VROOMM VROOMM - Brainiac med biler
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 10:06

Se, dêt var et bilprogram der ville noget.
På en lille time var der kanon god underholdning
på alle tangenter.

Dejligt med et program, som ikke var slut
efter sølle 30 minutter, men blev ved og ved og ved.

Det gode ved programmet var nemmelig, indgangsvinklen
var radikal anderledes end hvad man forventer, hvis man
kun ser TopGear.

De tog en Volvo stationcar og smed den ned fra
først 5 meters højde, siden 40 meters højde, for
at se hvordan det ville gå. Overraskende at se
hvor flad den blev fra 40 meter, og landede på
alle 4 hjul. Underholdnignsværdien var stor, og skal
mere ses som sådan, end en regulær test af en 740'er.

Der blev også kørt stockcar løb. En Vectra blev valgt ud
og fik et par omgange på banen.

Der var også et indslag med 'katten efter musen'. En gammel
Jaguar skulle jage en lille Citroên forklædt som mus med pels,
ører, hale og det hele. Også sjov underholdning.

En Lexus SUV skulle testes. Ikke som vi ville forvente.
En kvinde skulle lægge make-up, og var den godkendt,
makeuppen, havde bilens undervogn bestået. Mark Levinson
anlægget skulle kunne høres x antal meter væk for at blive godkendt.
Acc. evnen skulle godkendes, hvis bilen kunne trække en dug væk
fra bordet, og 3 ting blev stående tilbage. Også pudsigt indslag.

En Opel Astra 2.0 skal i seriens forløb forsøges at gøres hurtigere.
Dvs. nyt luftfilter, fartstriber osv. osv., men det må ikke koste
'top dollar'. Den køres på Santa Pod.

En Audi Q7 skal testkøres - af børn..)
Der kommer indslag med plæneklipperrace, og
Ayrton Sennas nevø, Bruno Senna har også faste indslag.

Alt i alt et skide godt bidrag til god underholdning, og skal
ses som et bilprogram med et glimt i øjet.

TopGear er også kun underholdning, men vil man
ha' regulære tests af biler, så dyrk DK4's "motormagasinet".
Dêt slår TopGear på tests, og hovedsagelig biler, de fleste
har råd til.

Gense programmet idag kl. 13.00.

http://en.wikipedia.org/wiki/Vroom_Vroom
http://ontv.dk/programinfo/71201971300

Fra : Henrik B.

Dato : 03-02-08 10:16

Som jeg skrev i dit tidligere indlæg:

> Jeg så det - FUCK et useriøst, ringe, latterligt, elendigt, skod
> program..... (
> Tænk sig at spilde en time på at se det. Og tænk sig at brænde penge af på
> at producere sådan noget crap..

Og hvor du giver programmet 8 ud af 10, giver jeg det -3 ud af 10.

--
To crash with a Volvo is extremely safe.
If you're sitting in a Saab.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 10:19

> [...]

Selv variationen i programmet er en del større...

> Og hvor du giver programmet 8 ud af 10, giver jeg det -3 ud af 10.

Hvordan vil du begrunde din pointgiven ?
Har du TopGear in mente når du voterer ??

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-02-08 10:32

Eque skrev:
> [...]
> ha' regulære tests af biler, så dyrk DK4's "motormagasinet".
> Dêt slår TopGear på tests, og hovedsagelig biler, de fleste

Ja, det er bestemt ikke noget for mig. Tænkte præcis også braniac som
jeg heller ikke kan holde ud at se...

Så lidt omkring en stor Lexus 4x4 hybrid. Han snakkede en masse, målte
acceleration ved at se om den kunne hive dugen af et opdækket bord
osv... men fik ikke afvide hvorlangt den gik på literen (V8 benz)

Så måtte jeg skifte væk.

Absolut ikke noget jeg vil bruge tid på. Men mon ikke hvis man finder
braniac som værende godt, så vil wroom wroom også falde i ens smag.'

mvh Tommy Ferh

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-08 10:56

"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> skrev i en meddelelse

> Absolut ikke noget jeg vil bruge tid på. Men mon ikke hvis man finder
> braniac som værende godt, så vil wroom wroom også falde i ens smag.'

Formen er nok stort set den samme, men jeg synes indholdet
i Wroom er bedre. Eks. det med 2cv'en som ikke lod sig vælte,
medmindre forsøget blev gjort i bakgear var pudsigt og værd at se.
Hvormeget Lexus gik på literen ville jeg i sådan et program finde
ligegyldigt. Det er som skrevet ikke et testprogram som sådan, mere
en motoriseret form for let fordøjelig underholdning.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 03-02-08 13:57

Eque skrev:
> [...]
> i Wroom er bedre. Eks. det med 2cv'en som ikke lod sig vælte,
> medmindre forsøget blev gjort i bakgear var pudsigt og værd at se.

Der er ikke noget nyt i, at en 2CV er svær at vælte. Det kan se noget
vildt ud, når den kommer - ja her burde jo stå - hurtigt rundt i
svingene, men med den sparsomme motoreffekt, så vil jeg bare skrive -
rundt i svingene, og den krænger en del. Jeg ville ikke sætte en kop te
i bilen, og håbe på den kunne blive stående i et sving. Jeg tror den
ville vælte, og ikke bare glide rundt.

> Hvormeget Lexus gik på literen ville jeg i sådan et program finde
> ligegyldigt. Det er som skrevet ikke et testprogram som sådan, mere
> en motoriseret form for let fordøjelig underholdning.

Det er vel smag og behag, hvilket progam man bedst syntes om. Jeg skal
med det samme sige, at jeg har ikke set omtalte program, og kan det
heller ikke, så jeg vil ikke udtale mig om det. Min indgangsvinkel til
at tænde for mit fjernsyn når der kommer Topgear er, at jeg vil have
noget underholdning. Jeg er helt klar over, at 99% af de biler de
tester, får jeg aldrig råd til. Men den måde programmet er lavet på, og
den måde de snakker til hinanden på, er rigtig god underholdning for
mig. De har alletre evnen til at svine hinanden til, men på en pæn og
sober måde. Det syntes jeg er hylende morsomt..

Jesper

Fra : Hr. Jensen

Dato : 03-02-08 12:10

On Sun, 03 Feb 2008 10:31:44 +0100, Tommy Fer <NOSPAM@fernet.dk> wrote:

>Absolut ikke noget jeg vil bruge tid på. Men mon ikke hvis man finder
>braniac som værende godt, så vil wroom wroom også falde i ens smag.'

Årh, jeg husker da et enkelt indslag i Brainiac, hvor de kørte om kap i
bl.a. en indkøbsvogn drevet af 2 CO2-slukkere...det var sgu meget skægt.

http://youtube.com/watch?v=hUvd3FZg_kc

--
Når månen er rød, er den kommunistisk.
Når månen er halv, er den muslimsk.