Metal-jazz
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 21:42

Jeg faldt lige over en sjov CD med Pat Boone, hvor han har arrangeret
Metal-calssics for big band, i en jazzet stil.

Det lyder faktisk ikke helt ringe:

http://youtube.com/watch?v=QiV6Lnd-p54

Er der andre der kender dette album?
http://en.wikipedia.org/wiki/In_a_Metal_Mood:_No_More_Mr._Nice_Guy

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : .J.S...

Dato : 12-03-08 21:57

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> Jeg faldt lige over en sjov CD med Pat Boone, hvor han har arrangeret
> Metal-calssics for big band, i en jazzet stil.
>
> Det lyder faktisk ikke helt ringe:
>
> http://youtube.com/watch?v=QiV6Lnd-p54

Frygteligt ! skidt for sig og snot for sig ..

Og Royo's ellers fede tegninger passer da slet ikke ind her.

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 14:56

On Wed, 12 Mar 2008 21:56:31 +0100, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

>Frygteligt ! skidt for sig og snot for sig ..

Når manden der har skrevet sangen har godkendt denne version, og
faktisk også spiller med, så er det godt nok til mig

Arrangementet og harmoniseringen er ret fede synes jeg.

>Og Royo's ellers fede tegninger passer da slet ikke ind her.

Enig.

Fra : Mathias

Dato : 13-03-08 15:11

Alex Linaa skrev:

> Når manden der har skrevet sangen har godkendt denne version, og
> faktisk også spiller med, så er det godt nok til mig

Virkelig?

http://youtube.com/watch?v=27pYj0K4xrM

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 15:34

On Thu, 13 Mar 2008 15:10:41 +0100, Mathias
<mathias@-vaek-supermathias.dk> wrote:

>Virkelig?
>
>http://youtube.com/watch?v=27pYj0K4xrM

Nu skrev jeg "denne version" og ikke "alle versioner af alle numre"

Fra : Martin T.

Dato : 13-03-08 17:09

> Nu skrev jeg "denne version" og ikke "alle versioner af alle numre"

Det var nu ikke helt sådanne jeg læste det du skrev.. Mere at hvis en
kunstner havde godkendt en Cover version af et nummer han havde skrevet og
måske ovenikøbet selv medvirkede. Så var det godt nok for dig.

Mvh
Martin T.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-08 19:29

On Thu, 13 Mar 2008 17:08:36 +0100, "Martin T."
<ThodeRemove@besked.com> wrote:

>Det var nu ikke helt sådanne jeg læste det du skrev.. Mere at hvis en
>kunstner havde godkendt en Cover version af et nummer han havde skrevet og
>måske ovenikøbet selv medvirkede. Så var det godt nok for dig.

Det kunne måske godt misforstås, men jeg mente blot at SOTH i den
pågældende version var ok for mig, når den var ok for Blackmore. Ikke
andet :)

Fra : Michael Lund

Dato : 12-03-08 22:04

> Jeg faldt lige over en sjov CD med Pat Boone, hvor han har arrangeret
> Metal-calssics for big band, i en jazzet stil.

> [...]

Ja, den er total fed!

Mener også at det er "the man in black" himself der spiller soloen på SOTW.

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 23:09

On Wed, 12 Mar 2008 22:03:33 +0100, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
wrote:

>Ja, den er total fed!
>
>Mener også at det er "the man in black" himself der spiller soloen på SOTW.

Det kunne godt lyde sådan, og han er i hvert tilfælde nævnt som
musiker på albummet.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 23:18

On Wed, 12 Mar 2008 23:08:56 +0100, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

>Det kunne godt lyde sådan, og han er i hvert tilfælde nævnt som
>musiker på albummet.

Ved at søge lidt, fandt jeg denne side:
http://www.thehighwaystar.com/rosas/jouni/rb.html

Citat: "Blackmore makes a guest appearance on Pat Boone's heavy metal
mood CD, soloing on "Smoke On The Water". He heard a tape with Boone's
recording, and liking what he heard, layed down six different solos
for Boone to chose from."

Fra : Michael Lund

Dato : 12-03-08 23:45

> [...]
> mood CD, soloing on "Smoke On The Water". He heard a tape with Boone's
> recording, and liking what he heard, layed down six different solos

Ja, hans lyd og stil fornægter sig ikke

Tak for lige at finde svaret.

Mic.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 12-03-08 22:42

> Jeg faldt lige over en sjov CD med Pat Boone, hvor han har arrangeret
> Metal-calssics for big band, i en jazzet stil.

> [...]

Øv jeg troede lige du ledte efter rigtig jazzfusionsmetal

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 23:10

On Wed, 12 Mar 2008 22:42:05 +0100, "Sren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

>Øv jeg troede lige du ledte efter rigtig jazzfusionsmetal

Jeg ved ikke hvad jeg leder efter, men er altid åben for nye ting, så
smid et link hvis du kender noget der bør lyttes til