Så har vi haft første vinterdag
Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 11:28

Peugeot Ubåd

http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080201/VSF/916806325/1456/sektion

Og der er også en lastbil der har smidt en trailer med sterainlys og en
anden bilist der har knækket en elmast lige heromkring ...

Og ja gu var det glat fredag/lørdag... Jeg har sådan en lille orange trekant
der blinkede hele tiden i instrumentbrædtet ....

Jeg manglede bare james bond dæk'ene - altså dem der lige kunne smide
piggene ud for lidt ekstra friktion

Fra : Tom Jensen

Dato : 04-02-08 13:12

> Peugeot Ubåd
>
> http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080201/VSF/916806325/1456/sektion

hej anders
kan du sige "skoda"

http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080204/VSF/422239762/1454

mvh
tom jensen

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 15:23

> hej anders
> kan du sige "skoda"
>
> http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080204/VSF/422239762/1454

Hmm jeg er åbenbart ikke den eneste der er småbling - Prøv at kigge på
billedet og læs artiklen: "Skoda Fabia"

På land ligner det godt nok mere end Octavia .... Men på det første billede
var der godt nok heller ikke meget at genkende den udfra ...

Fra : Carsten

Dato : 04-02-08 13:26

> http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080201/VSF/916806325/1456/sektion

>Om den bliver til bil igen efter den vandgang kan kun tiden vise.

hmmm, skal sådan en bil bare tørre igen - eller taler vi om totalskade ?

Carsten

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 15:26

> hmmm, skal sådan en bil bare tørre igen - eller taler vi om totalskade ?

Den skal vel bare tørre - og så måske en gang rens af kabinen.. Det er jo
ferskvand, men derfor kan store dele af elnettet jo godt være brandt af ...

Ved den nordvestjyske kyst er der en del å-udløb hvor de fleste sagtens kan
forceres af en 44 eller motorcykel. Det er sket mange gange at lidt for
ivrige trafikanter har glemt at tage for højvande der ...

Som regel er det bare et spørgsmål om at få vandet ud af motoren og frisk
"ublandet" benzin på og man er kørende igen ...

Fra : Leonard

Dato : 04-02-08 13:36

On Mon, 4 Feb 2008 11:27:30 +0100, Anders Majland wrote:

> Peugeot Ubåd
>
> http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080201/VSF/916806325/1456/sektion

Den har alligevel haft lidt fart på siden den ikke nåede at stoppe på 80
meter mark:

Bilisten kunne i en ellers blød højrekurve lige inden broen ikke
kontrollere sin bil. Den skred over i venstre side, videre ud over
rabatten og ud på en mark, inden den 80 meter længere fremme endte
nedstrøms i Skals Å.

--
Leonard

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 15:28

> Den har alligevel haft lidt fart på siden den ikke nåede at stoppe på 80
> meter mark:

Der er nogen meter fald ned til åen på nordsiden så

Men der er jo A13 så den mest sandsynlige hastighed har jo nok været et sted
tæt på 104 km/t ... Men jeg tror såmend at 80 ville være alt rigeligt til at
nå åen ?

Nogle der vil lægge bil til en rekonstruktion ?

Fra : Anders Thorup

Dato : 04-02-08 15:37

Leonard wrote:

> Den har alligevel haft lidt fart på siden den ikke nåede at stoppe på
> 80 meter mark:

Måske, men en græsplæne dækket til med hagl er fa... glat, så du behøver
ikke kører ret stærkt før end det ikke kan lade sig gøre at stoppe. Dette er
især gældende hvis det også går ned ad bakke, som det jo ofte gør nå der er
en å.

Har han bare kørt 80km/t er det slet ikke sikkert at du kan stoppe på 80m
under de forhold.

Mvh
Anders

Fra : Mikael

Dato : 04-02-08 06:46

On 4 Feb., 11:27, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> Peugeot Ubåd
>
> http://www.viborg-folkeblad.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080201/VS...

hvorfor er der ikke nogen der hiver ham ud af bilen der sidder og
jokker på bremsen, det hjælper jo tilsyneladende ikke noget .-)

Mikael

Fra : Andersen [3650]

Dato : 04-02-08 15:04

>"Mikael" <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>hvorfor er der ikke nogen der hiver ham ud af bilen der sidder og
>jokker på bremsen, det hjælper jo tilsyneladende ikke noget .-)

Jeg har stadig tilgode at få en forklaring på at billygter
tit kan lyse under vand i længere tid.
Man skulle jo mene at der bliver kortsluttet straks det
våde element trænger ind.

Fra : Anders Majland

Dato : 04-02-08 15:21

> Jeg har stadig tilgode at få en forklaring på at billygter
> tit kan lyse under vand i længere tid.
> Man skulle jo mene at der bliver kortsluttet straks det
> våde element trænger ind.

Ferskvand ledningsevne er ikke specielt god

Fra : ShutEye

Dato : 05-02-08 16:06

> Ferskvand ledningsevne er ikke specielt god

Nøh. Nok aflader vandet batteriet - noget kan det jo lede - men der er meget
mindre modstand i ledningerne, derfor stadig lys.