ER musikkvaliteten ikke faldet de senere å~
Fra : Per

Dato : 08-03-08 16:42

Hej Ng !

ER det mig, eller er der også andre, der synes at moderne musik generelt er
ret kedeligt ?

Der var imo. meget mere stil og forandring i musikken i 80´erne - og jeg
synes også at netop musik fra 80´erne og ja også 60,70, og 50´erne stadig
holder.

Til gengæld var der ikke meget ved 90´erne. Det var ligegyldig musik og det
er ikke noget der bliver spillet meget af i radioen og andre steder synes
jeg. Absolut ikke noget jeg hører i dag...

Meget musik i dag virker spekulativt og ligegyldigt i mine øjne, og jeg tror
ikke det er noget vi hører meget til om 20 år fx.....

ER der andre der har det på samme måde ?

mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 16:50

On Sat, 8 Mar 2008 16:42:08 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>ER det mig, eller er der også andre, der synes at moderne musik generelt er
>ret kedeligt ?

Jeg synes faktisk der er masser af spændende nutidig musik. Jeg er
selv meget betaget af goth-rocken, hvor navne som Within temptation og
Nightwish m.fl. leverer bragende flot, og langtidsholdbar musik.

>Der var imo. meget mere stil og forandring i musikken i 80´erne - og jeg
>synes også at netop musik fra 80´erne og ja også 60,70, og 50´erne stadig
>holder.

Du mener 70'ernes glam-rock, og 80'ernes pop?

>Til gengæld var der ikke meget ved 90´erne. Det var ligegyldig musik og det
>er ikke noget der bliver spillet meget af i radioen og andre steder synes
>jeg. Absolut ikke noget jeg hører i dag...

Sært, jeg synes stadig at navne som Bon Jovi, Pearl Jam, Queen,
Guns'n'roses, RHCP, Metallica, Lenny Kravitz, Aerosmith og en masse
flere leverede ok musik i 90'erne.

>Meget musik i dag virker spekulativt og ligegyldigt i mine øjne, og jeg tror
>ikke det er noget vi hører meget til om 20 år fx.....

Det samme sagde man om Led Zeppelin i 70'erne, så det er der intet nyt

>ER der andre der har det på samme måde ?

Abgsolut ikke.

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-03-08 23:21

Alex Linaa wrote:

> Jeg synes faktisk der er masser af spændende nutidig musik. Jeg er
> selv meget betaget af goth-rocken, hvor navne som Within temptation og
> Nightwish m.fl. leverer bragende flot, og langtidsholdbar musik.

Nightwish sparkede totalt røv, dengang Tarja var med.

Within Temptation vil jeg gerne kunne lide, men af en eller anden grund
fænger de mig ikke rigtig, selv om de burde kunne gøre det.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 00:28

On Sat, 08 Mar 2008 23:20:38 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Nightwish sparkede totalt røv, dengang Tarja var med.

Enig. De har mistet en del moment ved at skifte forsanger.

>Within Temptation vil jeg gerne kunne lide, men af en eller anden grund
>fænger de mig ikke rigtig, selv om de burde kunne gøre det.

Jeg faldt pladask på maven for Within Temptation efter at have hørt
dem i Vega sidste forår. En af de bedste koncerter jeg har været til,
og jeg har været til mange.

Fra : ASKF

Dato : 10-03-08 03:15

Alex Linaa ytrede sig i <s286t3t5hnjrcdi6lpsd2oh7rtgnajj7l4@4ax.com> med
dette:

> [...]
>
>Jeg faldt pladask på maven for Within Temptation efter at have hørt
>dem i Vega sidste forår. En af de bedste koncerter jeg har været til,

Jeg kan faktisk ret godt lide WT (har alle deres CDer og Mother Earth
Tour DVDen), men jeg har blot et problem med at Sharons stemme hurtigt
bliver anstrengende at lytte til.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Sv-e

Dato : 08-03-08 18:37

Per skrev:
> [...]
> tror ikke det er noget vi hører meget til om 20 år fx.....
>
> ER der andre der har det på samme måde ?

Prøv at lade være med at få dine input kun fra eks. DR's radio, check
lidt af undergrundsmusikken rundt omkring. eks. myspace soundclik eller
hvad de nu hedder. Søg lidt der og se hvad der egentlig rør sig, der
sker en del mere end det de store pladeselskaber disker op med, og der
er masser af spændende og speciel musik rundt omkring.

/Sv-e

Fra : Per

Dato : 08-03-08 19:02

Sv-e wrote:

> [...]
> sig, der sker en del mere end det de store pladeselskaber disker op
> med, og der er masser af spændende og speciel musik rundt omkring.

Hmmm .

Ja - det kan godt være at det er det der er problemet.

Jeg tænker nok mest i popmusikbaner og derfor mit spm. (ikke at det er det
jeg hører!!)

Jeg må jo give Alex ret i, at alle de bands han nævnte er ret fede

Jeg kommer tit forbi MTV i fjeneren og der er jeg bestemt ikke imponeret
over den moderne musik R&B, pop, hiphop osv. Det lyder alt sammen ens og det
virker ikke som om at musikerne lever for musikken - det er måske det jeg
efterlyser.
Det hele er iscenesat og penge er drivkraften = dårlig musik.

takker for input

mvh. Per

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-03-08 19:14

Per skrev:

> [...]
> over den moderne musik R&B, pop, hiphop osv. Det lyder alt sammen ens og
> det virker ikke som om at musikerne lever for musikken - det er måske

Sådan var MTV også da jeg var ung i '80erne: intetsigende musik :)

Jeg tror du skal finde nogle bedre kilder til at få hørt noget godt
musik. Der findes et hav af internet-radiostationer. Det er derfra jeg
får meget inspiration.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-03-08 19:41

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> ER det mig, eller er der også andre, der synes at moderne musik generelt
> er ret kedeligt ?
>
> Der var imo. meget mere stil og forandring i musikken i 80´erne - og jeg

Hvis jeg skal bedømme de seneste 5 årtier, vil det blive (starten af)
70'erne som det mest interessante og 80'erne som bundproppen.

Jeg synes også der har været rigtig meget godt de seneste 10 år, bl.a. fordi
det er blevet meget nemmere at få adgang til at lytte til nyt musik. Jeg kan
stadig huske da Radio Luxembourg var det stort set eneste alternativ til DR
hvis man var til beatmusik

Ole Thomsen

Fra : Peter G

Dato : 09-03-08 08:57

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> writes:

> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote...

> Hvis jeg skal bedømme de seneste 5 årtier, vil det blive (starten af)
> 70'erne som det mest interessante og 80'erne som bundproppen.

SÃ¥ du er fra slutningen af 40'erne? :)

Jeg har en teori om at den musik man hører i de sene teen-år og op til
midt-tyverne påvirker en mest og sætter en form for målestok for det
meste af ens fremtidige musikoplevelser.

--
Med venlig hilsen, Peter.
http://www.musicbrainz.org

Fra : Ole Thomsen

Dato : 09-03-08 10:09

"Peter G" <pg@fabel.dk> wrote in message

> Så du er fra slutningen af 40'erne? :)

Næh, slutningen af 50'erne

> Jeg har en teori om at den musik man hører i de sene teen-år og op til
> midt-tyverne påvirker en mest og sætter en form for målestok for det
> meste af ens fremtidige musikoplevelser.

Der er nok lidt om det, men hvis den skulle holde helt ville jeg vende
tommelen ned for musik fra 90'erne og frem. Det gør jeg ikke, tværtimod.

Men mit budskab var egentlig at jeg ikke synes musikkvaliteten er faldet de
senere år, og opponerede mod at fremhæve 80'erne i den forbindelse.

Ole Thomsen

Fra : Mathias

Dato : 09-03-08 21:36

Ole Thomsen skrev:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Hvis jeg skal bedømme de seneste 5 årtier, vil det blive (starten af)
> 70'erne som det mest interessante og 80'erne som bundproppen.

Jeg synes nu at de forskellige årtier udmærker sig på forskellige
punkter. Og jeg kan ikke umiddelbart nævne en top eller bund.

Det er dog sjældent jeg hører noget fra 50erne og bagud.

Fra : Per Hansen

Dato : 08-03-08 20:52

> [...]

> jeg tror ikke det er noget vi hører meget til om 20 år fx.....
>
> ER der andre der har det på samme måde ?

Nej, det er ikke kun dig.
Jeg lytter f.eks dårligt radio længere fordi at musikken de spiller er
blevet alt for monoton.
Men sådan er det med os gamle hønisser, vi er mere til det gamle end
det monotone musik at teenagerne lytter til idag

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 20:58

On 08 Mar 2008 19:52:04 GMT, Per Hansen
<onoman99***opoetikon@yahoo.dk> wrote:

>Men sådan er det med os gamle hønisser, vi er mere til det gamle end
>det monotone musik at teenagerne lytter til idag

Det var min far også da jeg var 16 - Intet nyt under solen der :)

Men prøv lige at lytte til www.rockdukender.dk - Min radio står stort
set aldrig på andet, efter den kanal er gået i luften.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-03-08 21:02

Alex Linaa skrev:

>Men prøv lige at lytte til www.rockdukender.dk - Min radio står stort
>set aldrig på andet, efter den kanal er gået i luften.

chok, jeg troede du lyttede til dr dansktop.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 21:16

On 08 Mar 2008 20:01:54 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> wrote:

>chok, jeg troede du lyttede til dr dansktop.

Kun når jeg er på ferie på Fur, for ikke at skille mig for meget ud
fra lokalbefolkningen.
Det lykkes sjældent ret godt

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-03-08 23:22

Ivan V. Klattrup wrote:

> chok, jeg troede du lyttede til dr dansktop.

Han er Nightwish-fan.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Hauge

Dato : 09-03-08 14:15

Alex Linaa wrote:
> Men prøv lige at lytte til www.rockdukender.dk - Min radio står stort
> set aldrig på andet, efter den kanal er gået i luften.

Nu har jeg prøvet at lytte til den en lille ½times tid, og musikkken er fin,
men værten er da sygelig hjernedød kedelig at høre på.

Så jeg er tilbage på Kickradio.

Mvh Hauge

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-03-08 23:19

Per wrote:
> Hej Ng !
>
> ER det mig, eller er der også andre, der synes at moderne musik generelt
> er ret kedeligt ?

Egentlig ikke. Der er mange gode kunstnere i dag.

> Der var imo. meget mere stil og forandring i musikken i 80´erne - og jeg
> synes også at netop musik fra 80´erne og ja også 60,70, og 50´erne
> stadig holder.

1980'erne var rigtig fede (måske fordi jeg var barn og meget ung
teenager i netop det årti), men fra 1970'erne er der kun ganske lidt der
er værd at høre på, og 1960'erne og før er for mig et fuldstændig dødt
land. Vi skal helt tilbage til de rigtig store (og mest kendte)
klassiske komponister, før gammel musik kan fænge mig.

> Til gengæld var der ikke meget ved 90´erne. Det var ligegyldig musik og
> det er ikke noget der bliver spillet meget af i radioen og andre steder
> synes jeg. Absolut ikke noget jeg hører i dag...

Der var enkelte gode sager i 1990'erne, men generelt er jeg meget enig
med dig. Den gode musik er fra 1980'erne. *Og* fra idag.

> Meget musik i dag virker spekulativt og ligegyldigt i mine øjne, og jeg
> tror ikke det er noget vi hører meget til om 20 år fx.....

VH1e, som vi desværre snart mister, kørte før i tiden 3 forskellige
"programmer", et med 1980'ermusik, et med 1990'ermusik, og etmed musik
fra før 1980'erne ("VH1e Classic").

1990'erprogrammet er formodentlig noget der er begyndt med for nogle få
år siden, og om cirka 10 år kommer der sikkert også et program med
enermusik, og cirka 10 år senere igen et program med tiermusik.

> ER der andre der har det på samme måde ?

Delvist, som forklaret ovenfor.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 00:16

On Sat, 08 Mar 2008 23:19:24 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> men fra 1970'erne er der kun ganske lidt der er værd at høre på

AC/DC
Led Zeppelin
Aerosmith
Black Sabbath
Deep Purple
Alice Cooper
Iron Maiden
Kiss
Pink Floyd
U2
ZZ Top

Skal jeg fortsætte?

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-03-08 13:56

Alex Linaa wrote:

> AC/DC

Dem er jeg hverken glad for eller modstander af.

> Led Zeppelin

Samme.

> Aerosmith

De har levet en eller to halvgode sager.

> Black Sabbath

Paranoid er lidt fed, ellers er de ligegyldige.

> Deep Purple

Som nævnt andetsteds i denne gruppe, så siger de mit intet, heller ikke
selv om jeg for nylig hørte en "top 10" med dem på VH1e, og det med høje
forventninger.

> Alice Cooper

Jeg kender navnet, men kan ikke umiddelbart huske noget de har lavet.

> Iron Maiden

Samme som AC/DC, selv om jeg ikke tror jeg har hørt mere end ganske få
af deres numre.

> Kiss

Samme som Alice Cooper.

> Pink Floyd

Siger mig ikke noget.

> U2

De eneste gode U2-numre jeg har hørt, og det er få, er fra 1980'erne.

> ZZ Top

Lidt ligegyldig pop. Absolut ikke irriterende at høre på, men det ded
skiller sig ikke ud.

> Skal jeg fortsætte?

Det er nok spild af din tid.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 19:45

On Sun, 09 Mar 2008 13:56:23 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Det er nok spild af din tid.

Hehe, ja tilsyneladende.
Men uden de bands jeg nævnte, ingen Nightwish. Det er rockens rødder
vi her har med at gøre

Fra : Mathias

Dato : 09-03-08 21:28

Peter Knutsen skrev:

> 1980'erne var rigtig fede (måske fordi jeg var barn og meget ung
> teenager i netop det årti), men fra 1970'erne er der kun ganske lidt der
> er værd at høre på

Joy Division?
The Velvet Underground & Nico?
The Doors?
ABBA?
The Village People?
Bob Marley?
The Ramones? The Clash? Sex Pistols?
The Birthday Party?

Fra : Mathias

Dato : 09-03-08 21:38

Mathias skrev:
> The Velvet Underground & Nico?
> The Doors?

Måske et helt 70erne, medmindre de begyndte i slutningen af 60erne.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 09-03-08 12:56

> [...]
> tror ikke det er noget vi hører meget til om 20 år fx.....
>
> ER der andre der har det på samme måde ?

Rent radio-musik mæssigt har vi i de seneste par år været ude på et stort
skråplan, men som andre siger er der MASSER af godt musik i undergrunden.