Familie?
Fra : Jørgen

Dato : 24-03-08 11:49

Er Ivan Pedersen og Grethe Ingmann i familie med hinanden?
Min kone siger, de er søskende.
Der er kun 12 års forskel på dem, så det kunne godt passe, men han har vel
altid heddet Pedersen, men hun hed Clemmensen. Jeg tror ikke på min kone.
Hvordan hænger det sammen:
Jørgen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 24-03-08 18:37

Hej Jørgen

"Jørgen" <laybourn@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid heddet Pedersen, men hun hed Clemmensen. Jeg tror ikke på min kone.

Grethe Ingmann's mor var gift to gange, første gang Clemmensen, anden gang
Pedersen. Hun havde derfor to halvsøskende med efternavnet Pedersen.

Den ene hedder Leif Pedersen, og han har faktisk haft kor og orkester, der
lavede plader sammen med hende. Han var (er?) så vidt jeg ved ansat på
Vestjysk Musikkonservatorium i Esbjerg.

Den anden halvbror ved jeg ikke hvad hedder, men jeg tvivler på, at det
skulle være den gode Ivan. Grete Ingmann er vokset op på Amager, hvor hendes
stedfar var skibsbygger (på B&W formentlig), mens Ivan Pedersen er født i
Jebjerg ved Skive og vokset op i Ålborg.

Men der er lavet en bog om Grete og Jørgen Ingmann af en Henrik
Kristoffersen - den må kunne lånes på biblioteket, og mon ikke der kunne
være noget deri?

mvh

Steen

Fra : Jørgen