MS Windows
briani 27239
problemer efter Vista SP1
Fra : Elin Kuijers

Dato : 20-04-08 19:35

Jeg har foreløbig konstateret to problemer efter installation af SP1.
Når min PC går i dvale, kan jeg ikke mere vække den og logge på igen.
PC-en står og arbejder, men jeg skal trykke på genstartknappen og
begynde forfra for at få kontakt med den.
Det andet problem er, at jeg ikke mere kan få kontakt med
Nyhedsgrupper via Outlook 2003.
vh
Elin Kuijers

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-04-08 23:58

Se inline.

On 20 Apr 2008 18:35:08 GMT, Elin Kuijers <elin@kuijers.dk> wrote:

> [...]
>PC-en står og arbejder, men jeg skal trykke på genstartknappen og
>begynde forfra for at få kontakt med den.

Jeg havde det samme problem indtil jeg lukkede PC'en helt ned (ikke
kun dvale(default)) og startede den op igen.

>Det andet problem er, at jeg ikke mere kan få kontakt med
>Nyhedsgrupper via Outlook 2003.

Outlook har ingen mulighed for Nyhedsgrupper. Mener du et plugin til
Outlook der giver dette? Eller snakker du om Windows Mail?

Fra : Elin Kuijers

Dato : 21-04-08 07:10

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
>Se inline.

> [...]

Outlook anvender automatisk Outlook Expres som
nyhedsgruppelæser. Man skal bare selv tilføje Nyhedsgrupper til
Menuen Søg. Det har virket fint indtil SP1.
vh
Elin Kuijers

Fra : KsNa

Dato : 21-04-08 14:30

"Elin Kuijers (slet K7637)" <elin@K7637kuijers.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsgruppelæser. Man skal bare selv tilføje Nyhedsgrupper til
> Menuen Søg. Det har virket fint indtil SP1.

Outlook Expres er med Vista blevet til WindowsMail

Mvh
Kim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-04-08 17:11

Vista har ikke Outlook Express men Windows Mail.
Du kan prøve at fjerne Nyhedsgrupper fra menuen og tilføje det igen.
Alternativt start Windows Mail fra start menuen.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Elin Kuijers

Dato : 21-04-08 20:57

Nu har jeg prøvet med Windows mail. Med samme resultat. Her er
den fejlmeddelelse, jeg får:
Windows Mail kunne ikke hente den ønskede meddelelse.
Sandsynligvis er meddelelsen fjernet fra eller udløbet på
serveren. Emne 'programmer svarer ikke',
Konto: 'news.cybercity.dk', Server: 'news.cybercity.dk',
Protokol: NNTP, Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl:
10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Fra : Bjarne Chr

Dato : 21-04-08 21:04

"Elin Kuijers (slet W3DKJ)" <elin@W3DKJkuijers.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Konto: 'news.cybercity.dk', Server: 'news.cybercity.dk',
> Protokol: NNTP, Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl:

prøv at kigge her der er vist bøvl med cybercity
http://www.computerworld.dk/art/45409?a=fp_2&i=513
der er flere der klager her

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-04-08 21:06

"Elin Kuijers (slet W3DKJ)" <elin@W3DKJkuijers.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Konto: 'news.cybercity.dk', Server: 'news.cybercity.dk',
> Protokol: NNTP, Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl:

Jeg er også på Cybercity, og kan ikke komme på deres newsserver
(news.cybercity.dk) i øjeblikket. Jeg ved ikke om de har lavet noget om uden
at oplyse om det, men det har da varet i nogle dage efterhånden, vel knap en
uge. Jeg kan gå på Sunsite's newsserver (news.sunsite.dk) gennem Windows
Mail i Vista uden problemer (man skal registreres på Sunsite for at kunne
bruge den). Og det fortsætter jeg med, da jeg ikke lige i øjeblikket orker
at spørge Cybercity's support om problemerne med deres newsserver

Fra : Elin Kuijers

Dato : 21-04-08 21:23

Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> skrev:
> [...]
>i nogle dage efterhånden, vel knap en
>uge. Jeg kan gå på Sunsite's
>newsserver (news.sunsite.dk) gennem Windows

Jeg har skrevet til cybercitys support. Nu tror jeg lige, jeg
afventer deres svar.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-04-08 21:57

Elin Kuijers <elin@ORIRCkuijers.dk> (slet ORIRC) skrev :

>Jeg har skrevet til cybercitys support. Nu tror jeg lige, jeg
>afventer deres svar.

Eller også kunne man ko læse om det i de relevante grupper, hvor
alle svar om CCs newsserver står allerede.
--
Kerim