Hvilke ID3-genrer hører dansktopmusik unde~
Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 29-03-08 22:29

Jeg kopierer jævnligt musik-cd'er over på min computer og derfra videre til
min mp3-afspiller. I den forbindelse er jeg kommet i tvivl om, hvilke
ID3-genrer dansktopmusik hører under. F.eks.:

(1) Richard Ragnvald, Bjørn Tidmand, Jodle Birge.
(2) Bamse.
(3) Peter Belli.

Jeg bruger programmet Grip under Linux til at kopiere cd'erne, og den
database, Grip slår op, siger somme tider, at det er "Folk", andre
gange "Pop" og atter andre gange "Other". I Grip er det nemt at rette
oplysningerne, hvis de er forkerte - så det gør jeg jævnligt, fordi jeg
gerne vil have ID3-mærkerne i mine mp3-filer til at være korrekte.

Jeg mener ikke, at dansktopmusik som de ovennævnte kunstnere er "Pop" - dén
ID3-genre ville jeg nærmere placere kunstnere som Thomas Helmig, Anne
Linnet og Sanne Salomonsen i. "Folk" er jeg heller ikke sikker på, at
dansktopmusik er.

Jeg mener også, at (1), (2) og (3) ovenfor godt kunne høre under forskellige
ID3-genrer.

Hvad mener I?

Fra : Martin Bak

Dato : 29-03-08 23:08

"Bo Bichel Nørbæk" <bo@REMOVETHIShjemmehosbo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dansktopmusik er.
>
> Jeg mener også, at (1), (2) og (3) ovenfor godt kunne høre under

Hvad findes der af muligheder? Jeg kom for skade at høre dansktoppen i dag.
Det var aldeles forfærdeligt. Den almindelige dansktop musik som den brede
befolkning vil ha` (!) Den ville jeg rubricere som schlager, hvis det var
muligt.
(1) : Schlager
(2) : pop
(3) : Nærmest umulig at kategorisere. Han spænder fra schlager til rock.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bo Bichel Nørbæk

Dato : 30-03-08 14:33

Martin Bak wrote:

> Hvad findes der af muligheder?

Du kan se mulighederne på
http://cbothamy.free.fr/projects/id3ren/GenreList.html.

Fra : Snakee

Dato : 29-03-08 23:17

Bo Bichel Nørbæk skrev:

> [...]
> ID3-genre ville jeg nærmere placere kunstnere som Thomas Helmig, Anne
> Linnet og Sanne Salomonsen i. "Folk" er jeg heller ikke sikker på, at

Folk-kategorien opfatter jeg som folkeligt musik så der kunne (1) og (3)
godt falde under. (2) er som regel Rock

> Jeg mener også, at (1), (2) og (3) ovenfor godt kunne høre under forskellige
> ID3-genrer.

Det er jeg enig i. Hvis du skifter mening kan du jo altid bruge Easytag
til at rette det. Det program bruger jeg selv under Linux. Det fungerer
rigtigt godt.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare