Dagens ord: Robot
Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 20:34

Hej

Jeg takker for stafetten.

Dagens ord denne gang er: Robot

Og jeg lægger ud med en af mine favoritgrupper: Kraftwerk med "The Robots"
http://youtube.com/watch?v=VXa9tXcMhXQ

Eller i en lidt mere "moderne" version:
http://youtube.com/watch?v=FeXTZOSWIUU

Og et fedt skrue-op nummer:
Styx - Mr. Roboto
http://youtube.com/watch?v=JRNGbs26MNo

Mvh Hauge

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Beautiful/Smuk, Birthday,
Black, Blue, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dirty, Dream,
Duo, Evil, Eyes/jne, Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk,
Genial, Guitar, Hands, Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot,
House, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt,
Milf, Monday, Mother, Night, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Pets, Queen,
Radio, Religion, Road, Robot, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal,
Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son, Stimulanser,Storby, Sun,
Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow, Twins, Unknown, Water,
Weekend, Wine, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday, You/dig,

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 20:44

On Sat, 1 Mar 2008 20:34:14 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Dagens ord denne gang er: Robot

Yes! Så måtte jeg i kælderen og finde en gammel vinylplade, nemlig
Alan Parsons "I robot", og det var et glædeligt genhør, og et sandt
overflødigshorn af vellyd.

Titelnummeret:
http://youtube.com/watch?v=TgJA7lPkb1o

Min favorit fra pladen: "I Wouldn't Want To Be Like You", damn det er
funky det nummer:
http://youtube.com/watch?v=Pen4dMAv7zY

Il garande finale, "Genesis Ch1 V32":
http://youtube.com/watch?v=lHrclJEhnOM

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-03-08 21:47

Alex Linaa skrev:

> [...]

Vangelis - Blade Runner:
http://www.youtube.com/watch?v=wWuR6r1Uvxs

--
Herluf :·)

- folk der ikke tåler kritik er kritisable

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 01-03-08 21:14

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> enriched usenet with:

> Dagens ord denne gang er: Robot

Radiohead - Paranoid Android
http://www.youtube.com/watch?v=szdWPWnnNls

Og så en video med en robot i
Beastie Boys - Intergalatic
http://www.youtube.com/watch?v=GDS83yrM30Y

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Max

Dato : 01-03-08 21:25

Hej Hauge

> Dagens ord denne gang er: Robot

Så tager vi en alternativ robot :)

Kraftwerk - Das Model
http://youtube.com/watch?v=847Y_hGzvIU&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Martin [TMM]

Dato : 01-03-08 21:28

Hej
Hauge wrote:
> Dagens ord denne gang er: Robot

Så skal vi da lige have noget musik fra en af filmene fra min daværende
ungdom (ok, barndom)
Temaet fra Robocop.
http://youtube.com/watch?v=lN3ZzKI2MEM

....Og da man jo også have stor kærlighed til C64 maskinen, må der jo
nødvendigvis også være lidt potpourri derfra.
C64 Music Promo Video (feat. Robocop III music remix)
http://youtube.com/watch?v=iRZf_MarNbE

Mere musik fra en film med en robot.
Arnold's storhedstid...
http://youtube.com/watch?v=uXQTzJgU6qc

Mvh
Martin

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-03-08 21:29

Hauge skrev:

>Dagens ord denne gang er: Robot

Was (not Was) - Robot Girl
http://www.youtube.com/watch?v=2UDNSCL8v0E

Scorpions - Robot man
http://www.youtube.com/watch?v=hAnnMY6u5C4

desværre mangler 'Troels Trier og Rebecca Brüel - Robertmand' på youtube,
men det er det sædvanlige, det bedste kommer aldrig op.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hauge

Dato : 01-03-08 21:31

Ivan V. Klattrup wrote:
> desværre mangler 'Troels Trier og Rebecca Brüel - Robertmand' på
> youtube, men det er det sædvanlige, det bedste kommer aldrig op.

"robot robot roboootmand, kom og vis os hvad duuu kaaaannn"

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 01-03-08 21:36

Hej Hauge

> Dagens ord denne gang er: Robot

Her er der også robotter :)

Queen - Flash Gordon Theme
http://www.youtube.com/watch?v=j0ppC3smQ7E

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 01-03-08 21:43

Hej Hauge

> Dagens ord denne gang er: Robot

Og så en robot i rummet

Telstar - The Tornados
http://www.youtube.com/watch?v=FOIIaGoGqHY&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 01-03-08 21:51

Hej Hauge

> Dagens ord denne gang er: Robot

Og så faldt jeg over et nummer jeg måtte have med,
jeg anede ikke at Nils Tuxen stadigvæk kunne spille
steel guitar. Men her er han fra 2007 med

Memphis Tennessee
http://www.youtube.com/watch?v=JESkQ0FUvPc&feature=related

og i teksten til det nummer er der noget med at brevet
(mail) kommer retur, og idag er det jo en mail robot der
returnere når modtager ikke eksistere :)

--
Mvh Max

Fra : Mathias

Dato : 01-03-08 23:54

Hauge skrev:
> Dagens ord denne gang er: Robot

De spillede en festlig koncert på dette års, ellers så våde, roskilde
festival.
The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots
http://youtube.com/watch?v=TXI_nKnSOBo

Og en flot musikvideo med robotter.
Björk - All is full of love
http://youtube.com/watch?v=EjAoBKagWQA

Fra : Mathias

Dato : 02-03-08 09:35

Mathias skrev:
> [...]

Kom lige i tanke om en dyster fremtidsudsigt hvor alle mennesker er døde

Flight of the Conchords - The Humans are Dead
http://youtube.com/watch?v=WGoi1MSGu64

Fra : kautaq

Dato : 01-03-08 23:59

Hauge

> Dagens ord denne gang er: Robot

Og jeg vidste ikke hvad jeg skulle finde på, så jeg
slog op i ordbogen. Vi har ordet fra tjekkisk i
betydningen slave(arbejde). Ordet er beslægtet med
'arbejde'. Ar-bej-de - Ro-bo-to.

Stadig ingen associationer.
Hvordan ser en robot ud i film... Metalfarvet mand?
Silver machine.... Bingo!

Jeg tror ikke Hawkwind synger om en robot, men her
kommer et af de mest syrede indslag fra 70'erne.
En kvinde gir' den som android, og så naturligvis Lemmy
på bassguitar. God fornøjelse.

Hawkwind - Silver Machine
http://www.youtube.com/watch?v=dzJfInW9Kx4&feature=related

Brought to you in association with Mike.

Fra : "|:>PH

Dato : 02-03-08 08:50

"Hauge"
> Dagens ord denne gang er: Robot

Her er en robot der næsten virker levende

http://www.youtube.com/watch?v=BPRYOrQ7kAw

Per

Fra : kautaq

Dato : 02-03-08 12:18

Hauge

> Robot

En virtuel robot?

Max Headroom var en meget underlig tv-serie fra 1987.
Det var forbudt at slukke for fjernsynet, og en gang i
mellem poppede denne spøjse computergeneret fyr op
på skærmen.

Som jeg husker den, var den ret kedelig, men jeg ventede
tålmodigt på Max Headroom, jeg kunne simpelt hen ikke
lade være med at smile over hans mimik.

Hvor meget Art of Noise havde med selve serien at gøre,
ved jeg ikke, men her er en video der fint viser Headrooms
mimik.

Art of Noise - Paranoimia - Max Headroom
http://www.youtube.com/watch?v=ZEPq0FvFm3g

Max Headroom - http://www.imdb.com/

23 minutes into the future, the world has become imbued
network-television. It's illegal to turn off your tv, and
televisions are given to the needy. In this world, Network 23
has a highly-rated news program with a roving reporter
named Edison Carter. But Carter gets caught in an
experiment to create a computer-generated personality,
and "Max Headroom" is born. Together, Max and Edison,
along with Edison's controller (Theora), their boss (Murray),
their boss' boss (Ben Cheviot), and Network 23's boy-genius
(Bryce) combat crime, placate sponsors, defeat rival
networks, and turn in stories.

- mike

Fra : Holst

Dato : 02-03-08 12:26

kautaq wrote:

> Hvor meget Art of Noise havde med selve serien at gøre,
> ved jeg ikke, men her er en video der fint viser Headrooms
> mimik.

Max Headroom dukkede mig bekendt op som 'vært' for et musikprogram på en
eller anden britisk tv-kanal, sikkert BBC.

Hans deltagelse på Paranoimia var vist mest sådan "The Art of Noise
featuring Max Headroom", som man tit ser.

Fra : kautaq

Dato : 02-03-08 14:30

Holst

> Max Headroom dukkede mig bekendt op som 'vært' for et musikprogram på en
> eller anden britisk tv-kanal, sikkert BBC.

Okay. Kunne kun huske tv-serien og noget med Art of Noise og
slog det op på imdb.com. Men hele historien er på Wikipedia, og
du har ret.

http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Headroom

Der står også noget med "The Max Headroom pirating incident"

Alt i alt en spøjs historie med ham Max.

> Hans deltagelse på Paranoimia var vist mest sådan "The Art of Noise
> featuring Max Headroom", som man tit ser.

Tak for udredningen.

Mike

Fra : Broegger

Dato : 02-03-08 13:52

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev news:47ca8cca$0$2110
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> ved jeg ikke, men her er en video der fint viser Headrooms
> mimik.
>
> Art of Noise - Paranoimia - Max Headroom

Fedt gensyn. Ham havde jeg næsten glemt! Jo, det var tider!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Hauge

Dato : 03-03-08 06:15

Hejsa
kautaq wrote:
> Art of Noise - Paranoimia - Max Headroom
> http://www.youtube.com/watch?v=ZEPq0FvFm3g

Fedt gensyn

Den får du simpelthen staffetten for.

Mvh Hauge

Fra : kautaq

Dato : 03-03-08 12:39

Hauge

> Fedt gensyn

Tak Hauge.
Stafetten løber til tirsdag (i morgen) kl. 18:00.

Mike

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 03-03-08 00:07

Hauge skrev:
> Hej
>
> Jeg takker for stafetten.
>
> Dagens ord denne gang er: Robot

Jeff Wayne - War of the Worlds
http://youtube.com/watch?v=pX6RbhF3UO4
Måske ikke en ægte Robot, men lidt Robot er der da over det
Vi du ikke kender dette fede Album kan det kun anbefales !!!!

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S