Dagens ord: Doctor
Fra : Martin Bak

Dato : 28-02-08 20:11

Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til
fortolkning.

Og så vil jeg spille denne her:

Sinead O'Connor - Nothing Compares
http://www.youtube.com/watch?v=vyCn3ENm_Us

Og jeg har valgt at flytte listen over brugte ord ned i bunden, -den kommer
her:

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Arm, Army, Beautiful/Smuk, Birthday,
Black,
Blue, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dirty, Dream, Duo,
Evil, Eyes/jne, Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Genial,
Hands, Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane,
Jack, King, Life, Light/Lys, Live, Love, Luft/Ilt, Milf, Monday, Mother,
Night,
Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Pets, Queen, Radio, Religion, Road, Rock,
Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke,
Snow, Son, Stimulanser,Storby, Sun, Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789,
Tomorrow, Twins, Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word,
Work, World, Yesterday, You/dig,

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Holst

Dato : 28-02-08 20:24

Martin Bak wrote:

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til
> fortolkning.

Åh, doctor kan jo kun få mig til at tænke på to 80'er klassikere

Thompson Twins - Don't Mess With Doctor Dream
http://www.youtube.com/watch?v=zH17bmDzuAk

Thompson Twins - Doctor! Doctor!
http://www.youtube.com/watch?v=flJXhdZSXOU

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-08 20:29

Martin Bak skrev:

>Dagens ord bliver doctor

Robert Palmer - Bad Case Of Loving You
http://www.youtube.com/watch?v=rwv7FYqV2Wo

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-02-08 20:36

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret
> [...]

Et par danske bidrag:
Aqua - Dr Jones
http://www.youtube.com/watch?v=buXJlBd3Mf8

og

Cartoons DK - Witch Doctor
http://www.youtube.com/watch?v=dlPVuIDsCag

....og lige en enkelt svensker:
Dr. Alban - Sing Hallelujah
http://www.youtube.com/watch?v=L03JVPaZpyc

...og til sidst en flok amerikanere:
Doobie Brothers - The Doctor
http://www.youtube.com/watch?v=I5FbGceqUaY
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mathias

Dato : 28-02-08 20:47

Martin Bak skrev:
> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til
> fortolkning.
>
> Og så vil jeg spille denne her:

Så vil jeg bidrage med en af Roger Waters' tidligste skriverier
Take Thy Stethoscope and Walk
http://youtube.com/watch?v=SvLMopqmjpU

Og titelsangen til tv-serien Scrubs
I'm no superman
http://youtube.com/watch?v=uLTSBvXRwMI

Fra : Pernille

Dato : 28-02-08 21:07

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret
> [...]
Den bliver jeg aldrig træt af!

Her er så "Lille Frøken Himmelblå".
http://youtube.com/watch?v=pI8n9XqfN9E

Det er jo noget HELT andet...

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 21:13

Martin Bak wrote:
> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al
> ret til fortolkning.

Her er to bud fra min hitsamling:

Spin Doctors-Two Princes:
http://www.youtube.com/watch?v=nCjtRJkS85w

Gloria Estefan & Miami Sound Machine - Dr Beat:
http://www.youtube.com/watch?v=WDKiyuOYMRU

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Pernille

Dato : 28-02-08 21:17

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret
> til fortolkning.

"Laras Theme" fra filmen Dr. Zhivago.

http://youtube.com/watch?v=hfnXQUrhQUI&feature=related

Rigtig god musik, fra en rigtig god film.

Fra : Broegger

Dato : 28-02-08 21:17

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al
> ret til fortolkning.

A La Carte. Doctor Doctor. Det minder mig om mine unge dage!
http://www.youtube.com/watch?v=6dRKetwr1eA

og så er det lige at jeg ryger ud af en tangent. For A La Carte minder mig
så om The Nolans. Huh, jeg var forelsket i dem!
Her med Dont love me too hard. http://www.youtube.com/watch?v=cQygNVczM1Q

Nå, det var en tangent. Vi skal lige tilbage.
Tusindben. Den var så vidt jeg husker med Dr. Phil
http://www.youtube.com/watch?v=nozlyGpT360

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Pernille

Dato : 28-02-08 21:25

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret
> til fortolkning.
>
> Og så vil jeg spille denne her:

Denne her handler om en mor, som nok har brug for lægehjælp...

Rolling Stones med "Mother Little Helper".
http://youtube.com/watch?v=j3Hf_OclE8U

Fra : Max

Dato : 28-02-08 22:07

Hej Pernille

> Denne her handler om en mor, som nok har brug for lægehjælp...

Som jeg ser det, ja så har hun fået det :)

> Rolling Stones med "Mother Little Helper".
> http://youtube.com/watch?v=j3Hf_OclE8U

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 29-02-08 08:37

> Hej Pernille

> Som jeg ser det, ja så har hun fået det :)

Jeg tænker, at det er en god psykolog, hun mangler

Fra : kautaq

Dato : 29-02-08 10:06

Max

> Som jeg ser det, ja så har hun fået det :)

Sangen handler om de såkaldte diazepiner. Kendt under
handelsnavne som Valium, Stesolid og Alopam.

And though shes not really ill
Theres a little yellow pill
She goes running for the shelter of a mothers little helper
And it helps her on her way, gets her through her busy day

Genialt stof ved akut uro og angst, men stærkt vanedannende.
Don't try this at home!

Fra : Max

Dato : 29-02-08 10:20

Hej kautaq

> Sangen handler om de såkaldte diazepiner. Kendt under
> handelsnavne som Valium, Stesolid og Alopam.

Som et barn af tredserne ved jeg godt hvad sangen handler
om, nemlig datidens lykkepiller udskrevet i stor stil af læger,
afløseren til husmoderbenzin (portvin) :)

--
Mvh Max

Fra : kautaq

Dato : 29-02-08 13:39

Max

> Som et barn af tredserne ved jeg godt hvad sangen handler
> om, nemlig datidens lykkepiller udskrevet i stor stil af læger,
> afløseren til husmoderbenzin (portvin) :)

Tænker du på ferietabletter (amfetamin), som man brugte
i stor stil når man skulle holde sig vågen og frisk til byturen?

Mike

Fra : Max

Dato : 29-02-08 20:57

Hej Mike

> Tænker du på ferietabletter (amfetamin), som man brugte
> i stor stil når man skulle holde sig vågen og frisk til byturen?

Nej, jeg tænker egentlig lidt på at da jeg var 14 år satte
min læge mig på stesolider på grund af vokseværk, gad
vide hvad det egentlig kunne føre til ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 22:47

On Fri, 29 Feb 2008 20:57:10 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Nej, jeg tænker egentlig lidt på at da jeg var 14 år satte
>min læge mig på stesolider på grund af vokseværk, gad
>vide hvad det egentlig kunne føre til ?

Verdens roligste teenager?

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Pernille

Dato : 29-02-08 13:09

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> And it helps her on her way, gets her through her busy day
>
> Genialt stof ved akut uro og angst, men stærkt vanedannende.

Derfor en psykolog

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-02-08 21:27

Martin Bak wrote:

Rolling Stones med "Dear Doctor":
http://www.youtube.com/watch?v=MwU31L4vIqQ

Beatles med "Doctor Robert":
http://www.youtube.com/watch?v=P8SlB5iLUDQ

Og så til noget helt andet:
Motorhead med "Doctor Rock":
http://www.youtube.com/watch?v=shhERq5abHI

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : kautaq

Dato : 28-02-08 21:46

Per Beer Hansen

> Motorhead med "Doctor Rock":
> http://www.youtube.com/watch?v=shhERq5abHI

Guten abend ... We are Motorhead ... We play rock 'n roll!
Sådan!

Hvordan får jeg sådan en lyd på min bass?

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 10:25

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> Hvordan får jeg sådan en lyd på min bass?

http://bas.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=6610
+
http://bas.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=22603

/Alex

Fra : kautaq

Dato : 29-02-08 10:41

Alex Linaa

> http://bas.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=6610
> +
> http://bas.eskildsen.dk/ShowProduct.aspx?productId=22603

Fedt! Nu mangler vi bare at få min SR800 til at lyde
som en Rickenbacker, så er den hjemme.

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 11:16

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> Fedt! Nu mangler vi bare at få min SR800 til at lyde
> som en Rickenbacker, så er den hjemme.

ok, der manglede lige denne her så:
http://nettomusic.dk/shop/rickenbacker-bass-4003fl-11538p.html

Nu er du 25K fattigere, men hvad gør man ikke for den rigtige lyd

/Alex

Fra : kautaq

Dato : 29-02-08 12:10

Alex

> ok, der manglede lige denne her så:
> http://nettomusic.dk/shop/rickenbacker-bass-4003fl-11538p.html

DING! Selvfølgelig! Nu ved jeg hvad jeg skal spille i Dagens Ord.
Havde nu håbet jeg kunne nøjes med en pedal mere, så jeg
bare skulle trykke på en knap og så... Motorhead-Jam!

You know I'm born to lose, and gambling's for fools,
But that's the way I like it baby,
I don't wanna live for ever,
And don't forget the joker!

/mike

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-08 21:35

Martin Bak skrev:

>Dagens ord bliver doctor

Ib Grønbech - Hvorfor må jeg ik´ få Beatles hår?
http://www.youtube.com/watch?v=x5YR9R_XXDo

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-02-08 21:36

Martin Bak skrev:

>Dagens ord bliver doctor

Mabel - Boom Boom
http://www.youtube.com/watch?v=gUdzsx68qNc

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sv-e

Dato : 28-02-08 21:41

Martin Bak skrev:
> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til
> fortolkning.

UFO Docter Docter:

http://www.youtube.com/watch?v=NWJoj-sWYvU

Fra : Martin Bak

Dato : 29-02-08 19:19

"Sv-e" <sv-e@real.not> skrev i en meddelelse

> UFO Docter Docter:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=NWJoj-sWYvU

Hold kæft hvor kitchet. Jeg er ikke sikker på at jeg bryder mig om det, men
du får staffetten for det nummer.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-02-08 21:53

Martin Bak skrev:

> Dagens ord bliver doctor,

Dr. John - Right Place Wrong Time:
http://www.youtube.com/watch?v=paxrjLHZ1DA

Dr. Hook - Cover Of The Rolling Stone:
http://www.youtube.com/watch?v=-Ux3-a9RE1Q

--
Herluf :·)

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 28-02-08 21:56

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> enriched usenet with:

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al
> ret til fortolkning.

The Timelords / KLF - Doctorin' The Tardis
http://www.youtube.com/watch?v=bdTELokKfCk

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 28-02-08 22:11

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> Snow, Son, Stimulanser,Storby, Sun, Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789,
> Tomorrow, Twins, Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word,

Carol Douglas - Doctor's Order fra 1975

http://www.youtube.com/watch?v=y-r6eld9Ss8

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Max

Dato : 28-02-08 22:11

Hej Martin

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al
> ret til fortolkning.

Du får noget simpelt, men med sjæl, den mundharpe virker bare

got my mojo working
http://youtube.com/watch?v=n0bQKKrpj0E

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 22:21

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret
> til fortolkning.

Så vil jeg da bidrage med den her fra min teenager tid og det var 70'erne.

5000 volts med Dr Kiss Kiss.

http://www.youtube.com/watch?v=vd-_opQDino

kimila

Fra : Holst

Dato : 28-02-08 22:57

Martin Bak wrote:

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til
> fortolkning.

Og vi må ikke glemme!

Dr. Baker - Kaos
http://www.youtube.com/watch?v=76Xm7P0tGhs

Åh de minder!

Man kunne jo også have fundet et fragment.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-02-08 23:58

On Thu, 28 Feb 2008 20:11:15 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til
>fortolkning.

Skal vi kureres, så skal der vist lidt blues til
Doctor Brown - "Honeypot"
http://www.youtube.com/watch?v=6KD5MmG5anQ

Alanis Morissette har sin ege mening om hvad der skal til, og det er
"Not the Doctor"
http://www.youtube.com/watch?v=JadhExZb5Vk

Steely Dan anbefaler "Doctor Wu"
http://www.youtube.com/watch?v=ofhDF9ltv0M

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 29-02-08 11:21

Meat Loaf - It just wont quit! (Endnu engang skal I ikke kigge på
videoen...... bare lytte til sangen)
http://www.youtube.com/watch?v=MlG_9SOCw9U

VH Pernille

Fra : kautaq

Dato : 29-02-08 12:15

Martin Bak:

> Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til fortolkning.

Dårlig lyd og billed, men den Rickenbacker bas lyder fed.
Fra The Black Album.

The Damned - Dr. Jeckyl and Mr. Hyde
http://www.youtube.com/watch?v=DwsFlhyfcWY

/mike

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 14:37

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote in message

> Dårlig lyd og billed, men den Rickenbacker bas lyder fed.

Rickenbacker er the mother of basses:
http://youtube.com/watch?v=pF02j2tjoEY

/Alex

Fra : kautaq

Dato : 29-02-08 23:33

Alex

> Rickenbacker er the mother of basses:
> http://youtube.com/watch?v=pF02j2tjoEY

Den første bass jeg fik var en Telecaster, sådan en "ægte" en
som jeg var dum nok til at sælge alt for billigt da jeg fik øje
på Ibanez Musician. Den har jeg slidt helt ned og købt en
Ibanez SR800.
Den er jeg glad for, selvom jeg ikke spiller mere.

Rickenbacker... Tja... Hvis den ikke var så klodset at spille
på, så skulle det da være sådan en. Jeg må godt nok erkende
at jeg er pisse misundelig på den lyd der kommer ud af den.

Tak for linket, som førte til en masse andre Rickenbacker-
bassister der spillede Beatles blandt meget andet - det var
fedt at høre.

Fra : Martin Bak

Dato : 29-02-08 23:44

> [...]
> på Ibanez Musician. Den har jeg slidt helt ned og købt en
> Ibanez SR800.
> Den er jeg glad for, selvom jeg ikke spiller mere.

Jeg købte en F. Precission omkring 1980. Den kostede 12000 dengang. Den var
det fedeste instrument jeg nogensinde har ejet. Jeg blev desværre nødt til
at sælge den, og værditabet var værre end ved biler. Nok fordi det skulle gå
stærkt. Det har jeg ærgret mig over mange gange siden.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : kautaq

Dato : 29-02-08 23:53

Martin Bak

> [...]
> til at sælge den, og værditabet var værre end ved biler. Nok fordi det
> skulle gå stærkt. Det har jeg ærgret mig over mange gange siden.

Ja, det gør ondt helt der inde hvor der ikke findes ord for det.

Fra : Pernille

Dato : 29-02-08 13:41

> Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret
> til fortolkning.
>
> Og så vil jeg spille denne her:

Her er et klip fra filmen "Doctor Dolittle.
Anthony Newley.

http://youtube.com/watch?v=c7eyDsT46mI&feature=related

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 17:01

On Thu, 28 Feb 2008 20:11:15 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Takker for tilliden. Dagens ord bliver doctor, som sædvanlig med al ret til
>fortolkning.

Så fyrer vi op under Disturbed, med "Down With The Sickness":
http://youtube.com/watch?v=Fq3QmtV8vT0

"Ok.
Just a little pinprick.
Therell be no more --aaaaaahhhhh!