Sommerdæk nu?
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 16:05

Kan man godt begynde at skifte til sommerdæk nu? Jeg bruger kun bilen
til/fra arbejde, og kører derfor ikke rundt som sælger el.lign. med en masse
km.
Hver gang der er optræk til glatte veje, synes jeg alligevel at de salter
såeh...

Hilsen Peter S.

Fra : Mikael

Dato : 11-02-08 08:30

On 11 Feb., 16:05, "Peter Sch." <peter> wrote:
> [...]
> km.
> Hver gang der er optræk til glatte veje, synes jeg alligevel at de salter

Jamen så er det lidt på det alligevel når nu sneen vælter ned et par
dage i marts, vent til slutningen af marts eller starten af april.

Mine kommer ikke på før omkring april, afhængig af hvordan vejret
udvikler sig.

Mikael

Fra : Anders Thorup

Dato : 11-02-08 16:28

Peter Sch. wrote:
> [...]
> en masse km.
> Hver gang der er optræk til glatte veje, synes jeg alligevel at de

Tjaaee, jeg vil nok beholde det bløde gummi på lidt endnu...

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

Det bliver temmelig koldt sidst på ugen

Mvh
Anders

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-08 16:53

On Mon, 11 Feb 2008 16:05:21 +0100, "Peter Sch." <peter> wrote:

> [...]
>km.
>Hver gang der er optræk til glatte veje, synes jeg alligevel at de salter

I uge 12 eller 13. Eller sagt på en anden måde: Det er påskearbejde.

Og det er ligegyldigt om den falder tidligt eller sent. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan, Århus

Dato : 11-02-08 16:57

[klip]
> I uge 12 eller 13. Eller sagt på en anden måde: Det er påskearbejde.
>
> Og det er ligegyldigt om den falder tidligt eller sent. ,-)

Nemli' ja.

Ivan, Århus

Fra : Møller

Dato : 11-02-08 17:58

Folmer Rasmussen wrote:

> I uge 12 eller 13. Eller sagt på en anden måde: Det er påskearbejde.
>
> Og det er ligegyldigt om den falder tidligt eller sent. ,-)

Så al forefaldent arbejde laves påsken?

Jeg smak lige 4 stk. P7 på køretøjet i dag.
Bliver det vinter eller tager jeg til et af de andre nordiske lande, kan jeg jo skifte til
vinterdæk. De står koldt, tørt og mørkt.

og skulle der komme sne eller blive ufremkommeligt af anden årsag, kan man jo blot finde noget
læsestof frem og afvente til det bliver farbart igen.

Men nu da mine vilde egern er ved at bygger reder ( ja flere) så må det da snart være forår, man kan
jo næsten ikke sparke sig vej gennem haven for erantis og hvad ved jeg ,-)
Og duerne og allikerne for den sags skyld er set med kvasbunker i næbet. Jo de tror i hvert fald på
forår. Der er ikke som salige Dirch."hvem sir' at det overhovedet bli'r forår"

Møller

Fra : Klaus G.

Dato : 11-02-08 17:20

> Kan man godt begynde at skifte til sommerdæk nu? Jeg bruger kun bilen
> til/fra arbejde, og kører derfor ikke rundt som sælger el.lign. med en
> masse km.
Men når du så køre på arbejde og det så er pisse glat når du skal hjem.
Lader du så bilen stå? Jeg tillader mig at tvivle. Så kør du blot til
omkring starten af april :)

> Hver gang der er optræk til glatte veje, synes jeg alligevel at de salter
> såeh...
Rigtigt nok, men sidste vinter kom der jo ret akut en pokkers masse sne hen
over landet, så man ved sq aldrig :) Jeg har haft kraftigt snevejr på min
fødselsdag og det er i midten af marts...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : alexbo

Dato : 11-02-08 17:16

"Peter Sch." skrev

> Kan man godt begynde at skifte til sommerdæk nu?

Ja det ene baghjul kan man godt skifte i denne uge, så om et par uger kan
man skifte det andet.

Forhjulene ville jeg vente med til senere, afhængig af vejret og bredden på
sommerdækkene.
Forholdet mellem bredde i cm. og temp. i C. bør være mindre end 2/1.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 11-02-08 18:53

Den Mon, 11 Feb 2008 17:16:02 +0100 skrev alexbo:

> [...]
> sommerdækkene.
> Forholdet mellem bredde i cm. og temp. i C. bør være mindre end 2/1.

Så ved 5 graders varme tager man cyklen?

Og ved 0 grader?

Mvh
Kent

Fra : Jean

Dato : 11-02-08 19:58

Kent Friis skrev:

> Så ved 5 graders varme tager man cyklen?
>
> Og ved 0 grader?

Hele det indlæg manglede vist en smiley...

Den med at skifte det ene baghjul... eehhh.... he he!

Mvh Jean.

Fra : alexbo

Dato : 11-02-08 20:19

"Jean" <ask@me> skrev

> Hele det indlæg manglede vist en smiley...

Nja, det fremgik da klart nok for dig og Kent at det ikke var helt seriøst.

For at være alvorlig midt i det hele mener jeg at man skal hen omkring
april, før sommerdækkene kommer på.
Det var vendingen "begynde at skifte" jeg synes jeg lige ville kommentere.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kent Friis

Dato : 11-02-08 21:17

Den Mon, 11 Feb 2008 20:19:06 +0100 skrev alexbo:

> [...]
>
> For at være alvorlig midt i det hele mener jeg at man skal hen omkring

Jeg vil sige efter 1. april.

Det er ikke noget der sker ret tit, men jeg har faktisk prøvet
sammen med min mor at tage rutebilen (det var dengang vi ikke
havde bil) ind til byen for at handle 1. april. Da vi skulle
hjem, kørte rutebilerne ikke længere pga. sne, og vi måtte gå.

> Det var vendingen "begynde at skifte" jeg synes jeg lige ville kommentere.

Der er jo ingen der siger det skal være være et hjul ad gangen.
Man kunne jo også starte med at løsne hjulboltene idag. Så er de
nemmere at få af imorgen...

Mvh
Kent

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 20:34

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> skrev :

>Så ved 5 graders varme tager man cyklen?

>Og ved 0 grader?

Så bliver man indendøre :

Fare for nost på frosserne

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-08 21:02

On Mon, 11 Feb 2008 20:34:06 +0100, jan_stevns wrote:

>Så bliver man indendøre :
>
>Fare for nost på frosserne

>--

Uha ja! Hørt ude i golfklubben:

Ja, nu er vi jo begyndt at spille vintergolf.

Javel spiller I så med røde eller blå kugler?

Næhæh, vi har termoundertøj på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 11-02-08 21:44

Folmer Rasmussen wrote:
> On Mon, 11 Feb 2008 20:34:06 +0100, jan_stevns wrote:

> Uha ja! Hørt ude i golfklubben:
> Ja, nu er vi jo begyndt at spille vintergolf.
> Javel spiller I så med røde eller blå kugler?>
> Næhæh, vi har termoundertøj på.

Golf??

Hvordan får du placeret tee'n

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 21:50

On Mon, 11 Feb 2008 21:43:38 +0100, Møller <Ma@g2net.dk> wrote:

>Golf??
>
>Hvordan får du placeret tee'n

En 4 kg's mukkert kan udvirke mirakler )
--
Ivan Madsen,
Husk de andre er MEDtrafikanter ikke MODtrafikanter

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 22:05

Ivan Madsen <> skrev :

>En 4 kg's mukkert kan udvirke mirakler )

Og du kalder dig hundeejer ;)

..... Fido !! find musen !

Er du iøvrigt klar over at 4 Bernere sagtens kan lave en havedam på
en formiddag's tid ?

--
Jan_stevns

Fra : Møller

Dato : 11-02-08 22:38

jan_stevns wrote:

> Og du kalder dig hundeejer ;)
>

> .... Fido !! find musen !
>
> Er du iøvrigt klar over at 4 Bernere sagtens kan lave en havedam på
> en formiddag's tid ?

Det kunne mine Grand Danois'er da klare på ½ time, bortset fra at de afskyede vand, og var vandskyende.

Møller

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 19:54

On Mon, 11 Feb 2008 22:05:08 +0100, jan_stevns wrote:

>Og du kalder dig hundeejer ;)
>

>.... Fido !! find musen !
>
> Er du iøvrigt klar over at 4 Bernere sagtens kan lave en havedam på
>en formiddag's tid ?

4??? Det kan en nylig blevet mor OES'er klare på den halve tid
(been there and got two big holes in the garden)
Nu er der godt nok også mere end to hunde på stald pt - men man kan
dårligt kalde de små propper for hunde endnu (selv om de fandme vokser
- over 60% den første uge)

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 21:33

Ivan Madsen <> skrev :

>4??? Det kan en nylig blevet mor OES'er klare på den halve tid
>(been there and got two big holes in the garden)

Jeg havde jo pønset på at få Setto til at hjælpe mig, når der skal
graves ud til grav ovre i værkstedet, men den lømmel gider ikke grave
nogen steder. Ikke om så 10 stædige æsler lokker ham !

Så jeg kommer selv til at stå med hakke og spade.

>Nu er der godt nok også mere end to hunde på stald pt - men man kan
>dårligt kalde de små propper for hunde endnu (selv om de fandme vokser
>- over 60% den første uge)

De er sjove at følge i starten sårn' nogen :)

--
Jan_stevns

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-02-08 21:46

On Tue, 12 Feb 2008 21:33:20 +0100, jan_stevns wrote:

> [...]
>nogen steder. Ikke om så 10 stædige æsler lokker ham !
>
>Så jeg kommer selv til at stå med hakke og spade.

Jeg kan da godt ringe til sheriffen og sige, at jeg har begrundet
mistanke om, at du har gravet et par kilo nysepulver ned ude i
garagen. Så kommer de s'gu og graver for dig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Claus Frørup

Dato : 13-02-08 18:36

Isang tao pinangalanan, jan_stevns nagsulat:

>Jeg havde jo pønset på at få Setto til at hjælpe mig, når der skal
>graves ud til grav ovre i værkstedet, men den lømmel gider ikke grave
>nogen steder. Ikke om så 10 stædige æsler lokker ham !

Duehhhhh Jan!

Kan det være betongulvet, der fodrer Settos stædighedsgen?

>Så jeg kommer selv til at stå med hakke og spade.

Man kan lige se det for sig:

Og vaagner du en Morgen
i allerførste Gry
og hører Ham'ren klinge
paany, paany, paany,
det er saamænd Jan Vejmand
paa sine gamle Ben,
som hugger vilde Gnister
af morgenvaade Sten.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-08 19:52

Claus Frørup <Claus@froerup.dk> skrev :

>Duehhhhh Jan!

>Kan det være betongulvet, der fodrer Settos stædighedsgen?

Det er det sgu' nok ;)

snu køter !

--
Jan_stevns

Fra : Fly Christensen

Dato : 13-02-08 23:01

jan_stevns wrote:

> Det er det sgu' nok ;)
>
> snu køter !

Hvis det er samme beton som truget var lavet af, så ville jeg også holde
poterne for mig selv.

Fly

Fra : Møller

Dato : 11-02-08 22:35

Ivan Madsen wrote:

> En 4 kg's mukkert kan udvirke mirakler )

Er du klar over hvor lang tid siden Folmer sidst har set sine tæer.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-08 23:16

On Mon, 11 Feb 2008 22:35:27 +0100, Møller <Ma@g2net.dk> wrote:

>Er du klar over hvor lang tid siden Folmer sidst har set sine tæer.

>--

Har du nu drukket af natpotten igen? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 12-02-08 10:13

Folmer Rasmussen wrote:
ang tid siden Folmer sidst har set sine tæer.

> Har du nu drukket af natpotten igen? *LOL*

Der kan være megen whisky i sådan en

Skal du ikke snart ud og køre igen, vi kan ikke have dig sidende ved de tangenter hele ugen, så får
vi jo ikke tid til andet.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-02-08 10:41

On Tue, 12 Feb 2008 10:13:24 +0100, Møller <Ma@g2net.dk> wrote:

> [...]
>>

>Der kan være megen whisky i sådan en
>
>Skal du ikke snart ud og køre igen, vi kan ikke have dig sidende ved de tangenter hele ugen, så får

Hvis du kunne gøre mig den tjeneste at overbevise kineserne, (dem
allesammen) om, at det ikke er nødvendigt at holde fri, bare fordi de
fejrer nytår, så ville du slippe for dette skandaløse skribleri.

Der er s'gu ingen pakker at køre med.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 12-02-08 11:47

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]

> allesammen) om, at det ikke er nødvendigt at holde fri, bare fordi de
> fejrer nytår, så ville du slippe for dette skandaløse skribleri.

Jeg skal prøve, jeg har en kontakt i USA, som kommer fra Kina, tidligere kollega her, måske hun er i
Kina for at fejre indgangen til rottens år
Men det varer jo nok lidt inden det kommer

Her i huset køber vi da en del i Kina og Taiwan, for det kan det vel komme ud på et.
Normalt er der en leveringstid på 3-6 dage, næsten hurtige end med Post DK.

Men er det ikke kun 14 dage? så kommer der vel en pukkel flyvende hertil.

I 2007 spiste de grise (svinets år)
hvad f.. spiser de så i år.

Når jeg var i udlandet gik vi aldrig ind på en kinesisk restaurant hvis der ikke var hunde og katte
i nærheden

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-02-08 12:06

On Tue, 12 Feb 2008 11:47:04 +0100, Møller <Ma@g2net.dk> wrote:

> [...]
>Kina for at fejre indgangen til rottens år
>Men det varer jo nok lidt inden det kommer

Der skulle jo gerne komme det sidste af foråskollektionerne, og hele
sommer-dittoen inden så længe.

Desuden må en eller anden belære dem om, hvor godt farmet norsk laks
smager, så jeg kan komme ned og nyde det franske forår.

> [...]

>Normalt er der en leveringstid på 3-6 dage, næsten hurtige end med Post DK.

Det er jo efterhånden umuligt at købe noget der ikke er fremstillet
derude.

>--

>Men er det ikke kun 14 dage? så kommer der vel en pukkel flyvende hertil.

>--

Jojo, erfaringerne fra tidligere år viser, at uanset ufrivillige
pauser, så bliver årsindkomsten forøget hvert år.

>--

>I 2007 spiste de grise (svinets år)
>hvad f.. spiser de så i år.

>--

Sukiyaki. )

>--

>Når jeg var i udlandet gik vi aldrig ind på en kinesisk restaurant hvis der ikke var hunde og katte
>i nærheden

>--

Du skal også sikre dig at der er slanger i området, i hvert fald hvis
du skal have en drink før middagen.

Slangeblod i drinks er helt normalt derude. Det skulle være godt for
både det ene og det andet.

Uanset, så er det en spændende verdensdel at rejse i.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 11-02-08 21:11

> "Peter Sch." skrev

> Ja det ene baghjul kan man godt skifte i denne uge, så om et par uger kan
> man skifte det andet.

Den teknik benytter vi også her i huset...... - eller rettere: Efter en
punktering - og reservehjulet var et sommerhjul
(Det punkterede dæk er nu lappet og bilen kører igen med 4 vinterdæk)