Man ligger som man har redt.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-02-08 11:05

Den er helt gal på Öresundsbron.

Der bliver kørt råddent, i et omfang så man har følt sig foranlediget
til at indsende en ansøgning til selveste rigspolitichefen, om
tilladelse til at opstille fartkameraer på strækningen.

Det er den danske rigspolitichef der her er tale om, da svenskerne
helst så vejene så fyldte med kameraer så de kunne anvendes som
kantpæle.

Mens man venter på sagsbehandlingen, vil der blive holdt øje med
trafikken, sådan helt manuelt, og de værste syndere vil blive noteret
med noget så oldnordisk som papir og pen.

De formastelige stamkunder, som det hedder i udtalelsen, vil derefter
modtage et brev, hvori man anmoder delikventen om at befare denne
halvsvenske strækning på en mere hensigtsmæssig måde.

Nu forstår jeg bedre den retfærdige harme der er blevet udgydt over
taxier og lastbiler, der ikke har forstået helt hvad det handler om.
)

Det ville også være interessant at få et indblik i, om den
svenskregistrerede bil som bliver noteret, har en ejer med et -sen
eller -son navn.

Bare for at slå fast, at hvis denne strækning havde ligget i
Midtsverige, hvor der ikke er danske pendlere af betydning, havde
problemet været ikke-eksisterende, efter min mening.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Sp@msen

Dato : 11-02-08 22:10

"Folmer Rasmussen"
> Den er helt gal på Öresundsbron.
jepper, men mere galt står det godt nok til bare rundt om malmø E20/E6
det er da sindsygt som danskere (formentlig) i dansk indregistreret køretøj
kan befarte sig.. (tyskere må nok tro det samme)
meget sjældent at jeg ikke bliver overhalet af en sådanne med +40 til
~+100kmt..

> Der bliver kørt råddent, i et omfang så man har følt sig foranlediget
> til at indsende en ansøgning til selveste rigspolitichefen, om
> tilladelse til at opstille fartkameraer på strækningen.
Det ville hjælpe på begge sider, vil jeg tro.. :)

> [...]
> trafikken, sådan helt manuelt, og de værste syndere vil blive noteret
> med noget så oldnordisk som papir og pen.
spændende hvordan de vil gøre det? er det når man sætter af/ankommer nede
ved betalingsanlæget?

> De formastelige stamkunder, som det hedder i udtalelsen, vil derefter
> modtage et brev, hvori man anmoder delikventen om at befare denne
> halvsvenske strækning på en mere hensigtsmæssig måde.
bliver spændende om man får sådan en engang.. :)
så kan man jo med rette kalde sig 'Formast'

> Nu forstår jeg bedre den retfærdige harme der er blevet udgydt over
> taxier og lastbiler, der ikke har forstået helt hvad det handler om.
> )
tænker du hermed på når de overhaler på broen? altså lastbilerne? eller
begge dele? :)
eller de taxier - som kommer som skudt ud af en kanon fra "lufthavnsrøret"?

> [...]
> Midtsverige, hvor der ikke er danske pendlere af betydning, havde
> problemet været ikke-eksisterende, efter min mening.
nu har jeg så ikke været vildt meget længere end svinesund på den svenske
del.. og hvis du mener ~1000km nord for ystad... jeg vil tro de kører pænt
meget efter hvad man nu mener man kan drive det til deroppe.. :)
eller mener du at det 'har de jo fået at vide at det er forbudt - og så gør
man jo ikke sådan noget!'

:)
mvh.
Flemming