Lastreduktionsventil?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-08 12:33

Hej!

På min Escort fra '96 sidder der en lastreduktionsventil ml. chassiet og
bagbroen. Nu er spørgsmålet så, hvad hedder sådan en fætter på tysk?

Den styrer åbenbart bremsetrykket til de to bremsecylindre, men jeg tror den
overkompenserer...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-08 12:51

On Mon, 11 Feb 2008 12:32:49 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>bagbroen. Nu er spørgsmålet så, hvad hedder sådan en fætter på tysk?
>
>Den styrer åbenbart bremsetrykket til de to bremsecylindre, men jeg tror den

Jeg har ikke været nogen steder hvor man ikke har vidst hvad en
ALB-ventil var, men det kan da godt være det var klogt at finde det
tyske ord for ventil, som jeg ikke lige har present.

Har du iøvrigt husket at stille niveaureguleringen på luftaffjedringen
i neutral? *LOL*

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-08 15:18

Hej!

Folmer Rasmussen wrote:
> Jeg har ikke været nogen steder hvor man ikke har vidst hvad en
> ALB-ventil var, men det kan da godt være det var klogt at finde det
> tyske ord for ventil, som jeg ikke lige har present.

Heh. Så har du tydeligvis aldrig været hos den lokale grønthandler

> Har du iøvrigt husket at stille niveaureguleringen på luftaffjedringen
> i neutral? *LOL*

Nej, det ville indbære et betydeligt vægttab, så det dropper jeg

Tror iøvrigt det hedder en "bremskraftregler", men der er kun een til salg på
ebay.de og den er til en Cossie...

Ford er iøvrigt sindssyge med priserne på tromlebremser (var lige derhenne):

1100,- pr. stk for tromler
650,- for bakkesæt
1500,- for lastreduktionshalløjet
280 pr. cylinder.

Alt sammen + moms...(!)

Men ok, det holder jo også forbistret lang tid. Jeg har kun (snart) slidt første
sæt bremsebakker op, og bilen har kørt 286kkm siden '96 da den var ny.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-08 15:26

On Mon, 11 Feb 2008 15:18:12 +0100, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Hej!

>Heh. Så har du tydeligvis aldrig været hos den lokale grønthandler

>--

Joda, men han kører da BMW 7-serie.

>--

>Nej, det ville indbære et betydeligt vægttab, så det dropper jeg

>--

OK

> [...]

>sæt bremsebakker op, og bilen har kørt 286kkm siden '96 da den var ny.

Og hvad er det så liiiige det bliver pr. km.? Næsten gratis, så vidt
jeg kan se.

Er du iøvrigt ikke snart færdig med det der studeren, så du kan få
noget ordentligt vogntøj at køre i? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-08 15:29

Hej!

Folmer Rasmussen wrote:
> Og hvad er det så liiiige det bliver pr. km.? Næsten gratis, så vidt
> jeg kan se.

Klart. Men det er stadig en slags penge på 1) en bil der max. er 15k værd og 2)
nok skal sælges i en nærmere fremtid.

> Er du iøvrigt ikke snart færdig med det der studeren, så du kan få
> noget ordentligt vogntøj at køre i? )

Hov hov, har været fastansat i 2 år til Marts :)

Og da jeg samtidigt har rundet de 30 er der jo god mulighed for at forsikre
noget sjovere isenkram

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-02-08 17:05

> [...]
> bagbroen. Nu er spørgsmålet så, hvad hedder sådan en fætter på tysk?
>
> Den styrer åbenbart bremsetrykket til de to bremsecylindre, men jeg tror

Har du prøvet at motionere og smøre den rigtig grundigt? De små sataner har
det med at gro til i skidt og møg (hvis ellers det er samme lortesystem som
på Peugeot)..

- Martin

Fra : Andersen [3650]

Dato : 11-02-08 17:28

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet at motionere og smøre den rigtig grundigt? De små sataner
> har det med at gro til i skidt og møg (hvis ellers det er samme
> lortesystem som på Peugeot)..

Hov hov, det er en Ford og ikke det der
frøæder skidt og bras

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-02-08 18:00

Hej!

Martin Petersen wrote:
> Har du prøvet at motionere og smøre den rigtig grundigt? De små sataner har
> det med at gro til i skidt og møg (hvis ellers det er samme lortesystem som
> på Peugeot)..

Nej, men det skal jeg til. Ofrer ihvertfald ikke 1500,- på den

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus Bahner

Dato : 11-02-08 21:24

Kim Voss Schrader wrote:

> Hej!
>
> På min Escort fra '96 sidder der en lastreduktionsventil ml. chassiet og
> bagbroen. Nu er spørgsmålet så, hvad hedder sådan en fætter på tysk?

I daglig tale hedder den "hinterer Bremskraftregler", lidt mere teknisk
præcist (som for eksempel i leverandørens reservedelslister) hedder den
også "Bremsdruckregelventil" eller bare "Druckregler"

Klaus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-02-08 00:40

Hej!

Klaus Bahner wrote:
> I daglig tale hedder den "hinterer Bremskraftregler", lidt mere teknisk
> præcist (som for eksempel i leverandørens reservedelslister) hedder den
> også "Bremsdruckregelventil" eller bare "Druckregler"

Ok, tak. Så har jeg lidt at gå efter på Ebay.de

--
Mvh, Kim Voss Schrader