Værksted til installering af P-watch i Aal~
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 06-02-08 05:56

Har opgivet selv at installere min P-watch i min Aygo. Spurgte det
nærmeste Toyota værksted, hvad det kostede hos dem, og fik en pris på
1100 kr. Syntes det er en lidt pebret pris.

Nogen der kender et billigere sted at få en P-watch installeret (bor i
Aalborg)?

Eller er der nogen i NG, der mod en kasse øl eller lignende, vil
hjælpe mig?

/Michael

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 06-02-08 18:25

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>Har opgivet selv at installere min P-watch i min Aygo. >Spurgte det
>nærmeste Toyota værksted, hvad det kostede hos dem, >og fik en pris på
>1100 kr. Syntes det er en lidt pebret pris.

Er da ikke helt galt med 1100 hvis det er inkl. moms, det tager vel et par
timer hvis det skal se godt ud og laves korrekt. Men et autoriseret
værksteder/forhandlere har forskellige udgifter til kurser osv. for at kunne
sælge/reparere f.eks. Toyota og de kurser er der kun en til at betale nemlig
kunden.

Men jo det kan sikkert gøres billigere, hvis man besøger Benny i sidegaden.

Hilsen

Johnny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 06-02-08 21:00

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Er da ikke helt galt med 1100 hvis det er inkl. moms, det tager vel et
> par timer hvis det skal se godt ud og laves korrekt.

Jeg har set 2 blive monteret i 2 forskellige biler. Det tog mindre end en
time pr. styk og det så ordentligt ud.

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Anders Majland

Dato : 06-02-08 18:41

> Har opgivet selv at installere min P-watch i min Aygo. Spurgte det
> nærmeste Toyota værksted, hvad det kostede hos dem, og fik en pris på
> 1100 kr. Syntes det er en lidt pebret pris.

Svare det ca til 1,5 timer ?

Jeg vil ikke kunne montere og teste den på under en time så 1,5 time er nok
ikke helt ved siden af ...

> Eller er der nogen i NG, der mod en kasse øl eller lignende, vil
> hjælpe mig?

Bor ca en time fra Aalborg og hvis du ikke finder nogen nærmere så kan jeg
måske godt kigge på det - Skulle der være noget specielt bøvlet ved sådan en
aygo ? Jeg har uden problemer monteret 3 (fabia, punto og c5)

Men hvor langt kom du inden du gav op ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 06-02-08 13:16

> Men hvor langt kom du inden du gav op ?

I den downloadede værkstedsmanual er der vist, hvor der skulle sidde
nogle skruer, der holder plastikken omkring radio/varmeapparat på. Men
kan ikke finde disse skruer, der hvor manualen påstår, at de skal
sidde.

I manualen står der endvidere noget om nogle clips, der holder andre
ting fast, som ikke kan genbruges, når man skiller ting af.

Det var nok omkring der, at jeg mistede lysten til at gå videre på
egen hånd.

Er ikke specielt imponerede over hverken den medfølgende manual eller
værkstedsmanualen. Syntes de er overfladiske og mangler relevante
illustrationer. Derfor ville det være lækkert, hvis man kunne finde
en, der havde prøvet at installere en P-watch i en Aygo/C1/107, der
lige kunne komme med et par tips.

mvh
Michael

/Michael