Dagens ord: Whiskey
Fra : schlafen

Dato : 17-04-08 16:35

Takker for tilliden....

Følgende ord inkl dagens er dermed brugt:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Booze, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy,
Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Dør, Evil,
Eyes/øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/mad,Forkortelser, Feeling,
Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial, Guitar, Girls/piger,
grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen, Heavy, Hello, Help,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys,
Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night,
Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Pigenavne.
Queen, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Run, Service, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke,
Snow, Son, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Sweet,
Søndag/Sunday, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute, Train,
Twins, Unknown, Walk, Water, Weekend, Wheel / Hjul, Whiskey, Wine, Wood,
Woman,
Word, Work, World, Yesterday, You/dig

Metallica - Whiskey in The Jar
http://www.youtube.com/watch?v=8CB2g1qNI7o

Fra : Holst

Dato : 17-04-08 16:57

schlafen wrote:

> Metallica - Whiskey in The Jar
> http://www.youtube.com/watch?v=8CB2g1qNI7o

Ja, den kan jo præsenteres i mange variationer. Her en mere "dansk" end
Metallica:

Lars Lilholt - Gi' mig Whiskey in the Jar
http://www.youtube.com/watch?v=FSPA89IVZRA

Ja, Metallica er det jo ikke ...

Fra : kautaq

Dato : 17-04-08 17:02

Holst:

> Lars Lilholt - Gi' mig Whiskey in the Jar
> http://www.youtube.com/watch?v=FSPA89IVZRA

Jeg har ikke råd til whiskey - ræven tog min tegnebog.

Angoradrengene:
http://www.youtube.com/watch?v=gT09ItQ6EUg

Åhh æ åh wææ åhh...

Fra : Pernille

Dato : 17-04-08 17:04

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

Alabama Song - Doors
Whiskey bar

http://youtube.com/watch?v=cYG1O6Okxvc

Fra : Hauge

Dato : 17-04-08 17:09

Hej
schlafen wrote:
> Takker for tilliden....
> Whiskey

Ville have skrevet "Fandens oldemor" med Ove Sprogøe: "Cigaretter og whiskey
og nøgne pi'r", men den er ikke på røret.
Hmm, nu fik jeg det jo skrevet alligevel..

Mvh Hauge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-04-08 18:32

Hauge skrev:

>Ville have skrevet "Fandens oldemor" med Ove Sprogøe: "Cigaretter og
>whiskey og nøgne pi'r", men den er ikke på røret.

jeg fandt den på røret den gang da ordet var booze, der lå den på
http://www.youtube.com/watch?v=mk1LIOyFpiw

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hauge

Dato : 17-04-08 18:39

Hej
Ivan V. Klattrup wrote:
> jeg fandt den på røret den gang da ordet var booze, der lå den på

Tak for hjælpen, suverænt genhør

Mvh Hauge

Fra : P.Petersen

Dato : 17-04-08 17:17

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> Metallica - Whiskey in The Jar
> http://www.youtube.com/watch?v=8CB2g1qNI7o

Fedt!!!
Et af mine yndlingsord.

Så her:
The Pogues.
Streams of whiskey.
http://youtube.com/watch?v=TaHMG_SvUkw

Alice Cooper.Lace and whiskey.
http://youtube.com/watch?v=0-LtfLB8izk

Og til sidst i en dårlig version.
Lynard Skynard. Whiskey rock 'n' roller.
http://youtube.com/watch?v=7ESOI_Qwr1w

Hilsen
Pelle

Fra : Lars Frandsen

Dato : 17-04-08 17:59

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i meddelelsen

> Takker for tilliden....

Heino - Karamba, karacho, ein Whisky
http://www.youtube.com/watch?v=kM-v5ShRyUo

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : schlafen

Dato : 18-04-08 07:08

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i meddelelsen

> Heino - Karamba, karacho, ein Whisky
> http://www.youtube.com/watch?v=kM-v5ShRyUo

Jeg er opvokset med tysk tv - og deres fantastiske shows - så for at bringe
Heino 'albino' frem tildeles du hermed stafetten

Jeg har lige et sidste bidrag til hvad 'whiskey' kan føre med sig.......

Brad Paisley - Whiskey Lullaby
http://www.youtube.com/watch?v=4_tyCXYibZE

Fra : Lars Frandsen

Dato : 18-04-08 08:39

> "Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er opvokset med tysk tv - og deres fantastiske shows - så for at
> bringe Heino 'albino' frem tildeles du hermed stafetten

Jeg takker ydmygt.
Jeg er opvokset på Kolding-egnen, så jeg har også fået min dosis af de tyske
Schlagershows med Heino, Freddy Breck og lignende.
Det er mange år siden, jeg har set Heino sidst, men husker mere eller mindre
frivilligt mange af hans hits, ikke mindst:
http://www.youtube.com/watch?v=yX57N5ORqvg
og
http://www.youtube.com/watch?v=QLqReDXAlOQ

> Jeg har lige et sidste bidrag til hvad 'whiskey' kan føre med sig.......
>
> Brad Paisley - Whiskey Lullaby
> http://www.youtube.com/watch?v=4_tyCXYibZE

Sørgelig historie. Husk: Whisk(e)y er til tørst og ikke til trøst!
Dagens ord kommer i en ny tråd.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Hauge

Dato : 18-04-08 11:36

Hej
schlafen wrote:
> Jeg er opvokset med tysk tv - og deres fantastiske shows - så for at
> bringe Heino 'albino' frem tildeles du hermed stafetten

Hvorfor 'albino' ?

Mvh Hauge6

Fra : schlafen

Dato : 18-04-08 18:18

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvorfor 'albino' ?
>
> Mvh Hauge6

Tror bare det var en barndoms ting - det kridhvide hår og altid de sorte
briller....

Fra : Hauge

Dato : 18-04-08 18:23

Hej
schlafen wrote:
> Tror bare det var en barndoms ting - det kridhvide hår og altid de
> sorte briller....

Ok, synes da også at han sagtens kunne være det, men prøvede så at finde ud
af det, og løb over denne side:
http://www.geocities.com/Hollywood/5991/interview2.html

Hvor der står:
__
STERN: Sind Sie Albino?
HEINO (setzt seine Brille ab): Nein, ich habe schöne blaue Augen.
__

Så albino-tanken er åbenbart ikke helt ved siden af.

Mvh Hauge

Fra : schlafen

Dato : 18-04-08 18:41

> [...]
> __
>
> Så albino-tanken er åbenbart ikke helt ved siden af.

Pyha - så har jeg da ikke 'fornærmet' ham...... tak for link....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-08 20:48

John Lee Hooker med "Whisky And Women":
http://www.youtube.com/watch?v=VezDgfZKUdg

Molly Hatchet med "Whiskey Man":
http://www.youtube.com/watch?v=PKr8CNcEOPM

AC/DC med "Whsikey On The Rocks":
http://www.youtube.com/watch?v=uncc6OW0Vwk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-04-08 21:41

schlafen skrev:

>Subject: Dagens ord: Whiskey

Dengang jeg gik i skole, havde en af mine klassekammerater en hest der hed
Whisky, så her kommer "Laid Back - White Horse"
http://www.youtube.com/watch?v=I8j2ej5jqQw

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : kautaq

Dato : 17-04-08 23:51

schlafen:

(Whiskey)

Jeg synes den er svær, derfor har jeg allieret mig med
Sidney Kreutzfeld, som ved meget om hvordan man
bruger sin fantasi.

Mandrilaftalen - Sidney Kreutzfeld
http://www.youtube.com/watch?v=L0rkDoviJDk

Med Sidneys hjælp kommer jeg straks i tanke om at i
Skotland brygger de meget whiskey.

Der var et band fra Skotland som hed The Skids.
De udgav en 4-5 plader, men fik aldrig den store succes.
Stuart Adamson fik senere succes med bandet Big Country,
som mange sikkert kender i dag.

The Skids tekster var meget prætentiøse og med pladen
'Days in Europe' 1979, blev de tilmed beskyldt for at være
fascistiske. Det var en selvfølgelig en misforståelse, men
gruppen kom ikke videre. Days in Europe er en genial plade.

Sjovt nok var det de samme virkemidler som gjorde at
Big Country fik succes, men det kommer ikke sagen ved.
Her er en lidt kedelig video fra den tid i det skotske:

The Skids - Charade (Adamson/Jobson
http://www.youtube.com/watch?v=oGVNEOdqyAw

Fra : P.Petersen

Dato : 18-04-08 03:45

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Big Country fik succes, men det kommer ikke sagen ved.
> Her er en lidt kedelig video fra den tid i det skotske:

Hej Kautak.
Mange, mange tak for at bringe Skids på banen.
Har 10 cd'er med Big Country men deres baggrund havde jeg helt glemt.
Fedt at gense de gamle musik videoer.
LOL. Blev lige 25 igen.
Mange hilsener
Pelle

Fra : kautaq

Dato : 18-04-08 11:53

P.Petersen:

> Hej Kautak.

'q'

> Mange, mange tak for at bringe Skids på banen.
> Har 10 cd'er med Big Country men deres baggrund havde jeg helt glemt.
> Fedt at gense de gamle musik videoer.

Hej Pelle.

Vi skulle hellere takke YouTube og Alex for at komme
på ideen med Dagens Ord. En god undskyldning for at
se mange af de bands og solister vi kun har hørt på plade,
men aldrig set.

Nu vi er inde på Big Country, kender du så denne her
historie?

Der var et dansk band (Århus) ved navn Impotators.
I juni 1995 udgiver Impotators cd'en Perfect Day.
I juni 1995 udgiver Big Country 'Why the long face'
Prøv at kigge på omslaget, her er nogle links:

http://www.bigcountry.co.uk/discography/albums/wtlf.php

http://www.kick.dk/index.php?s=plade&pladeid=60

Dette er en tilfældighed, et sammentræf af de helt store
i rockhistorien. Jeg kan stadig høre Sofus (fra Impotators)
give udtryk for sin store frustration over at Big Country
har brugt samme billed som dem, men det er helt tilfældigt.

Hilsen Mike, Århus.

Fra : P.Petersen

Dato : 19-04-08 21:29

> [...]
> give udtryk for sin store frustration over at Big Country
> har brugt samme billed som dem, men det er helt tilfældigt.

Hej og tak for den pudsige historie.
Har aldrig hørt eller hørt om Impotators, det må jeg
så prøve.
Jeg vil så lige indskyde, at jeg synes Big Country's albumtitel harmonerer
meget bedre med coveret end den danske pendant.
Hilsen
Pelle
Kalundborg

Fra : kautaq

Dato : 19-04-08 23:05

P.Petersen:

> Har aldrig hørt eller hørt om Impotators, det må jeg
> så prøve.

Det er så desværre kun coveret der har disse ligheder.
Impotators var meget inspireret af datidens hårdtslående
funkede rock.

> Jeg vil så lige indskyde, at jeg synes Big Country's albumtitel harmonerer
> meget bedre med coveret end den danske pendant.

Det har du ret i.

/mike