Indregistrering af tysk trailer...
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 14:57

Hejsa.

Jeg har fundet en billig trailer i Tyskland som jeg gerne vil købe.

Den er lige fået Tüv i Tyskland. Kan den så umiddelbart indregistreres i
Danmark - der er jo hverken afgift eller noget?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Holten

Dato : 10-02-08 17:08

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er lige fået Tüv i Tyskland. Kan den så umiddelbart indregistreres i
> Danmark - der er jo hverken afgift eller noget?

Den skal stadig synes i DK, men det plejer ikke at volde problemer, har
gjort det masser af gange.

MVH

Holten

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 21:03

> Den skal stadig synes i DK, men det plejer ikke at volde problemer, har
> gjort det masser af gange.

Den er i fin stand - så går ikke ud fra syn i Danmark er noget problem.

Men hvad med f.eks. typegodkendelse. Skal jeg havne nogle papirer herpå?
eller er den automatisk "inde i varmen" i Danmark hvis den har tysk Tüv?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Jens

Dato : 11-02-08 14:54

> [...]
>
> Men hvad med f.eks. typegodkendelse. Skal jeg havne nogle papirer herpå?
> eller er den automatisk "inde i varmen" i Danmark hvis den har tysk Tüv?

Har den været indregistreret i tyskland, skal du ikke bekymre dig om
typegodkendelse/dataerklæring, du skal bare have det originale fahrzeugbrief
med til syn
om de kan finde på at du skal have den vejet er jeg ikke helt sikker på..
Det var straks værre hvis den ikke havde været indregistreret før så skulle
du have haft en dataerklæring.
Tüv er bare syn ligesom i DK, men uanset hvad skal den synes i DK.
Mvh
Jens