Dagens ord: Run
Fra : Lars Frandsen

Dato : 02-04-08 16:25

Tak for stafetten, Pernille, og velkommen tilbage på nettet!

Dagens ord er indirekte blevet bestemt af iTunes, som sendte Michael
McDonald og The Doobie Brothers ud i mine højttalere med "It keeps you
running".
Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Michael kommer her:
http://www.youtube.com/watch?v=dEImkq1kJ48

Følgende ord er nu brugt:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday, Black,
Blue, Bike, Booze, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark,
Daughter, Dirty, Dream, Duo, Evil, Eyes/øjne, Fantasi, Fat, Fever, Food/mad,
Forkortelser, Feeling, Friend/ven, Fun, Funk, Fysik/Physics, Genial,Guitar,
Girls/piger, grandprix, Hands, Hawaii, Heart, Heaven/himlen, Heavy, Hello,
Help, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King, Life,
Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday, Money, Mother, Night,
Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets, Physics/fysik, Queen, Radio,
Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser,
Royal, Run, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Spring,
Stimulanser, Storby, Sun, Sweet, Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow,
Tribute, Twins, Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work,
World, Yesterday, You/dig
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Anglachel

Dato : 02-04-08 16:38

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

David Bowie: Running Gun Blues kan findes fire minutter inde i denne video
http://www.youtube.com/watch?v=X_Xn_YEQzcw

The Velvet Underground: Run Run Run
http://www.youtube.com/watch?v=4Bp-ihtgzdE

Tindersticks: Running Wild
kunne ikke lige finde en video på youtube

Fra : Søren

Dato : 02-04-08 16:50

> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Pink Floyd: Run Like Hell
www.youtube.com/watch?v=XYd6mCAcQw8

og Breathe in the Air / On The Run
www.youtube.com/watch?v=1ku-ma1dVI8

Søren

Fra : Martin [TMM]

Dato : 02-04-08 17:00

Hej
Lars Frandsen wrote:
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

En gammel traver af en klasiker man ikke kan slippe af med.
Slade - Run runaway
http://youtube.com/watch?v=bHoPYLQvnQM

Mvh
Martin

Fra : Pernille

Dato : 02-04-08 17:22

> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Jamen, så skal vi høre "Not to touch the Earth" (run with me) med The Doors
http://youtube.com/watch?v=tO9ywQNePbk

Og "Run through the jungle" med Creedence
http://youtube.com/watch?v=0y4SNucf12U

Fra : Broegger

Dato : 02-04-08 17:24

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev

> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Vi starter i Canada. Bryan Adams og Run to you
http://www.youtube.com/watch?v=wKfQwqJ2IYw

Og syd for den canadiske grænse har Whitney også lavet et nummer der hedder
Run to you http://www.youtube.com/watch?v=5cnWIHj2gh8

Og i England har et genialt band der hedder Level 42 lavet nummreret
Running in the family - http://www.youtube.com/watch?v=TvcUcsYjoMU

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-04-08 17:37

Lars Frandsen skrev:

>Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Kate Bush - Running up that Hill
http://www.youtube.com/watch?v=_BZsXVf6INc

Tears For Fears - Everybody wants to RUN the world
http://www.youtube.com/watch?v=rnj80Ha7f2k

Run DMC - Walk This Way
http://www.youtube.com/watch?v=o8A0rhVG91U

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 19:08

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> Kate Bush - Running up that Hill
> http://www.youtube.com/watch?v=_BZsXVf6INc

Kender du denne version, sammen med David Gilmour:
http://youtube.com/watch?v=vl9OKddQBRg

/Alex

Fra : Holm

Dato : 02-04-08 22:03

Alex Linaa wrote:
> Kender du denne version, sammen med David Gilmour:
> http://youtube.com/watch?v=vl9OKddQBRg

Der er også Plaecbo's udmærkede cover:
http://www.youtube.com/watch?v=zKkaLM9NcSo

Den blev brugt som stemnings-intro/outro i et par amerikanske serier for
ikke så længe siden - Numb3rs og CSI eller noget i den dur...good stuff.

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 22:12

"Holm" <ssholmfjerndette@gmail.com> wrote in message

> Der er også Plaecbo's udmærkede cover:
> http://www.youtube.com/watch?v=zKkaLM9NcSo

Faktisk en ret fed version, den kendte jeg ikke.

Når vi er ved covers, så er der også den lidt tungere version med Within
Temptation:
http://www.youtube.com/watch?v=22FbP8F3bwk

/Alex

Fra : Holm

Dato : 03-04-08 08:44

Alex Linaa wrote:
> Når vi er ved covers, så er der også den lidt tungere version med Within
> Temptation:
> http://www.youtube.com/watch?v=22FbP8F3bwk

Ikke dårligt, men den unge dame synger da godt nok bedst i studiet

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-08 09:11

"Holm" <none@none.dk> wrote in message

> Ikke dårligt, men den unge dame synger da godt nok bedst i studiet

Hun synger fantastisk de fleste gange jeg har hørt hende til koncert, men
lige netop her gør hun det godt nok svært for sig selv, ved at hoppe op og
ned på stedet, samtidig med hun forsøger at frembringe rene toner. Det skal
jo gå galt

/Alex

Fra : B. Sørensen

Dato : 02-04-08 17:40

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Blade Runner-Love Theme-Full version
http://www.youtube.com/watch?v=C9KAqhbIZ7o

Bon Jovi - Runaway
http://www.youtube.com/watch?v=22yHMCjNtk8

Garbage - Run Baby Run
http://www.youtube.com/watch?v=AjHzXDe-csw

B. Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 17:43

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote in message

> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

"See how they run like pigs from a gun"
Beatles' "I Am The Walrus":
http://youtube.com/watch?v=cqOKvonLrH8

Vi bliver i samme familie, og tager Wings' "Band On The Run":
http://youtube.com/watch?v=pb4HSBAQ9ZY

Uh, jeg kom lige i McCartney-humør, så her kommer "Run Devil Run":
http://youtube.com/watch?v=DdzSul4t1C4

/Alex

Fra : Pernille

Dato : 02-04-08 17:50

> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

David Bowie med "Let's Dance", hvor han synger "If You say run, I'll run
with you"
http://youtube.com/watch?v=kMwLgNNbI6Y

Fra : Max

Dato : 02-04-08 18:16

Hej Lars

> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Op i bakkerne og omkring søen

Runrig - Live in Loch Lomond - Every River
http://www.youtube.com/watch?v=bWITpFB0eyw

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-08 18:21

Lars Frandsen wrote:
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Fra det fantastiske debutalbum "Tuesday Night Music Club"

Sheryl Crow - Run Baby Run:

http://www.youtube.com/watch?v=-JoXkVN6xYs

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 02-04-08 18:41

Lars Frandsen skrev:
> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Den første jeg tænker på er
The Sweet - Fox on the Run
http://www.youtube.com/watch?v=RGpVLfdPV34

Ry Cooder - Look at Granny Run Run
Kan ikke finde den med Cooder så i får denne
http://www.youtube.com/watch?v=wjr-QmQvcuk

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 02-04-08 19:10

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor er dagens ord "Run"....

Steve Miller Band: Take The Money And Run
http://www.youtube.com/watch?v=E8OpCEqUV6o

Garth Brooks & George Jones: Beer Run
http://www.youtube.com/watch?v=FFl1wOzDtfI

Dr. Elmo: Grandma Got Run Over By A Reindeer
http://www.youtube.com/watch?v=vPaGQEskSKM

og vi skal da osse ha'
Marilyn Monroe (med ukulele!): Running Wild
http://www.youtube.com/watch?v=ySvCe_lgbRM

Steen Lindkvist

Fra : Pernille

Dato : 02-04-08 19:43

> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Elvis med "Treat Me Nice" (Run your fingers through my hair...)
http://youtube.com/watch?v=QmgpKlJdnDc

Fra : Pernille

Dato : 02-04-08 20:53

> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

The river flows, - floden løber.
Her er The Byrds med "Ballad of Easy Rider".
http://youtube.com/watch?v=DNjzzDNIJWw

Fra : Pernille

Dato : 02-04-08 20:59

> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

"Running Water" - med Justin Hayward
http://youtube.com/watch?v=zCJc3RkDaZQ

Fra : Eva Schmidt

Dato : 02-04-08 21:12

"Running Bear" m. Johnny Preston

http://www.youtube.com/watch?v=CaHsLNmsz64

"Da do run Ron" m. Spitting Image

http://www.youtube.com/watch?v=6roPdMDtGKA

mvh Eva

Fra : Lars Frandsen

Dato : 03-04-08 19:42

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen
> "Running Bear" m. Johnny Preston
>
> http://www.youtube.com/watch?v=CaHsLNmsz64
>

> "Da do run Ron" m. Spitting Image
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6roPdMDtGKA

Spitting Image - de er simpelthen for morsomme! Den får du stafetten for,
Eva!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-04-08 20:07

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Spitting Image - de er simpelthen for morsomme! Den får du stafetten for,
> [...]

Takker - nu må jeg lægge hovedet i blød og finde et nyt ord, der ikke
allerede er brugt

mvh Eva

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-04-08 21:26

Lars Frandsen wrote:
> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Bruce Springsteen med "Born To Run":
http://www.youtube.com/watch?v=6se90rFN1qI

Og Michael McDonald igen med temaet fra filmen "Running Scared" - "Sweet
Freedom":
http://www.youtube.com/watch?v=Z_e5UjZaRQo

Og til sidst et rigtigt fedt gammelt nummer med Beatles, "Run For Your
Life":
http://www.youtube.com/watch?v=tF23fzBTdeU

--
Mvh Per - som har været uden usenet i mere end 24 timer, takket være Tele2

www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer

Fra : P.Petersen

Dato : 02-04-08 21:29

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse

Her en gammel sag, men stadig frisk. (I mine gamle ører. LOL.)
Jo Jo Gunne. Run Run Run.
http://www.youtube.com/watch?v=fYfQQZkeeVU&feature=related

og en lidt anden genre, der ikke er særligt udbredt her.
Hammerfall. Run with the devil.
http://www.youtube.com/watch?v=xP4uwVzqERg

Og til sidst en klassiker. Iron Maiden. run to the hills.
http://www.youtube.com/watch?v=u5Snehl2bAk
Hilsen
Pelle

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 02-04-08 21:55

On Wed, 2 Apr 2008 17:25:03 +0200, "Lars Frandsen"

Jeg vil gå lidt tilbage i tiden

Del Shannon - "Runaway"
http://www.youtube.com/watch?v=DLLNifSKnqc

The Ventures - "Walk Don't Run"
http://www.youtube.com/watch?v=3sJUf4NMI5w

Johnny Preston - "Running Bear"
http://www.youtube.com/watch?v=CaHsLNmsz64

The Crystals - Da Doo Ron Ron
http://www.youtube.com/watch?v=RjesdiUKmY4

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Holm

Dato : 02-04-08 21:55

Lars Frandsen wrote:
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Jeg foreslår Foo Fighters' nummer med den pragtfulde titel "Cheer Up
Boys (Your Makeup Is Running)"
http://www.youtube.com/watch?v=oHX6o1yE0sY

Peace

--
s s h o l m (at) g m a i l . c o m

Fra : Robert Eriksen

Dato : 03-04-08 07:44

Lars Frandsen wrote:
> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Her ville jeg jo gerne have postet et link til Atticus - Runaway men den
findes åbenbart ikke noget sted på hele internettet ;)

Men så er der jo altid muligheden for lidt karakoe:
http://www.lyricstime.com/atticus-runaway-lyrics.html

Og lidt mere Maiden
Iron Maiden - Running Free
http://www.youtube.com/watch?v=vstNCBrIIOs

Og lidt 80'er elektropop
New Order - Run
http://www.youtube.com/watch?v=JRDk8p0N__k

Fra : Pernille

Dato : 03-04-08 09:07

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

The Beatles med "Lady Madonna" ("See how they run")
http://youtube.com/watch?v=9vf26cRtG_w

Og "Cold turkey" hvor John Lennon bl.a synger "Cold turkey has got me on the
run"
http://youtube.com/watch?v=n6wxTkkfLqM

Fra : MM

Dato : 03-04-08 11:15

> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Monty Python - Brave Sir Robin (ran away)
http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8

~MM

Fra : Pernille

Dato : 03-04-08 15:54

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse

- Skal ha' gæster, til spisning, i aften...
Af uforklarelige grunde, kom jeg til at tænke på gruppen Venter På Far, med
deres
"Der er altid noget at gøre for en husmor".
Jeg kan ikke finde den. Er der andre, der kan?
Jeg synes, jeg har det som hende de synger om "Hun løber rundt hele dagen,
og bli'r alligevel bred om bagen".

Fra : preben nielsen

Dato : 06-04-08 10:02

> [...]
> running".
> Derfor er dagens ord "Run" og afledninger deraf.

Neil Sedaka - Run Samson Run

http://www.youtube.com/watch?v=W6qUEYJpKVA