Volvo og Saab tilbagekalder biler.
Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-08 10:34

Volvo: Tilbagekalder 82.000 S40/V50 af den nye model, produceret i perioden
november 2002 (S40) / februar 2003 (V50) og frem til august 2007.
Tilbagekaldelsen skyldes en forkert pakning til elektronikken, som styrer
brændstofpumpen. Den kan føre til motorstop. Berørt er benzinmodeller med
den 5-cylindrede motor.
Se evt. TV2 tekst-tv side 141.

Saab: Tilbage 22 Saab 9-3 (ja du læste rigtigt - 22 stk.), produceret i
november 2007. Tilbagekaldelsen skyldes nogle nylonglidere i forbindelse med
håndbremsen, som gør at håndbremsen ikke kan løsnes, eller kan miste sin
funktion. Se evt. mere hér:
http://auto-presse.de/auto-rueckrufe.php?action=view&newsid=23150

Se ud til, at Saab er hurtigere til at fange fejl. )

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : BJ

Dato : 03-02-08 11:49

KLIP

> Se ud til, at Saab er hurtigere til at fange fejl. )

Det er det samlede salgstal for den modelversion i hele 2007 ... 22 stk. ..
ROTFLMAO.

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-08 15:09

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det er det samlede salgstal for den modelversion i hele 2007 ... 22 stk.
> .. ROTFLMAO.

I Danmark alene, blev der i december solgt ca. 250 stk.

Fra : BJ

Dato : 03-02-08 18:42

KLIP

> I Danmark alene, blev der i december solgt ca. 250 stk.

I Tyskland åbenbart kun 22 stk. i oktober måned 2007..*LOL*

Det er da for nemt at arbejde med Saab i Tyskland med det antal solgte
potter..

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 10:52

> I Tyskland åbenbart kun 22 stk. i oktober måned 2007..*LOL*
>
> Det er da for nemt at arbejde med Saab i Tyskland med det antal solgte
> potter..

Tyske forhandlere er nogle sjove størrelser - de er ikke interesseret i at
sælge deres egne mærker. *tsk tsk*

Fra : BJ

Dato : 04-02-08 11:05

KLIP

> Tyske forhandlere er nogle sjove størrelser - de er ikke interesseret i at
> sælge deres egne mærker. *tsk tsk*

Som Saab-importør i Tyskland, har man det også vanskeligt med et marked
indeholdende godt og vel 80 mill. mennesker . *tsk tsk*

--
mvh.
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 11:17

> mvh.
> Bjørn J.
> A Volvo is safe..A Saab is safer..
> ........if you can find one....

*ROFL*

Ja, ja, hvordan er det lige at det går med Volvo's salg - Saab's er
stigende.

Fra : BJ

Dato : 04-02-08 11:20

KLIP

> Ja, ja, hvordan er det lige at det går med Volvo's salg - Saab's er
> stigende.

Du ved, når man *sælger* biler, kan det gå op eller ned.

Når man *ingen* biler sælger, kan det jo kun gå én vej..*LOL*

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-02-08 12:20

> Du ved, når man *sælger* biler, kan det gå op eller ned.
>
> Når man *ingen* biler sælger, kan det jo kun gå én vej..*LOL*

Dig gider jeg ikke diskutere med...

Fra : BJ

Dato : 04-02-08 19:36

KLIP

> Dig gider jeg ikke diskutere med...

O.k., så må vi jo holde os til kolde facts.

Volvocars 2008:

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=4060

Saab Automobiler 2008:

Vi du være behjælpelig?

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 10:19

> O.k., så må vi jo holde os til kolde facts.
>
> Volvocars 2008:
>
> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=4060

Fy fajsan....Volvo sælger næsten lige så mange biler i Unites Bluff, som
Saab sælger på verdensplan..

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 10:22

KLIP

> Fy fajsan....Volvo sælger næsten lige så mange biler i Unites Bluff, som
> Saab sælger på verdensplan..

As I said: Saab has plenty of room to improve their sales..

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 10:27

> As I said: Saab has plenty of room to improve their sales..

Mon ikke det ser lyst ud i fremtiden, hvor den nye 9-5 lander, 9-4X og
9-1...?

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 11:00

KLIP

> Mon ikke det ser lyst ud i fremtiden, hvor den nye 9-5 lander, 9-4X og
> 9-1...?

Forudsætningen for det vil i hvert fald blive tilstede.

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 11:47

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Shell har iøvrigt valgt ikke at introducere V-Power 99 Oktan alligevel.
Danskerne er for prisbevidste, og vil ikke betale merprisen på op mod 1
kr/ltr.

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 12:01

KLIP

> Shell har iøvrigt valgt ikke at introducere V-Power 99 Oktan alligevel.
>
> Danskerne er for prisbevidste, og vil ikke betale merprisen på op mod 1
> kr/ltr.

Jeg vil i hvert fald ikke betale 80 kr. mere for en tankfuld benzin som jeg
ikke kan udnytte fordelen af.

Vore hastighedsbegrænsninger gør det jo umuligt!

Jeg er villig til at betale merprisen, når jeg kører i Tyskland.

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 12:33

> Jeg vil i hvert fald ikke betale 80 kr. mere for en tankfuld benzin som
> jeg ikke kan udnytte fordelen af.

Det kan du så alligevel qua det bedre moment.

> Vore hastighedsbegrænsninger gør det jo umuligt!
>
> Jeg er villig til at betale merprisen, når jeg kører i Tyskland.

Samme hér - glæder mig allerede til sommer.

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 12:36

KLIP

> Det kan du så alligevel qua det bedre moment.

Vi har vist begge moment nok, selv på blyfri 92..)

> Samme hér - glæder mig allerede til sommer.

Hvorfor da vente til sommer..

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 12:59

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Vi har vist begge moment nok, selv på blyfri 92..)

Mer vil ha' mer.....

> Hvorfor da vente til sommer..

Gider sgutte køre 200 km for at tanke. Så jeg kører 97/98 oktan.

Jeg har lige fået monteret dobbelt afgang.
Jeg kan se, at din har fået flyttet hastighedsbegrænsningen - er den, hvor
de skriver den vil være?

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 13:31

KLIP

> Jeg har lige fået monteret dobbelt afgang.

Det har en jo haft de sidste 200.000 km med tilhørende race-kats..)

> Jeg kan se, at din har fået flyttet hastighedsbegrænsningen - er den, hvor
> de skriver den vil være?

Den er totalt fjernet, dog begrænset af 5.800 omdr.

Det er jo utopi at nå dem på højeste remskive, da potten så ville køre
teoretisk ca. 313/320 km/t..

Min er jo den i dag ikke eksisterende Steg 3 (altså mit das ganze
molevitten).

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 13:45

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Min er jo den i dag ikke eksisterende Steg 3 (altså mit das ganze
> molevitten).

Ja ha, hvad var det opgivet til - i forhold til det de tilbyder idag?

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 13:54

KLIP

> Ja ha, hvad var det opgivet til - i forhold til det de tilbyder idag?

Så hut jeg visker var det ca. 335 hk og enten 520 eller 540 Nm.

Dernæst blev det maksimale drejningsmoment flyttet fra ca. 1.800 omdr. til
ca. 2.400 omdr. af hensyn til momentomformeren.

Jeg har 2 x 2.5" downpipes med racekats, 3" rør efter downpipes, speciel for
og bagpotte med 3" usynlig afgang.

http://www.ferrita.se/

Det laver en frygtelig larm i kabinen.

Potten blev optimeret med udstødning og KN på rullefeltet i Sverige.

Konen og jeg havde er hyggelig dag ude på Lars Tyndskids mark..)

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 15:22

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det laver en frygtelig larm i kabinen.

Jo tak, been there, done that, got the ear damage. *LOL*
Foran siger det nu ikke så slemt. Det er mest resonans agterskibs...

> Konen og jeg havde er hyggelig dag ude på Lars Tyndskids mark..)

I Växjö?

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 15:27

KLIP

> Jo tak, been there, done that, got the ear damage. *LOL*
> Foran siger det nu ikke så slemt. Det er mest resonans agterskibs...

Det brummer meget og det kom faktisk bag på mig..

> I Växjö?

Ja, i den gamle bygning før de flyttede ud i det fine ny.

Det lå ikke just i gåafstand til selve byen, så vi tilbragte dagen (da vi
ikke troede, de skulle bruge næsten 7 timer på justeringen) ude i
industrikvarteret på en eller anden kaffebar.

Jeg måtte ikke komme ind i det allerhelligst og selv overvære "operationen",
men kunne da stå udenfor porten og høre larmen..

mvh
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 17:47

> Det brummer meget og det kom faktisk bag på mig..

Mit 2,5" duplexsystem siger rent faktisk mindre i kabinen, end det gamle med
enkelt afgang. SÅ jeg er yderst tilfreds.

> Ja, i den gamle bygning før de flyttede ud i det fine ny.

Ok, jeg var i de nye haller.

> Det lå ikke just i gåafstand til selve byen, så vi tilbragte dagen (da vi
> ikke troede, de skulle bruge næsten 7 timer på justeringen) ude i
> industrikvarteret på en eller anden kaffebar.

Jeg tog bussen ind till Stan. Det tager ca. 10 min. Min operation tog kun 4
timer.

> Jeg måtte ikke komme ind i det allerhelligst og selv overvære
> "operationen", men kunne da stå udenfor porten og høre larmen..

Næææh, jeg blev også pænt men bestemt bedt om at finde alternativ
beskæftigelse så længe.
Nåede dog at se, at de prøvekørte den på vej, da jeg kom spadserende tilbage
(valgte at gå de 5 km tilbage til industrien - det var trods alt 25 - 26
grader).

Fra : BJ

Dato : 05-02-08 17:53

KLIP

> Mit 2,5" duplexsystem siger rent faktisk mindre i kabinen, end det gamle
> med enkelt afgang. SÅ jeg er yderst tilfreds.

Jeg synes bestemt min brummen kommer fra downpipes, kats' og måske den
forreste lydpotte.

Anyway, jeg har lært at leve med det og det holder jo nok bilens tid ud, da
det også er rustfrit...

> Nåede dog at se, at de prøvekørte den på vej, da jeg kom spadserende
> tilbage (valgte at gå de 5 km tilbage til industrien - det var trods alt
> 25 - 26 grader).

Jeg så også indtil flere prøvekørsler af potten.

Vi var deroppe ved vintertide, så en tur på gåben ville nok have givet os
forfrysninger..

mvh
Bjørn J.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 03-02-08 12:39

> Se ud til, at Saab er hurtigere til at fange fejl. )

Det skyldes de har meget mere erfaring med det.

Mvh Niels

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 03-02-08 13:38

Henrik B. skrev:
> [...]
> styrer brændstofpumpen. Den kan føre til motorstop. Berørt er
> benzinmodeller med den 5-cylindrede motor.

Jeg kan godt se, det er meget seriøse og særdeles farlige fejl.

> [...]
> november 2007. Tilbagekaldelsen skyldes nogle nylonglidere i forbindelse
> med håndbremsen, som gør at håndbremsen ikke kan løsnes, eller kan miste

Nååh ja, der kunne jo stå en bag ved, eller foran bilen, og blive kørt
over i det øjeblik bilen begyder at rulle, når håndbremsen svigter. Uha
det er en farlig fejl her også.

Jesper

Fra : KASO

Dato : 03-02-08 13:57

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Nååh ja, der kunne jo stå en bag ved, eller foran bilen, og blive kørt
> over i det øjeblik bilen begyder at rulle, når håndbremsen svigter. Uha

Tjah - jeg har fået hjemkaldt min bil grundet en potentiel risiko for fejl
på elruderne - så i denne sammenhæng, er ovenstående fejl da langt
alvorligere

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-02-08 02:06

On Feb 3, 1:38 pm, Jesper Jacobsen <jesper.jacob...@host.cybercity.dk>
wrote:

> Jeg kan godt se, det er meget seriøse og særdeles farlige fejl.

Kan da måske udløse brand så ja.

> Nååh ja, der kunne jo stå en bag ved, eller foran bilen, og blive kørt
> over i det øjeblik bilen begyder at rulle, når håndbremsen svigter. Uha
> det er en farlig fejl her også.

Nu er håndbremsen jo en del af sikkerhedssystemet så det er da helt
fint at det skal ordnes.

Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor du synes det er underligt de
hjemkaldes.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Et forslag på at forhindre knivoverfald: 7 dages fængsel hvis man

Fra : Kim Kristensen

Dato : 05-02-08 11:49

On 3 Feb., 10:33, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
>
> Se ud til, at Saab er hurtigere til at fange fejl. )
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.

Nu er denne dukket op http://www.teknikensvarld.se/nyheter/080205-saab-bromsfel/index.xml
også med (uden) bremser.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Henrik B.

Dato : 05-02-08 20:20

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Se ud til, at Saab er hurtigere til at fange fejl. )
>
> --
> To crash with a Volvo is extremely safe.
> [...]

I fan!! Men antallet har de sgu galt i halsen, for der er ikke solgt over
43.000 biler med dén motor...! Hvis det kun er 2,8 V6 som er ramt.