Det var da godt
Fra : JBH

Dato : 09-02-08 13:01

at det kun var dem selv det gik ud over

http://ekstrabladet.dk/112/article972884.ece

Ttragisk at unge mennesker dør, selvom det er selvforskyldt

mvh
JBH

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-02-08 13:49

On Sat, 09 Feb 2008 13:00:59 +0100, JBH wrote:

> at det kun var dem selv det gik ud over

Det er måske en lovligt smal synsvinkel. Man burde måske have forebygget
de nogensinde satte sig ud i bilen - det er jo lottotromlen der i dette
tilfælde har afgjort hvem det gik ud over.

Og der sidder stadig en der skal leve resten af sit liv med at have dræbt
en anden - og 3 der skal leve med de ikke greb ind.

/lars

Fra : Jean

Dato : 09-02-08 14:01

"Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Det er måske en lovligt smal synsvinkel. Man burde måske have forebygget
> de nogensinde satte sig ud i bilen - det er jo lottotromlen der i dette
> tilfælde har afgjort hvem det gik ud over.

Ja, men det jeg tror JBH mener er... godt det gik ud over dem selv, og ikke
en børnefamilie på tur... som blev ramt af en Ford Ka. Ingen I bilen lader
til at være tvunget til at køre med, så de kendte givetvis risikoen.

> Og der sidder stadig en der skal leve resten af sit liv med at have dræbt
> en anden - og 3 der skal leve med de ikke greb ind.

Ja, men den risiko kendte de forhåbentlig da de satte sig ind i bilen med en
måske fuld chauffør.

Mvh Jean.

Fra : Møller

Dato : 09-02-08 17:35

Jean wrote:

> Ja, men den risiko kendte de forhåbentlig da de satte sig ind i bilen
> med en måske fuld chauffør.

Ekstrabladet gætter på at de var påvirkede.
Jeg vil konkludere at ulykken var tragisk, og så vente med at udtale mig om de var påvirket af
alkohol eller narkotika til det foreligger konkrete oplysninger.

Ekstrabladet kan ikke tages som sandhedsvidne, de tager hellere en retssag.

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 09-02-08 14:04

On 09 Feb 2008 12:49:16 GMT, Lars Knudsen <sspaceman@gmail.com> wrote:

> [...]
>de nogensinde satte sig ud i bilen - det er jo lottotromlen der i dette
>tilfælde har afgjort hvem det gik ud over.

Har du selv nogen forslag til hvordan man skulle tilrettelægge den
forebyggelse?

>--

>Og der sidder stadig en der skal leve resten af sit liv med at have dræbt
>en anden

>--

Ham har de slukket for.

>--

> - og 3 der skal leve med de ikke greb ind.

>--

Man kunne vel forestille sig at de 3 har været påvirkede i samme grad
som chaufføren. Evnen til at tænke klart har nok ikke været
dominerende.

Den eneste trøst i forbindelse med denne sag er, at "modparten" var en
lygtepæl, og ikke en anden trafikant.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 09-02-08 14:36

"Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

KLIP

> Og der sidder stadig en der skal leve resten af sit liv med at have dræbt
> en anden - og 3 der skal leve med de ikke greb ind.

Helt ærligt mand .... og hva' så !!!!

Han og de andre er bliver nogen store skvadderhoveder og nu kan vi bruge
samfundets ressourcer på dem.

mvh
Bjørn J.

Fra : Frøken Jensen

Dato : 09-02-08 15:00

On 09/02/08 13:49, in article
47ada14c$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk, "Lars Knudsen"
<sspaceman@gmail.com> wrote:

> Det er måske en lovligt smal synsvinkel. Man burde måske have forebygget
> de nogensinde satte sig ud i bilen - det er jo lottotromlen der i dette
> tilfælde har afgjort hvem det gik ud over.

??? Hvordan forebygge ?

> Og der sidder stadig en der skal leve resten af sit liv med at have dræbt
> en anden - og 3 der skal leve med de ikke greb ind.

Ja, men de kører forhåbentlig ikke bil i påvirket tilstand igen - til fare
for alle os andre.