Ipod fucker filerne???
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 25-03-08 19:16

Dette var den nærmeste gruppe jeg kunne finde, så bær over med mig eller
henvis mig til rette gruppe.

Min IPOD NANO (3g, købt idag...) fucker filerne op så man ikke kan se hvad
der er hvad, hvordan lægger jeg filerne
over på den og så bare afspiller dem?

Måske dette er et newbie spørgsmål, men jeg er HELT ny Ipod ejer...

Mvh Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 20:06

Henrik, Silkeborg <NOTdk8008@hotmail.com> wrote:

> [...]
> der er hvad, hvordan lægger jeg filerne
> over på den og så bare afspiller dem?
>
> Måske dette er et newbie spørgsmål, men jeg er HELT ny Ipod ejer...

du skal bruge iTunes til at håndtere filerne ...

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 25-03-08 20:20

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> du skal bruge iTunes til at håndtere filerne ...
>
> /thomas

Nej, helst ikke....

Det er den der fucker filerne...

Mvh Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 20:20

Henrik, Silkeborg <NOTdk8008@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, helst ikke....
>
> Det er den der fucker filerne...

hvad snakker du om ?

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 25-03-08 20:24

> hvad snakker du om ?
>
> /thomas

Navngivningen....

Mvh Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 20:25

Henrik, Silkeborg <NOTdk8008@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Navngivningen....

ok, stop .. det er meningen ... det er Apples måde at kopibeskytte de
ting du smider på iPoden ... ligesom du heller ikke bare kan smide musik
via f.eks. stifinder.

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 21:01

On Tue, 25 Mar 2008 20:25:13 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>ok, stop .. det er meningen ... det er Apples måde at kopibeskytte de
>ting du smider på iPoden ... ligesom du heller ikke bare kan smide musik
>via f.eks. stifinder.

Det er så også grunden til jeg har fravalgt stilikonet, og valgt en af
Creatives MP3-afspillere, der ikke laver rod på min pc, og samtidig
har en langt bedre lyd.

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 21:16

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Det er så også grunden til jeg har fravalgt stilikonet, og valgt en af
> Creatives MP3-afspillere, der ikke laver rod på min pc

Du bestemmer da helt selv hvordan din musik bliver styret på PC'en ...
men ja, du er låst til iTunes ... big deal ...

> og samtidig
> har en langt bedre lyd.

Det er så et spm. om personlig smag ... alt musik komprimeret til < 256
kbit lyder ad h til ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 21:25

On Tue, 25 Mar 2008 21:16:25 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>Du bestemmer da helt selv hvordan din musik bliver styret på PC'en ...
>men ja, du er låst til iTunes ... big deal ...

Jeg bestemmer da ikke selv, at iTunes flytter rundt på mine filer.

>Det er så et spm. om personlig smag ... alt musik komprimeret til < 256
>kbit lyder ad h til ...

Og? Al min musik ligger i 320 kbit/s.
Men det ændrer ikke ved, at rent dynamisk og lydgengivelsesmæssigt kan
iPod ikke hamle op med Creative.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-03-08 21:27

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> Jeg bestemmer da ikke selv, at iTunes flytter rundt på mine filer.

joda ... du slår bare fra at iTunes skal flytte rundt på dem ... det er
én checkbox

> Og? Al min musik ligger i 320 kbit/s.
> Men det ændrer ikke ved, at rent dynamisk og lydgengivelsesmæssigt kan
> iPod ikke hamle op med Creative.

og du har lavet tests ... med de samme ørebøffer ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-08 21:30

On Tue, 25 Mar 2008 21:27:00 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>joda ... du slår bare fra at iTunes skal flytte rundt på dem ... det er
>én checkbox

Ok, så langt kom jeg ikke i min søgen. Jeg har ikke brug for to
stifindere på min pc, så iTunes kom ikke på.

>og du har lavet tests ... med de samme ørebøffer ?

Ja selvfølgelig, og iPod leverede bare ikke varen tilnærmelsesvis så
godt som Creative.

Fra : Studo

Dato : 25-03-08 23:59

den Tue, 25 Mar 2008 19:16:18 +0100, Henrik, Silkeborg skrev:

> [...]
> afspiller dem?
>
> Måske dette er et newbie spørgsmål, men jeg er HELT ny Ipod ejer...

WinAmp har en plugin, så du kan bruge den til at styre din musik på
ipod'en. Men kender ikke nærmere til den.

Og rod i filerne er noget man må tage med hvis det hedder itunes. Så
snart der skal ændres lidt i filformat, så får du dobbelt/trippel af
sangene. Og den rodede navngivning, sådan er det, det er hvad en ipod
kører med. Mener dog at den der winamp gør det mere styrbart.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 26-03-08 02:10

Henrik, Silkeborg wrote:
> Min IPOD NANO (3g, købt idag...) fucker filerne op så man ikke kan se
> hvad der er hvad, hvordan lægger jeg filerne
> over på den og så bare afspiller dem?

Prøv Mediamonkey. Den giver større mulighed for kontrol, men så vidt jeg kan
se også en smule mere manuelt arbejde. Min søn har testet et par måneder, og
han er parat til endegyldigt at smide iTunes AHT.

http://www.mediamonkey.com/download.htm

Satte knægten til at teste, fordi iTunes smadrede hele mit bibliotek, da jeg
fik en Nano foræret
--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 26-03-08 21:34

Henrik, Silkeborg skrev:

> Min IPOD NANO (3g, købt idag...) fucker filerne op så man ikke kan se
> hvad der er hvad, hvordan lægger jeg filerne
> over på den og så bare afspiller dem?

Jeg benytter iTunes til at holde min iPod opdateret, og lader den fucke
det den vil med filnavnene på iPod'en (og som nævnt i et andet indlæg
kan iTunes sagtens dresseres til at holde nallerne fra filerne på PC'en).

Jeg har desuden downloaded det gratis program YamiPod ("Yet another
manager for the iPod" - http://www.yamipod.com/). Det består af blot én
..exe fil, som jeg har kopieret til iPod'en med den almindelige file
explorer.

Jeg kan så sætte iPod'en til en vilkårlig PC uden iTunes, og eksekvere
YamiPod direkte fra iPod'en uden at behøve at installere noget. Det
giver adgang til alle musikfilerne på iPod'en i et rimeligt
brugerinterface - herunder også til at kopiere filerne fra iPod'en og
gemme dem med 'fornuftige' filnavne.

--

mvh. Lars D. Christensen

Fra : Niels poulsen

Dato : 20-04-08 06:49

Lars D. Christensen skrev:

> [...]
> giver adgang til alle musikfilerne på iPod'en i et rimeligt
> brugerinterface - herunder også til at kopiere filerne fra iPod'en og

Fut: En ipod gruppe