ulrich

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-08 12:01

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i meddelelsen

> Nej intet.

Min begynder at varme "stuen" op få minutter efter start. Jeg ved ikke om
det er temperaturbestemt - det kan det sagtens være, fordi der er følere
over det hele - men forsinkelsen kan være for at undgå at kold fugtig luft
bliver sprøjtet ind i kabinen. En timer-forsinkelse på et par minutter vil
have samme funktion.

Min varmer skal startes 15 minutter før jeg ønsker at køre. Så er bilen
af-iset når jeg kører.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Mathias

Dato : 13-02-08 17:36

> [...]
> bliver sprøjtet ind i kabinen. En timer-forsinkelse på et par minutter vil

Meget interessant. En timer vil jo være noget nemmere at sætte i, i stedet
for at rode med kølerslanger hvor pladsen er trang.
Hvilken motorvarmer har du?

Mvh
-Mathias

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-02-08 01:04

> Meget interessant. En timer vil jo være noget nemmere at sætte i, i stedet
> for at rode med kølerslanger hvor pladsen er trang.
> Hvilken motorvarmer har du?

Jeg har en VW Golf IV og jeg tror den er original monteret, det er et
oliefyr. Den arbejder sammen med VW´s Centronic, som er deres navn for
klimaanlæg.

Spørgsmålet er om det kan betale sig at tænke i tidsforsinkelse? Min forrige
Golf havde ingen, blæser gik i gang med det samme, det gav ingen problemer.