Dagens ord: Away
Fra : Lars Frandsen

Dato : 11-03-08 20:58

Tak for stafetten, Pernille.

Ja, den julekalender er altid et gensyn værd.

Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må
dagens ord blive "Away".
Jeg lægger ud med
Dire Straits - So far away
http://www.youtube.com/watch?v=fcnP5CjOy1Y

Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Away, Beautiful/Smuk, Bil, Birthday, Black,
Blue, Car, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dark,
Dirty, Dream, Duo,Evil, Eyes/jne, Fantasi, Fat, Fever, Forkortelser,
Feeling, Friend/ven, Fun, Funk, Genial, Guitar, Girls/piger, grandprix,
Hands, Hawaii, Heart,
Heavy, Hello, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack, King,
Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Monday, Mother, Night,
Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Pets, Queen, Radio, Rain/Regn, Religion,
Road, Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal, Service,
Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Stimulanser,Storby, Sun, Sweet,
Tal/Numbers/0123456789, Thunder, Tomorrow, Twins, Unknown, Water,
Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 11-03-08 21:06

Slade Run RunAWAY
http://www.youtube.com/watch?v=bHoPYLQvnQM

Slade: Far Far AWAY:
http://www.youtube.com/watch?v=A0NpJ7mcfPo&feature=related

Hilsen
Mikkel

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 21:07

Lars Frandsen wrote:
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af
> mine fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver
> vej!), må dagens ord blive "Away".

Her er et par bud fra min pladesamling:

Jaki Graham - Breaking away
http://www.youtube.com/watch?v=b6nKYgKhPFo

Tracy Ullman - Breakaway
http://www.youtube.com/watch?v=_BDLcutLekU

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Studo

Dato : 11-03-08 21:20

On Tue, 11 Mar 2008 20:57:32 +0100, Lars Frandsen wrote:

> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må
SÃ¥ skal der lidt rock til:

korn falling away from me
http://youtube.com/watch?v=hU2zfDFjffo

Staind - So Far Away
http://youtube.com/watch?v=iuCU2bcnsdA

Loveshop - ALt skal Bort
http://www.last.fm/music/Love+Shop/_/Alt+Skal+Bort

og hovednummeret:
Led Zeppelin- Over The Hills And Far Away
http://youtube.com/watch?v=_swFHp-0_sY

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-03-08 21:21

<nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote:

> [...]
>
>Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
>fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

Så vil jeg svare igen med samme titel, men med
Carole King - "So Far Away"
http://youtube.com/watch?v=fveEU8NAhcc

Og fra Old Friend koncerttouren hørte jeg på premiere aftenen
Simon & Garfunkel - "Slip Sliding Away"
http://youtube.com/watch?v=hp6Zx_fzpq8

Jeg vil slutte med en rigter 80er
Tracey Ullman - "Breakaway"

Nå den nåede at blive taget inden jeg fik det sendt, men så vil jeg gå
et 10'år længere tilbage og vælge
Tavares - "Don't Take Away The Music"
http://youtube.com/watch?v=-0-IIU9LeRE

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Mathias

Dato : 11-03-08 21:22

Lars Frandsen skrev:
> dagens ord blive "Away".

Fra indie-rockerne Franz Ferdinands andet album
Walk Away
http://youtube.com/watch?v=bauwtm4k36s

Fra : .J.S...

Dato : 11-03-08 21:26

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote in message

> dagens ord blive "Away".

Pink Floyd - On the Turning Away (1988)
http://www.youtube.com/watch?v=2v240bYbbrM

(her i en nyere/ældre version..)
Paul Simon Slip Slidin' Away - Live at Abbey Road
http://www.youtube.com/watch?v=nKxyoud_c-E&feature=related

Randy Newman - Sail Away
http://www.youtube.com/watch?v=xE5k2euahDI

mvh/JS

Fra : Holst

Dato : 11-03-08 21:41

Lars Frandsen wrote:

> dagens ord blive "Away".

Red Hot Chili Peppers - Give It Away
http://www.youtube.com/watch?v=z5u3QW4yBls

Lyder er ikke for god på denne udgave, synes jeg. Totalt fedt nummer fra
total fed plade.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-03-08 21:42

Lars Frandsen skrev:

>må dagens ord blive "Away"

Napoleon XIV - They're Coming to Take Me Away, Hahaaa!
http://www.youtube.com/watch?v=l-lJZiqZaGA

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-08 21:50

Lars Frandsen wrote:
> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af
> mine fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver

HaddAWAY med "What Is Love":
http://www.youtube.com/watch?v=IK2HLC3_UxI
Fra den fede film "A Night At The Roxburry"

3 Doors Down med "Away From The Sun":
http://www.youtube.com/watch?v=-bX2IyXejGk

Rolling Stones med "Not Fade Away":
http://www.youtube.com/watch?v=cZ8xM83fMhU

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 11-03-08 22:04

Hej Lars

> vej!), må dagens ord blive "Away".

Not Fade away by The Crickets
http://www.youtube.com/watch?v=Fd6zBMZ423g&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Studo

Dato : 11-03-08 22:09

On Tue, 11 Mar 2008 21:41:21 +0100, Holst wrote:

> Red Hot Chili Peppers - Give It Away
> http://www.youtube.com/watch?v=z5u3QW4yBls
>
> Lyder er ikke for god på denne udgave, synes jeg. Totalt fedt nummer fra
> total fed plade.

Det er en af de plader der altid vil blive hevet frem fra min samling.
Det var den første jeg genkøbte efter at pladesamlingen blev delt i to.
Den fik jeg så ikke med.
(hvorfor tænkte jeg ikke på den... pladen skal vist snart frem igen)

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 11-03-08 22:08

Del Shannon med Runaway:
http://www.youtube.com/watch?v=5OwkQPSsIxc

Fed sang, der var titelnummer på den ganske underholdende serie Crime
Story fra 80'erne eller 90'erne. Husker det ikke lige.

--
Mvh,
Rasmus Bertelsen

Udskift invalid med dk for direkte mail
Signatur delvis slettet grundet manglende fantasi...

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 11-03-08 22:24

Lars Frandsen skrev:

> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må
> dagens ord blive "Away".

Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
http://youtube.com/watch?v=lF8jLK3c4S8
skøn skøn stemme

The Jam - scrape away
http://youtube.com/watch?v=eqwyleMkroI
Poul Weller i sine unge dage, desværre lidt dårlig lydkvalitet, men den
enste jeg kunne finde.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 23:06

On Tue, 11 Mar 2008 22:23:33 +0100, "Dan \"748\" Dethlefsen"
<748@dethlefsensOST.dk> wrote:

>Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
>http://youtube.com/watch?v=lF8jLK3c4S8

Oh, jeg havde helt glemt dette smukke nummer.
Tak

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-03-08 21:36

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i meddelelsen

> Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
> http://youtube.com/watch?v=lF8jLK3c4S8
> skøn skøn stemme

Hold da op, der er mange dejlige numre, hvor "Away" indgår.
Det har været svært at vælge, men da jeg hørte Randy Crawfords flotte nummer
kom jeg i tanke om, hvor længe siden det er, jeg har hørt mine plader med
hende. Jeg blev simpelthen nødt til at gå ind og sætte en af dem på, så
derfor får du stafetten Dan!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Max

Dato : 11-03-08 22:31

Hej Lars

> vej!), må dagens ord blive "Away".

Først en gammel hestetyv med kumpaner

Neil Young and Crazy Horse - Sail Away
http://www.youtube.com/watch?v=tup3yoeHXPM

og så en sømandsballade af de rigtig gode :)

SAILOR - 'Blue Desert'
http://www.youtube.com/watch?v=kaZaTBE2pjA

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 11-03-08 22:44

> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

POP'er straks op: (I min indre jukebox)

Sinatra: Come Fly with Me

http://www.youtube.com/watch?v=s8-EpDBlQnw

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 23:24

> [...]

>Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
>fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

I 2002 lavede 3 Doors Down albummet "Away From The Sun"
Dette album befinder sig ofte på min CD-afspiller, så her er 3 numre:

Titelnummeret "Away From The Sun":
http://youtube.com/watch?v=-bX2IyXejGk

"When I'm Gone":
http://youtube.com/watch?v=7GYXm7n62nU

"Running Out Of days":
http://youtube.com/watch?v=Uv7RXl-AiH0

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 09:45

Ups!

> "When I'm Gone":
> http://youtube.com/watch?v=7GYXm7n62nU

- Det er først nu, at jeg ser, at "When I'm Gone" allerede har været her...

Fra : Anders

Dato : 11-03-08 23:29
Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 00:23

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for stafetten, Pernille.
>
> Ja, den julekalender er altid et gensyn værd.

The Beatles lavede denne
"You've got to hide your love away"
http://youtube.com/watch?v=aNMhPQoEbJE&feature=related

Fra : B. Sørensen

Dato : 12-03-08 07:26

> [...]

> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

Celine Dion - Fade Away
http://youtube.com/watch?v=gaa4lObab_0

Barbra Streisand - Hideaway
http://youtube.com/watch?v=xco10S-RcwU

Del Shannon - My little runaway
http://youtube.com/watch?v=T49RE-_EG3E

B.Sørensen

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 09:01

> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

Denne havde jeg også med i "dagens ord: air" - tror jeg nok.
Men, her kommer den igen.

"Up up and away" med The 5th Dimension
http://youtube.com/watch?v=8DQTs155nsA

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 09:34

> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

Det kan være en lille trøst, at når man mister én, som man holder af, at der
så kommer en ny til Verden.
Blood, Sweat and Tears
"And when I die".
http://youtube.com/watch?v=-rjMB0JotHM

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 10:01

> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

Her er det Creedence Clearwater Revival, der er på vej "Up around the bend".
http://youtube.com/watch?v=iZmpaxCSbgg&NR-1

Og en, måske, lidt for sød "Go away little girl" med Donny Osmond
http://youtbe.com/watch?v=9oYrOtdlPsc

Fra : Holm

Dato : 12-03-08 03:10

On Mar 11, 8:57 pm, "Lars Frandsen" <nyhe...@nordholm-frandsen.dk>
wrote:
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må
> dagens ord blive "Away".

Alice In Chains - Brush Away
http://youtube.com/watch?v=Ljey8qstT3U

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 10:20

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for stafetten, Pernille.
>
> Ja, den julekalender er altid et gensyn værd.

Denne rigtig smukke sang/video skal bare med her

"It's been 7 hours and 15 days, since you went away".

Sinead O'Connor - "Nothing compares to you"
http://youtube.com/watch?v=vyCn3ENm_Us

Jeg synes, at den er helt fantastisk!

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 10:36

> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

Selv om jeg mener at USA er verdens dejligste land, så kommer alligevel
The Guess Who med "American Woman" (stay away from me.)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-03-08 10:41

Lars Frandsen skrev:

> må dagens ord blive "Away".

Jimi Hendrix: Moon, Turn The Tides ... Gently, Gently Away:
http://www.youtube.com/watch?v=PPNYW0Lt40c

--
Herluf

»deportér Akkari og alle andre illoyale imamer«
Mette Vuns

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 11:02

> »deportér Akkari og alle andre illoyale imamer«
> Mette Vuns
JA! AWAY with them!

Fra : Holm

Dato : 12-03-08 10:51

Lars Frandsen wrote:
> [...] må
> dagens ord blive "Away".

Deftones - Be Quiet And Drive (Far Away)
Denne version er en akustisk indspilning i fællesskab med Incubus og
Adam Sandler

http://www.youtube.com/watch?v=F0PR8mTzdhI

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 12-03-08 14:47

Clout med Save Me (en del af teksten: "take me away from the action"):
http://www.youtube.com/watch?v=C3q9BBYkk4c

Nice 70'er pop.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 12-03-08 14:50

Sjov konstellation. Drift Away med Rolling Stones and Beatles:
http://www.youtube.com/watch?v=dzbjEXBcIYU

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 17:06

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse

> dagens ord blive "Away".

Hvordan denne unge dame bærer sig ad med at blive yngre og yngre, ved jeg
ikk' !
Hun så faktisk ældre ud, i 60'erne...
Nå, men her er "When you walk away"
Cher.
http://youtube.com/watch?v=P-kLcIZxKgE

Fra : .J.S...

Dato : 12-03-08 17:12

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote in message

> dagens ord blive "Away".

The Doors - Love Me Two Times (I am going away..)
http://www.youtube.com/watch?v=avLM0PAQR4Q

mvh/JS

Fra : Pernille

Dato : 12-03-08 17:24

Fra : Broegger

Dato : 12-03-08 18:26

Away!

Pink Floyd - on the turning away er jo valgt af J.S.

og den fører mig så videre med Roger Waters og hans fantastiske The tide is
turning. http://www.youtube.com/watch?v=GvTvWJWeQ2g

Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 12-03-08 20:52

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> enriched usenet with:

> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må
> dagens ord blive "Away".

Holly Cole - Make It Go Away
http://www.youtube.com/watch?v=UgTC0823vT4

Sam Cooke - Twisting The Night Away
http://www.youtube.com/watch?v=W8pWvn9OZH4

Craig David - Walking Away
http://www.youtube.com/watch?v=0YCXJcoCBGI

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-03-08 08:53

Lars Frandsen wrote:
> [...]
>
> Efter at have været væk hjemmefra hele dagen, da fruen mente en af mine
> fridage skulle bruges på en smuttur til IKEA Århus (156km hver vej!), må

Mötley Crüe - Don't Go Away Mad (Just Go Away)
http://www.youtube.com/watch?v=n9sEBBCIZ54