Dagens ord: Train
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-04-08 12:55

Jamen jeg takker da for stafetten igen igen

Dagens ord er: Train

Og jeg lægger selv ud med disse:

Bruce Springsteen med "Downbound Train":
http://youtube.com/watch?v=aZJRaReb2Vc

Guns'n'roses med "Nightrain":
http://youtube.com/watch?v=bne4squ_j6I

Og til sidst, John Fogerty med "Big Train":
http://youtube.com/watch?v=iOD8r5WVEqU

Følgende ord inkl dagens er dermed brugt:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Booze, Car, Cartoon, Country, Cowboy, Crazy,
Dad/Father, Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Dør, Evil,
Eyes/øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/mad,Forkortelser, Feeling,
Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial, Guitar, Girls/piger,
grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen, Heavy, Hello, Help,
Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys,
Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday, Money, Moon, Mother, Night,
Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Pigenavne.
Queen, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Run, Service, Skov, Sky, Small, Smile, Smoke,
Snow, Son, Speed, Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Sweet,
Søndag/Sunday, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Tribute, Train,
Twins, Unknown, Walk, Water, Weekend, Wheel / Hjul, Wine, Wood, Woman,
Word, Work, World, Yesterday, You/dig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 16-04-08 13:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev news:7OlNj.6$B87.0
@news.get2net.dk:

> Jamen jeg takker da for stafetten igen igen
>
> Dagens ord er: Train

Fedt ord.

Jeff Beck og Rod Stewart. People get ready. En video med et tog
http://www.youtube.com/watch?v=83cyoOgehLg

Den 14 november 2007 spillede Volbeat på Train i Århus. De spillede bla.
Sad man tongue. http://www.youtube.com/watch?v=5mV_HHL-h6g

Og så tager vi lige Sanne Gottlieb og nummeret TOG jeg fejl?
http://www.youtube.com/watch?v=MNtlNtUeFME

--
Hilsen Thomas
Gode venner kan lave alting sammen,

Fra : Michael Lund

Dato : 16-04-08 15:19

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev
> @news.get2net.dk:
>

> Og så tager vi lige Sanne Gottlieb og nummeret TOG jeg fejl?
> http://www.youtube.com/watch?v=MNtlNtUeFME

Bob bob

Mic.

Fra : kautaq

Dato : 16-04-08 16:07

Michael Lund:

> Bob bob

Du må være ny her i dagens ord. Det sjoveste er da
når folk bruger deres fantasi. Broegger fik fx "service"
til tre links om knive, gafler og skeer - det sgu' i orden

/mike

Fra : Michael Lund

Dato : 16-04-08 17:41

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Michael Lund:

> Du må være ny her i dagens ord. Det sjoveste er da
> når folk bruger deres fantasi. Broegger fik fx "service"
> til tre links om knive, gafler og skeer - det sgu' i orden

Og du har da vist overset mit lille bagefter,(og jeg har set dit) - det
var nemlig en sjov måde at komme frem til dejlige Sanne Gottlieb på.

Mic.

Fra : Broegger

Dato : 16-04-08 18:21

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev

> Og du har da vist overset mit lille bagefter,(og jeg har set dit)
> - det var nemlig en sjov måde at komme frem til dejlige Sanne Gottlieb
> på.

Oh ja. Uden dig, syntes jeg er helt fantastisk.
http://www.youtube.com/watch?v=tgbhqJzWjCU

Og den kan man også spille til dagens ord. Hun hedder jo GOTtlieb.

Fra : kautaq

Dato : 16-04-08 18:23

Michael Lund:

> Og du har da vist overset mit lille bagefter,(og jeg har set dit) -
> det var nemlig en sjov måde at komme frem til dejlige Sanne Gottlieb på.

Wau-uuuuuh! (hyler som en ulv)

Hvis pigerne må have mandlige idoler, så vil jeg osse ha' pigeidoler!
Sanne Gottlieb er bare for dejlig. Synd vi ikke ser mere til hende.
Hun havde en større rolle i Faulis film 'De skrigende halse', og hun
var sanger i det nu opløste band The Poets.

Men nu skal du bare høre.

Jeg var nede at se Poets på Huset (Århus) for snart mange år siden.
Vi stod 20-30 fyre helt oppe foran og bare gloede på Sanne.
Musikken var også ok.
Så vendte hun ryggen til publikum, og i en langsom bevægelse
bukkede hun sig forover... Vi stod bare der og kiiiigede

Det glemmer jeg aldrig!

Uden dig (mig!)
http://www.youtube.com/watch?v=tgbhqJzWjCU

Fra : Broegger

Dato : 16-04-08 18:27

> [...]
> Så vendte hun ryggen til publikum, og i en langsom bevægelse
> bukkede hun sig forover... Vi stod bare der og kiiiigede

Hæ. Jeg kom *host* først!

Fra : kautaq

Dato : 16-04-08 18:33

Broegger:

> Hæ. Jeg kom *host* først!

Vi sætter hende bare på replay - med eller uden musik

Fra : Michael Lund

Dato : 16-04-08 18:51

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så vendte hun ryggen til publikum, og i en langsom bevægelse
> bukkede hun sig forover... Vi stod bare der og kiiiigede

Damn - skulle bare have været der.

Så forøvrigt De skrigende Halse forleden . Dejligt gensyn, både med hende og
med en fed film.

Mic.

Fra : kautaq

Dato : 17-04-08 01:24

Michael Lund:

> Så forøvrigt De skrigende Halse forleden . Dejligt gensyn, både med hende
> og med en fed film.

Faulis film er ikke fiktion, det er taget ud af virkeligheden og sat på
film.
Gottliebs karakter er heller ikke opfundet, hun var med til alle koncerterne
og hun har kaldt mig en bonderøv efter en koncert
Hun ses på mange af de klip der vises på DR2, når de fortæller om punk.

Der er ikke ret mange der slipper for tiltale i den film. En af Faulis
store kvaliteter, er hans evne til at trække de mest pinlige ting frem.
Det er genialt set at Thomas Bo Larsen er den lede forsanger og
Søren Pilmark er den dominerende hippie-manager. Begge to er
også taget ud af virkeligheden og repræsentere nogen typer som aldrig
fattede en skid af hvad der foregik i det københavnske punkmiljø på
den tid.

Det er uhyggeligt præcist beskrevet.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-04-08 13:30

Per Beer Hansen skrev:

>Dagens ord er: Train

da jeg ikke kan finde "Fut-fut her kommer vi med lækre guldkorn ristet i
honning" kommer der noget fra guldkorn expressen

http://youtube.com/watch?v=AHXUW5wSHAg

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-04-08 13:49

Per Beer Hansen skrev:

> Dagens ord er: Train

Oscar Peterson: Take the A-Train
http://www.youtube.com/watch?v=ipXlVNQ-n5w

Oscar Peterson: Night Train
http://www.youtube.com/watch?v=gAHA2kl0Z8g

John Coltrane: Blue Train
http://www.youtube.com/watch?v=3-VK9N_hoOQ

Hils Din Mor - Nattog Til Venus - Anne Linnet
http://www.youtube.com/watch?v=z7HjklxFlJY

Der er en dansk sang mere som hedder "nat-tog",
men jeg kan ikke lige huske hvem den er med.

--
Herluf :·)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 16-04-08 14:05

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=z7HjklxFlJY
>

> Der er en dansk sang mere som hedder "nat-tog",
> men jeg kan ikke lige huske hvem den er med.

Det må vist være Souvenirs, men den kan jeg ikke finde andet end teksten på:
http://www.hug-info.dk/souvenirs/souv93-98/souve9rs.htm nr.2
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-04-08 16:23

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Hils Din Mor - Nattog Til Venus - Anne Linnet
> http://www.youtube.com/watch?v=z7HjklxFlJY
>

> Der er en dansk sang mere som hedder "nat-tog",
> men jeg kan ikke lige huske hvem den er med.

Øh, Anne Linnet? Det er et fantastisk nummer fra Marquis de
Sade-pladen. Det er ikke lige til at finde et klip til den, men det er
fint, den blev nævnt.

Mine bud, og et par af mine yndlingssange:

Gladys Knight and the Pips, "Midnight Train to Georgia":
http://youtube.com/watch?v=v78-ftcqpNw

Dionne Warwick, "Trains and Boats and Planes", skrevet af Bacharach og
David:
http://youtube.com/watch?v=BiW8lMwfHwM

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Martin [TMM]

Dato : 16-04-08 16:30

Hej
Peter Brandt Nielsen wrote:
> Øh, Anne Linnet? Det er et fantastisk nummer fra Marquis de
> Sade-pladen. Det er ikke lige til at finde et klip til den, men det er
> fint, den blev nævnt.

Fra Anne Linnet's side på Wiki... På engelsk
***
Anne Linnet (born 30 July 1953 in Aarhus) is a Danish singer, musician and
composer. She has released several solo albums and has also been a member of
musical groups such as the Anne Linnet Band, Shit & Chanel and *Marquis de
Sade.*
***

Ellers forstår jeg ikke helt dit ?

Mvh
Martin

Fra : Holst

Dato : 16-04-08 16:40

Martin [TMM] wrote:

> [...]
> musical groups such as the Anne Linnet Band, Shit & Chanel and *Marquis de

Tror bare det er en bemærkning om, at det altså ikke er Anne Linnet
solo, men derimod Anne Linnet med Marquis de Sade.

Fra : kautaq

Dato : 16-04-08 16:47

Holst:

> Tror bare det er en bemærkning om, at det altså ikke er Anne Linnet solo,
> men derimod Anne Linnet med Marquis de Sade.

Franz Beckerlee? Er det ikke ham fra Kim Larsen?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-04-08 17:02

Holst skrev:

> Tror bare det er en bemærkning om, at det altså ikke er Anne Linnet
> solo, men derimod Anne Linnet med Marquis de Sade.

Det var egentlig en bemærkning om, at det var Anne Linnet, der lavede
en sang, der hed "Nattog". Men måske misforstod jeg Herlufs tekst,
forvirret af at hans link ikke var til "Nattog", men til en anden
sang. Det var nok Lars, der forstod Herluf rigtigt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-04-08 05:46

Peter Brandt Nielsen skrev:

> [...]

> Herlufs tekst, forvirret af at hans link ikke var til "Nattog", men
> til en anden sang. Det var nok Lars, der forstod Herluf rigtigt.

Det var vist *mig* der misforstod overskriften i YouTube. Den
sang jeg *ville* have linket til, hed "Nattog" og var fra 1980'erne.
Overskriften "Hils Din Mor - Nattog Til Venus - Anne Linnet"
hentyder åbenbart til navnet på et opsamlings-dobbeltalbum.

P.s. Jeg har endnu ikke fundet en gratis "smagsprøve" på
sangen "Nattog", men det må næsten være den fra Marquis
de Sade-pladen.

--
Herluf :·)

Fra : Lars Frandsen

Dato : 16-04-08 14:12

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> Jamen jeg takker da for stafetten igen igen
>
> Dagens ord er: Train

Pat Metheny - Last Train Home
http://www.youtube.com/watch?v=1g6nPYyIS_I

The Doobie Brothers - Long Train Runnin'
http://www.youtube.com/watch?v=lROEpVhZGJg

Bachelor Girl - Buses and Trains
http://www.youtube.com/watch?v=DrB7hbZyPCM

Sheena Easton - Morning Train (9 to 5)
http://www.youtube.com/watch?v=ezMbFbwr7Lk

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Holm

Dato : 16-04-08 14:52

Per Beer Hansen wrote:
> Dagens ord er: Train

Så kvitterer vi med tre gange rock

D:A:D - "Ride My Train" (1987)
http://youtube.com/watch?v=wZLZgWDw4vg

Aerosmiths version af "Train Kept A Rollin'" (1974)
http://youtube.com/watch?v=2kwctaceDxQ

Velvet Revolver - "Sucker Train Blues"
http://youtube.com/watch?v=qbpIO5qxoSw

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : B. Sørensen

Dato : 16-04-08 15:17

> Jamen jeg takker da for stafetten igen igen
>
> Dagens ord er: Train

TV-2 Randers Station
http://youtube.com/watch?v=24jS02TPS-E

Og så leder jeg fortvivlet efter en af de smukkeste sange jeg kender:
Natural Born Hippies: In your dreams.
Måske en kan hjælpe mig

B. Sørensen

Fra : Martin [TMM]

Dato : 16-04-08 16:34

Hej
Per Beer Hansen wrote:
> Dagens ord er: Train

Intet tog uden de danske "stregkode brødre"
http://youtube.com/watch?v=HiFQPPg08Yk

Mvh
Martin

Fra : Max

Dato : 16-04-08 16:50

Hej Per

> Dagens ord er: Train

Gerry Rafferty - City to City
http://youtube.com/watch?v=NeEYm-BqA3c

Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 16-04-08 17:51

> Jamen jeg takker da for stafetten igen igen
>
> Dagens ord er: Train
>
> Og jeg lægger selv ud med disse:

Jeg ville have bragt "Fraight train" med John Fogerty.
Kunne ikke finde den
Her er Travelin' Band mde CCR
http://youtube.com/watch?v=FtEchpp39Qk&feature=related

Fra : schlafen

Dato : 16-04-08 19:49

Soul Asylum - Runaway train
http://www.youtube.com/watch?v=psP1bKKEtHg

Rod Stewart - Downtown train
http://www.youtube.com/watch?v=YHqB3v5rNCc

Albert Hammond - I'm a train
http://www.youtube.com/watch?v=3A_ccea_hJs

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-04-08 12:02

schlafen wrote:

> Albert Hammond - I'm a train
> http://www.youtube.com/watch?v=3A_ccea_hJs

Arhh for et lækkert genhør, den har jeg ikke hørt i rigtigt mange år og den
vækker mange søde minder
Derfor får du stafetten, for dette stykke uforlignelige musik

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-04-08 19:52

On Wed, 16 Apr 2008 13:54:40 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Jamen jeg takker da for stafetten igen igen
>
>Dagens ord er: Train

Dire Straits - "Eastbound Train"
http://youtube.com/watch?v=ftC6U0NdxA4

Electric Light Orchestra - "Last Train To London"
http://youtube.com/watch?v=3v6MBHpzZg8

Jim Hession & Mark Brooks - "Night Train Boogie Woogie"
http://youtube.com/watch?v=PXPV_YVc0FE

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 16-04-08 22:34

Jeg glemte lige denne
Carole King - "Lokomotion"
http://youtube.com/watch?v=AL5YG_TrHF0
Den skal altså med.

Fra : schlafen

Dato : 16-04-08 20:04

Gasolin - Get on the train
---argh ingen video--- men hold da op hvor det holder...

Bon Jovi - Mystery Train
http://www.youtube.com/watch?v=bdIC3K2jfKg

Sheena Easton - Morning train
http://www.youtube.com/watch?v=ezMbFbwr7Lk

DAD - ride my train
http://www.youtube.com/watch?v=wZLZgWDw4vg

Elton John - This train don't stop here anymore
http://www.youtube.com/watch?v=8LRZsnTT1HM

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 17-04-08 09:43

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> enriched usenet with:

> Dagens ord er: Train

KLF - Last Train To Transcentral
http://www.youtube.com/watch?v=aqxtBggVsi0

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-04-08 10:24

Per Beer Hansen skrev:

> Dagens ord er: Train

Goe gamle Shadows skal også med (i toget):

Last Train To Clarksville (1967)
http://www.youtube.com/watch?v=qPwCJQpTKGo

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-08 13:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Dagens ord er: Train

Det ser ud som om alle har koncentreret sig om sangtitlerne, så jeg vil
finde toget i kunstneren eller stedet.

Og hvad er mere nærliggende end gruppen "Train", med "Drops Of Jupiter":
http://youtube.com/watch?v=4xXQFnIEf_Q

Spillestedet Train i Århus har ofte nogle gode navne på plakaten, og to af
dem jeg har planer om at skulle høre de næste 3-4 måneder er

Steve Lukather d. 21. juni:
Jeg håber han spiller denne her: http://youtube.com/watch?v=dEjFVyggLpI

Skipper Just Frost d. 3. maj.:
http://youtube.com/watch?v=G96jTh9BnS4