Dagens ord: Moon
Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-04-08 21:00

Undskyld at jeg ikke fik skrevet dagens ord i overskriften - tænkte mig ikke
om.

Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med
mig, please.

Men dagens ord er altså "moon"

mvh Eva

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-04-08 21:01

Eva Schmidt wrote:
> [...]
> mig ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over

Jamen så får du lige mine bidrag igen igen

Jamen så er her lidt der også lugter lidt af CCR, nemlig John Fogerty's
"Blue Moon Night" (dog i en cover version):
http://www.youtube.com/watch?v=3vlM1rbONGU

Ramones med "Howling At The Moon":
http://www.youtube.com/watch?v=EP5cnQkVoI8

Og til sidst Mike Oldfield med "Moonlight Shadow":
http://www.youtube.com/watch?v=8bOLkPbPCbk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-04-08 21:03

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Og mit bidrag er dette:
http://www.youtube.com/watch?v=ZeZm7KQJT1o&feature=related

Creedence Clearwater Revival - efter min mening en af de suverænt bedste
rock-grupper.

mvh Eva

Fra : Pernille

Dato : 03-04-08 21:58

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=ZeZm7KQJT1o&feature=related
>

> Creedence Clearwater Revival - efter min mening en af de suverænt bedste

Og, jeg er helt enig!

Fra : Lars Frandsen

Dato : 03-04-08 21:06

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Jeg kan da også igen

Manhattan Jazz Orchestra's SuperTrombone - Paper Moon
http://www.youtube.com/watch?v=WaWUoY5zoBs

Casiopea - Once in a Blue Moon
http://www.youtube.com/watch?v=aQogp5BkaE0

Duran Duran - New Moon on Monday
http://www.youtube.com/watch?v=6kovtKfMM4g

Andy Williams - Moon River
http://www.youtube.com/watch?v=flm4xcOyiCo
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mathias

Dato : 03-04-08 21:12

Eva Schmidt skrev:

> Men dagens ord er altså "moon"

Det gælder om at være blandt de første så man ikke skal nærstudere 30
indlæg for at se om man skriver noget der allerede er der.

Den dejlige Feist bl.a. kendt fra Broken Social Scene
My Moon My Man
http://youtube.com/watch?v=zWrNCCx2p5U

Jeg har prøvet dem her af før, men der er vist ikke så mange der bider på :D
Men her kommer de alligevel fra albummet The Moon and Antartica
Modest Mouse - Gravity rides Everything
http://youtube.com/watch?v=8crIHgjG1_I

Og endeligt en pæn sang at døse hen til hvis man er til falset og melankoli
Radiohead - Sail To the Moon
http://youtube.com/watch?v=6z9-mfF7poc

Fra : Mathias

Dato : 03-04-08 22:21

Hvis jeg måtte nævne en til ville jeg uden tvivl vælge

REM & Bruce Springsteen - Man on the Moon
http://www.youtube.com/watch?v=BisS5JxeUW0

Deres nye album kan høres i fuld længde her
http://ilike.com/artist/R.E.M./album/Accelerate

Og så har Stereogum samlet et række kunstnere til at hylde Automatic for
the People(blandt andre Figurines)
http://stereogum.com/drivexv/

Fra : kautaq

Dato : 03-04-08 23:27

Mathias:

(REM)

> Deres nye album kan høres i fuld længde her
> http://ilike.com/artist/R.E.M./album/Accelerate

Fedt! Det første nummer: Living Well's The Best Revenge,
lyder som i de gode gamle dage, dejlig punkrock.
- og god energisk trommeslager de har fundet.

/mike

Fra : Anglachel

Dato : 03-04-08 21:14

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Can do

Neil Young med Harvest Moon fra albummet af samme navn
http://www.youtube.com/watch?v=XQXnvNwGTAY

Tindersticks med My Oblivion fra albummet Waiting for the moon
http://www.youtube.com/watch?v=r9_vZNGSHms

David Bowie med Moonage Daydream
http://www.youtube.com/watch?v=Xj4L8cCKPm0

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-04-08 21:15

Eva Schmidt skrev:

> Men dagens ord er altså "moon"

Nat King Cole - It's Only a Paper Moon:
http://www.wikio.com/video/140655

Den sang der blev brugt i filmen "Paper Moon", kan jeg
desværre ikke finde.

--
Herluf :·)

Fra : Holm

Dato : 03-04-08 21:28

Eva Schmidt wrote:
> Men dagens ord er altså "moon"

Jeg bliver hos Foo Fighters - denne gang et kjønt lille nummer i samspil
med Norah Jones, "Virginia Moon"
http://youtube.com/watch?v=IGL-ojxKkTo

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-04-08 21:54

On Thu, 3 Apr 2008 21:59:57 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk>
wrote:

> [...]
>om.
>
>Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Så vil jeg lægge ud med et lidt sjældent nummer med
Bob Dylan - "Moonshiner" fra hans bootleg serie.
http://www.youtube.com/watch?v=t_zFzFzD8Ro

Og når vi snakker om månen, hvis man vil rejse derop, skal man vel
have en billet
Electric Light Orchestra - "Ticket To The Moon"
http://www.youtube.com/watch?v=xe7NnyHYiDo

Og det første kærestepar der kom derop
TV-2 - "De Første Kærester På Månen"
http://www.youtube.com/watch?v=hXp6Sbo3QSg

Dog passer denne lige så godt til et kærestepar
Showaddywaddy - "Under The Moon Of Love"
http://www.youtube.com/watch?v=N01Ki81lGew

Pink Floyd og deres fantastiske album "Dark Side Of The Moon"
skal også med, her representeret med "Money"
http://www.youtube.com/watch?v=8_anbEJsr6s
som nok skal bruges til billetten,

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-04-08 00:13

Eva Schmidt skrev:

>Men dagens ord er altså "moon"

Patsy Cline - Blue Moon of Kentucky
http://www.youtube.com/watch?v=ySXWwCRRJh0

introen til Månebase Alpha (Space: 1999)
http://www.youtube.com/watch?v=8WZW4groJro

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-08 16:36

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Patsy Cline - Blue Moon of Kentucky
> http://www.youtube.com/watch?v=ySXWwCRRJh0

Ivan får stafetten for dette forslag

mvh Eva

Følgende ord er nu brugt:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday, Black,
Blue, Bike, Booze, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Dirty, Dream, Duo, Evil, Eyes/øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/mad,
Forkortelser, Feeling, Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial,Guitar,
Girls/piger, grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen, Heavy, Hello,
Help, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday, Money, Moon,Mother,
Night,
Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Queen, Radio,
Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser,
Royal, Run, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Spring,
Stimulanser, Storby, Sun, Sweet, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow,
Tribute, Twins, Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work,
World, Yesterday, You/dig

Fra : Anders M

Dato : 04-04-08 08:09

> Men dagens ord er altså "moon"

Rathergood (Joel Weitch) - We Like Tha Moon
http://www.youtube.com/watch?v=wY6insZjCfU&feature=related

-
Anders M

Fra : Pernille

Dato : 04-04-08 08:14

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

"Moon River" med Audrey Hepburn.

Fra : Pernille

Dato : 04-04-08 08:29

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Luna = måne.
I "Satisfaction" synger The Rolling Stones "I'm all lunatic" (sindsyg).

Fra : MM

Dato : 04-04-08 08:44

> Men dagens ord er altså "moon"

Sarah Brightman - La Luna, fra albummet af samme navn:
http://www.youtube.com/watch?v=f6F77W1fAB0

Fra : Pernille

Dato : 04-04-08 09:17

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

"How high the moon" med Ella Fitzgerald.
http://youtube.com/watch?v=IXbXD2y_5ZY

Og "Fly me to the moon" med Frank Sinatra
http://youtube.com/watch?v=lrAsoLmlGes

(eller er det http://youtube.com/watch?v=1rAsoLm1Ges )

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-04-08 09:50

Pernille skrev bl.a.:

> Og "Fly me to the moon" med Frank Sinatra
> http://youtube.com/watch?v=lrAsoLmlGes
>
> (eller er det http://youtube.com/watch?v=1rAsoLm1Ges )

Det sidste link er rigtigt tastet.

Sig mig helt ærligt, Pernille, sidder du virkelig og taster alle
de YouTube-links ind *manuelt*? Jeg troede at du havde
lært den nemme måde, efter at flere af os havde forklaret
hvordan.

--
Herluf :·)

Fra : Pernille

Dato : 04-04-08 10:00

Fra : Pernille

Dato : 04-04-08 10:11

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Luna - Moonspell
Http://youtube.com/watch?v=bwMf8rJ6VI8

Fra : Max

Dato : 04-04-08 10:22

Hej Eva

> Men dagens ord er altså "moon"

Så får du lige en med en fyr jeg ikke har hørt noget
til de sidste mange år.

Angelo Branduardi - La luna, la fiera e la mela
http://www.youtube.com/watch?v=oI2diwPebpg

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 04-04-08 10:25

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Når du, Eva, er stor creedence fan, er du nok også John Fogerty fan, som
jeg.

Her er et dejligt nummer, med en rigtig god video.
"I saw it on TV" med John Fogerty
I den synger han bl.meget andet " - But all too soon we hit the moon"
http://youtube.com/watch?v=MkKycaiKDpA

DEN er god!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 04-04-08 12:03

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> [...]
> "I saw it on TV" med John Fogerty
> I den synger han bl.meget andet " - But all too soon we hit the moon"

Kan kun give dig ret Pernille - den ER god

mvh Eva

Fra : Holst

Dato : 04-04-08 10:30

Eva Schmidt wrote:

> Men dagens ord er altså "moon"

I 80'erne sad de fleste af os jo klistret til den amerikanske serie
"Moonlighting" med Bruce Willis og en eller anden kost, jeg ikke kan
huske navnet på. Bruce Willis er jo godt nok min yndlingsskuespiller,
men det bedste man kunne sige ved den serie var nok, at Al Jarreau sang
titelmelodien:

Al Jarreau - Moonlighting:
http://www.youtube.com/watch?v=180W3_cJIXY

Han har altid kunnet gøre mig i godt humør.

Fra : Holst

Dato : 04-04-08 10:32

Holst wrote:

> [...]
>
> Al Jarreau - Moonlighting:
> http://www.youtube.com/watch?v=180W3_cJIXY
>
> Han har altid kunnet gøre mig i godt humør.

Fandt lige denne:

Moonlighting Title Sequence:
http://www.youtube.com/watch?v=KBehKMvSKjY&NR=1

som jo er som vi alle husker den. Så fik jeg også set, hvad kosten hed.

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 04-04-08 11:46

Keith Moon fra The Who. Nok rockmusikkens mest skøre trommeslager. Jeg er
sikker på "Animal" fra Muppetshow har ladet sig inspirere af ham.

http://www.youtube.com/watch?v=YdRs1gKpeGg&feature=related

Jan "Post"

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-04-08 11:58

Eva Schmidt wrote:
> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Så kan man ikke komme udenom Ozzy

Ozzy Osbourne - Bark At The Moon
http://www.youtube.com/watch?v=GqLRs0517ic

Og så er der vist ikke mere at sige til den tråd

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 13:07

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message

> Så kan man ikke komme udenom Ozzy
>
> Ozzy Osbourne - Bark At The Moon
> http://www.youtube.com/watch?v=GqLRs0517ic

Aaarrghhh...Guitar Hero, jeg hader det spil!
Jeg klovner altid rundt på den latterlige guitar, og forsøger at finde
figurer der ikke eksisterer i numre jeg uden problemer kan spille på
Strat'en.
Men man må tage hatten af for folk der kan gå 100% på "expert", selv om det
er mere "mekanik" end musik

> Og så er der vist ikke mere at sige til den tråd

Hehe, så lader jeg være med det

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-08 13:48

Eva Schmidt wrote:
> Men dagens ord er altså "moon"

En klassiker af rang er Rah Band - Clouds Across the Moon:

http://www.youtube.com/watch?v=V4R97AeM6IE

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Martin Bak

Dato : 04-04-08 14:26

> [...]
> ikke om.
>
> Nu starter jeg en helt ny tråd og undskylder ulejligheden - bær over med

Så _må_ I lige høre denne version af "Fly me to the moon"

http://www.youtube.com/watch?v=vVFa2iuKmFw

Og så snupper vi lige en med The fab. four: Mister moonligt:

http://www.youtube.com/watch?v=8F8jKFXghA8

Da jeg var stor teenager hændte det tit at jeg kom for sent til den sidste
bus når jeg havde besøgt vennerne i Rønne. Så det blev til ganske mange
traveture hjem om natten de små 20 km til hvor jeg boede i Aakirkeby. En
helt særlig stemning var der der i den kulsorte og helt tavse nat og
måneskinnet gjorde tit at jeg fyldtes af kriblende melankoli. Jeg mindes
stadig med fryd disse nætter, hvor jeg som oftest gik og sang, og gerne
højt. Denne sang var en favoritterne.

--
Martin
www.martinbak.dk/