Dagens ord: Food/mad
Fra : B. Sørensen

Dato : 30-03-08 22:28

Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på PC'en. De
snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:
Food/mad

Jeg serverer som en god start på dagen lidt morgenmaden:

Roxette - Milk Toast and Honey :
http://youtube.com/watch?v=M_W2Eb0w2ng

Supertramp - Breakfast in America
http://youtube.com/watch?v=tHbPD_bXaOA

Bread - Lost Without Your Love
http://youtube.com/watch?v=RfRies4SRgk

Bon appetit

B. Sørensen

Følgende ord er nu brugt:
Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday,
Black, Blue, Bike, Booze, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father,
Dance, Dark, Daughter, Dirty, Dream, Duo, Evil, Eyes/øjne, Fantasi,
Fat, Fever, Food/mad, Forkortelser, Feeling, Friend/ven, Fun, Funk,
Fysik/Physics,
Genial,Guitar, Girls/piger, grandprix, Hands, Hawaii, Heart,
Heaven/himlen, Heavy, Hello, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane,
Jack, King, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Mind, Monday,
Money, Mother, Night, Nobody, Ocean, One/En, Peace, Pearl, Pets,
Physics/fysik,
Queen, Radio, Rain/Regn, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son,
Spring, Stimulanser, Storby, Sun, Sweet, Tal/Numbers/0123456789, Thunder,
Tomorrow, Tribute, Twins, Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman,
Word, Work, World, Yesterday, You/dig

Fra : .J.S...

Dato : 30-03-08 22:40

"B. Sørensen" <navn@adresse.dk> wrote in message
> Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på PC'en.
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:
> Food/mad

Pink Floyd - Alan's Psychedelic Breakfast : Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=enCoZtVC_BM
Pink Floyd - Alan's Psychedelic Breakfast : Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=0zP507GNNxs&feature=related

mvh/JS

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-03-08 22:42

B. Sørensen skrev:

>Dagens ord: Food/mad

Captain Beefheart - Peaches
http://www.youtube.com/watch?v=jIXjfVD880o

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 30-03-08 22:49

"B. Sørensen" <navn@adresse.dk> enriched usenet with:

> Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på
> PC'en. De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver
> dagens ord: Food/mad

Warrant - Cherry Pie
http://www.youtube.com/watch?v=GdDxz2bkfhE

The Archies - Sugar Sugar
http://www.youtube.com/watch?v=Yzd1vQ4Zlvs

Herp Alpert & The Tijuana Brass - A Taste Of Honey
http://www.youtube.com/watch?v=z_KDPUTyDyQ

Ene søde sager

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 30-03-08 23:11

On Sun, 30 Mar 2008 23:27:50 +0200, "B. Sørensen" <navn@adresse.dk>
wrote:

>Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på PC'en. De
>snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:
>Food/mad

For mig er det sent, og så er den eneste jeg lige kan komme i tanke om
meget relevant. - Måske kommer der flere i morgen.

Shu Bi Dua - "Bageren Og Servitricen"
http://youtube.com/watch?v=-LArYoeJxME

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-03-08 23:35

B. Sørensen skrev:

>Dagens ord: Food/mad

De Nattergale - Gule ærter
http://www.youtube.com/watch?v=KE3cid6X-08

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : .J.S...

Dato : 30-03-08 23:59

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

UB40, Food For Thought 1980
http://www.youtube.com/watch?v=Hg_wNS5QQAw

Larry Groce - Junk Food Junkie - 1975 (45rpm)
http://www.youtube.com/watch?v=rSUh2b1ufi4

mvh/JS

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-03-08 05:34

"No milk today" m. Hermans Hermits

http://www.youtube.com/watch?v=_5gpC4Chnnk

mvh Eva

Fra : Studo

Dato : 31-03-08 06:27

den Sun, 30 Mar 2008 23:27:50 +0200, B. Sørensen skrev:

> Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på
> PC'en. De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver
> dagens ord: Food/mad

The Presidents Of The USA - Peaches
http://youtube.com/watch?v=19McuaPKjI8

Nirvana - Mexican Seafood
http://youtube.com/watch?v=SST21rrLCVg

Fra : Broegger

Dato : 31-03-08 07:04

"B. Sørensen" <navn@adresse.dk> skrev

> Bon appetit

Spagetti disco - Fun Fin Colour my love
http://www.youtube.com/watch?v=-DGjfcUkRGk

Forloren hare er nu en af mine favoritter.
Meat loaf - her med You took the word ... osv.
http://www.youtube.com/watch?v=1fAPEUWowEc

Og vi skal da have jordbær til dessert
http://www.youtube.com/watch?v=Ywg-PdeGVL0

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 09:50

"B. Sørensen" <navn@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på PC'en.
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:
> Food/mad

- I can eat my dinner in a fancy restaurant...
"Nothing Compares" - Sinead O'Connor
http://youtube.com/watch?v=vyCn3ENm_Us

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 10:02

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Jeg ledte, uden held efter "En pølse skal serveres med følelse"
Men, så kom jeg til at tænke på "Oscar Meyer Weiner" reklamerne.
Den første er fra før min tid - tror jeg.
Den anden er af nyere dato.
"Oscar Meyer Weiner Ad"
http://youtube.com/watch?v=tF37vBu4g34

"The Oscar Meyer Weiner Song" 4-årig synger gospel
Bagefter ser vi ham som voksen, synge samme "gospel" sang.
http://youtube.com/watch?v=OAQJhudhsM8&NR=1

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 10:16

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Som vi alle ved, så lever mennesket ikke af brød alene...
- Vi er også nødt til at have lidt af The Doors!

"Soul Kitchen"
http://youtube.com/watch?v=r27K0kVK2o0

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-03-08 10:44

B. Sørensen wrote:
> Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på PC'en. De
> snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:
> Food/mad

Ingen mad uden krydderier

Spice Girls - Spice Up Your Life
http://www.youtube.com/watch?v=agf1O7nyZYQ

Salt N Pepa - Push It
http://www.youtube.com/watch?v=BCV5yGKWjv4

Og så kan vi jo slutte af med lidt dessert i form af den ganske
uspiselige amerikanske delikatesse

King Missile - Cheesecake Truck
http://www.youtube.com/watch?v=iNsfntciR2Q

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-08 10:54

B. Sørensen wrote:
> Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på
> PC'en. De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver
> dagens ord: Food/mad

Bruce Springsteen med "From Small Things":
http://youtube.com/watch?v=9tXOSi0GqPQ
Som handler om en ung pige, der går ud af skolen og begynder at arbejde i
cafeteria (serverer mad)

10CC med "Food For Thought":
http://youtube.com/watch?v=0oIQ8vraE9o

Og til sidst, Weird Al med "Eat It":
http://youtube.com/watch?v=Gkq7HLBe178

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : MM

Dato : 31-03-08 12:30

> Dagens ord: Food/mad
> Bon appetit
>
> B. Sørensen

Live - Waitress
http://www.youtube.com/watch?v=b7ZDFYhhaqI

Blur - Coffee & TV
http://www.youtube.com/watch?v=kWUil383us4

~MM

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 13:30

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

"Afrika" - Velgørenhedssang

http://youtube.com/watch?v=p5LdCTemQ5k

Fra : Max

Dato : 31-03-08 13:56

Hej

> dagens ord: Food/mad

T-Bone Walker & B B King
http://www.youtube.com/watch?v=3rakbryd3Ys

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 13:58

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Mere velgørenhed:

Band Aid - "Do they know it's Christmas"
http://youtube.com/watch?v=qsqsiJRiCY0

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 14:08

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

"Why wait any longer for the world to begin
You can have your CAKE and eat it too"

Fra sangen "Lay Lady Lay"
http://youtube.com/watch?v=VfF0uHekcc8
Bob Dylan

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 14:15

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Alt som The Beatles har udgivet på deres "Apple" kan vel bruges...

Men her er det "Strawberry Fields Forewer"
http://youtube.com/watch?v=Ywg-PdeGVL0

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 14:28

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Cold turkey har, her, intet med kold kalkun at gøre...

John Lennon - "Cold turkey"
http://youtube.com/watch?v=xtcUEP6goZ0

Fra : B. Sørensen

Dato : 31-03-08 18:45

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Cold turkey har, her, intet med kold kalkun at gøre...
>
> John Lennon - "Cold turkey"
> http://youtube.com/watch?v=xtcUEP6goZ0

Med en personlig rekord på 15 indlæg i denne tråd har Pernille KÆMPET sig
til retten til at fortsætte staffen :)), og denne video kom lige en anelse
for tæt på noget meget aktuelt i mit liv, så det måtte blive vinderen.
Tak for mange "fede" rettter,,,,,,

B. Sørensen

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 18:59

> [...]
> til retten til at fortsætte staffen :)), og denne video kom lige en anelse
> for tæt på noget meget aktuelt i mit liv, så det måtte blive vinderen.

Jeg takker for stafetten!
Det var somom, at den ene sang fik mig til at tænke på den næste.
Jeg må lige tænke over, hvilket ord det så skal være.

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 14:58

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

"Does your chewing gum loose it's flavor on the bedpost over night"
http://youtube.com/watch?v=d1Fu7HLduVA&feature=related
Lavet dengang, man kunne finde på at gemme sit tyggegummi til næste dag...

Fra : Lars Frandsen

Dato : 31-03-08 14:58

"B. Sørensen" <navn@adresse.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Food/mad
>
> Jeg serverer som en god start på dagen lidt morgenmaden:

....som straks fik mig til at tænke på
Milk and Honey -Hallelujah
http://www.youtube.com/watch?v=eTi2KwixNjg

2xKaj - Kylling i Karry
http://www.youtube.com/watch?v=Qmc3WuErt-8

ABBA - WATERloo
http://www.youtube.com/watch?v=UHWGtPknFF4

Zucchero - Diavolo in me
http://www.youtube.com/watch?v=Ovml5tWO1Hw

--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 15:10

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Jeg tror, at denne oprindeligt var indsunget med Richard Harris.
Her er den med The Three Degrees. De synger, bl.a., om en kage, der er
efterladt ude i regnen.

"Mac Arthur Park"
http://youtube.com/watch?v=nI6Yubkz9eA

Fra : P.Petersen

Dato : 31-03-08 15:24

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Her et forslag til lidt "lækkert" til aftenmaden:
Frank Zappa. Uncle Meat.
http://youtube.com/watch?v=TSSvxf5gGWk&feature=related

og en sorbet man absolut ikke skal spise. Yellow Snow.
http://youtube.com/watch?v=j2nJn6rZdtI

og så skyller vi lige efter:
Humble Pie. Black Coffee
http://youtube.com/watch?v=LqsMKvkzdwc

Hilsen
Pelle

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-03-08 19:16

P.Petersen skrev:

> Her et forslag til lidt "lækkert" til aftenmaden:
> Frank Zappa. Uncle Meat.
> http://youtube.com/watch?v=TSSvxf5gGWk&feature=related

To mere fra Zappa/Mothers:

Burnt Weeny Sandwich (1 of 2):
http://www.youtube.com/watch?v=OkRs3H0nCQg

The Mothers of Invention - Jelly Roll Gum Drop:
http://www.youtube.com/watch?v=voLMyS5RnLI&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 15:26

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Mama Cass, den fantastiske sangerinde, døde i en restaurant, fordi hun fik
noget kød i den gale hals...
Her er hun med "Dream a little dream of me"
http://youtube.com/watch?v=vZPmZ64m3_4

Fra : Max

Dato : 31-03-08 15:38

Hej Pernille

> Mama Cass, den fantastiske sangerinde, døde i en restaurant, fordi
> hun fik noget kød i den gale hals...

Igen en af disse anekdoter der vidst ikke er belæg for:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cass_Elliot

men nok et af de selvmord der er meget hyppige, nemlig dem der
er begået med kniv og gaffel :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 15:46

> [...]
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Cass_Elliot
>
> men nok et af de selvmord der er meget hyppige, nemlig dem der

Så blev jeg det klogere...
Men, det havde altså med mad at gøre, skulle jeg mene...

Fra : Max

Dato : 31-03-08 15:48

Hej Pernille

> Men, det havde altså med mad at gøre, skulle jeg mene...

Det tror jeg godt man kan mene :)

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 31-03-08 15:35

Hej

> dagens ord: Food/mad

Cat Stevens - Banapple Gas
http://www.youtube.com/watch?v=oYvYV2LUfI0&feature=related

Jeg beklager kvaliteten

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 15:36

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

"Bye bye miss american pie"
http://youtube.com/watch?v=6I6DNsO5roo

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 15:52

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

"Honey" med Bobby Goldsboro
http://youtube.com/watch?v=D7bqp0J22TA
- Dog ikke den slags honning, som man spiser.

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 16:04

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Hvad kan der være i en Loving Spoonful...
Her er the Loving Spoonful med "Summer in the city"
http://youtube.com/watch?v=-WnhNDj6Ae0

Fra : Pernille

Dato : 31-03-08 16:23

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

"Sweet pea" med Tommy Roe
http://youtube.com/watch?v=DOP_iX-QQ7M

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 31-03-08 16:32

"B. Sørensen" <navn@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> Food/mad

Mad skal jo tilberedes, så her er endnu en Meat Loaf
Out of the frying pan and into the fire
http://www.youtube.com/watch?v=ttZmbiYTEQA

VH Pernille

Fra : Anglachel

Dato : 31-03-08 18:46

> [...]
> De snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:

Portishead med Biscuit fra albummet Dummy
http://www.youtube.com/watch?v=uiT0fBePR0Q

The Jesus and Mary Chain: Just Like Honey
http://www.youtube.com/watch?v=zvBlKcyfeoU

Tom Waits: Chocolate Jesus
http://www.youtube.com/watch?v=1wfamPW3Eaw

Fra : Mathias

Dato : 31-03-08 19:48

B. Sørensen skrev:
> Netop hjemkommet fra job skulle jeg lige se "Album" fra i aften på PC'en. De
> snakker stort set kun om mad og om at spise, så det bliver dagens ord:
> Food/mad

Er ikke helt sikker på hvad Second Life går ud, husker kun at 24 Timer
skrev en del om det da den blev lanceret. Men her det Suzanne Vega der
først fortæller lidt om udviklingen af mp3-formatet(sådan da) OG så
synger hun Toms Diner
http://www.youtube.com/watch?v=YCLSkTEBj2k

Og så er der Animal Collective med det fortryllende og legende Fireworks
fra sidste års Strawberry Jam
http://www.youtube.com/watch?v=W6KPDWNAPBU

Og til dessert er der kage i selskab med Low og nummeret Breaker
http://www.youtube.com/watch?v=zmo7tyrtGW0