Copenhagen Guitar Battle i Amager Bio
Fra : -V-

Dato : 23-02-08 04:56

Var der nogen, udover mig, som var der i går?

-V-

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 23-02-08 23:18

"-V-" <valdemarj@gmail.com> skrev i en meddelelse
Var der nogen, udover mig, som var der i går?

Nej, men jeg vil gerne høre om det var godt?

Hilsen Heidi

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-02-08 09:13

Således skrev -V- den Sat, 23 Feb 2008 03:56:20 -0800 (PST):

>Var der nogen, udover mig, som var der i går?

Jeg var der til lige efter slutningen af 1. battle.

Hvem vandt?

De eneste to, jeg hæftede mig ved var Rasmus Birk og så den anden
Rasmus, men det var nu også mest fordi han var 13.

Knud
--
I like winter. I like the cold. I like the sound of flowers dying.

Fra : Steen

Dato : 24-02-08 15:12

http://www.guitar4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45&PN=1&TPN=1

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 24-02-08 17:59

Således skrev Steen den Sun, 24 Feb 2008 15:11:34 +0100:

>http://www.guitar4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45&PN=1&TPN=1

Tak.

Knud

--
Frisbeetarianism:
The belief that when you die, your soul

Fra : -V-

Dato : 25-02-08 03:03

On Feb 24, 9:13 am, Knud Winckelmann <k...@fabel.dk> wrote:
> De eneste to, jeg hæftede mig ved var Rasmus Birk og så den anden
> Rasmus, men det var nu også mest fordi han var 13.

Det var et rigtigt, rigtigt fedt arrangement - med undtagelse af én
ting: toastmasteren.

Jeg kan ikke finde nogen anmeldelse af det nogetsteds, så her kommer
en lille en.

Deltagerne var (ikke i rækkefølge):
Simon Rabenhøj - http://www.myspace.com/simonrabenhoj
Rasmus Volden - http://www.myspace.com/rasmusvolden
Rasmus Birk - http://www.myspace.com/rasmusbirk
Lorentz - http://www.myspace.com/lorentzaarhus
Nicklas Sonne - http://www.youtube.com/watch?v=eCNh6wWZwc0
Michael Abrahamsen - http://youtube.com/watch?v=nZt22nwGbBo
Jacob Nielsen - http://jabeexperience.mymusic.dk/
Jonas Larsen - http://barock.mymusic.dk/

De havde hver 3 minutter til at præsentere sig for publikum uden
akkompagnement, og de fleste brugte måske 1 minut eller halvandet.

Enkelte præsenterede sig ikke særligt godt, mens to deltagere,
Abrahamsen og Rasmus Birk skilte sig ud:
Abrahamsen fordi han tappede sig igennem sin præsentation og Birk,
fordi han som den eneste rent faktisk spillede lidt rytme og ikke bare
en solo.

Formatet var derefter battle mellem to deltagere, som dommerpanelet
havde sat sammen, og de to skulle så spille over et af 4 numre, som
var skrevet til lejligheden og som alle deltagerne kendte.

Første kvartfinale mellem Jakob Nielsen og Sonne gav en klar sejr til
førstnævnte. Sonne har hurtige fingre, men formåede slet ikke på samme
måde at falde ind i nummeret, og så nytter det knap så meget at man
kan sweepe med lynets hast.

Anden kvartfinale mellem den 13-årige Rasmus og Abrahamsen var en lidt
sær affære. Rasmus spillede godt, men Abrahamsen er klart en teknisk
bedre guitarist, så da publikum stemte sidstnævnte ud, var det klart
et udtryk for sympatistemmer.

Tredie kvartfinale var mellem Rasmus Birk og Simon faldt ud til
Rasmus' fordel, men Simon fik spillet sig gevaldigt op i forhold til
sin præsentation, hvor han var en af dem, som faldt igennem.

Sidste kvartfinale var mellem Lorentz og Jonas Larsen, og forskellen
mellem de to var tydelig: Lorentz havde 1½ m pedaler med og spillede
på en Ibanez Gem, mens Jonas bare pluggede sin strat ind og gav den
gas. Jonas gik klart videre.

I første semi stod Jakob Nielsen og Rasmus Birk overfor hinanden, og
for satan de gjorde det godt. Istedet for at spille 8 takters solo pr
mand på skift spillede de 1 eller 2 takters solo op til hinanden og
fik det bedste ud af hverandre.
Rasmus virkede set som helhed som en bedre guitarist, men han fik ikke
det optimale ud af sin battle med Jakob, så sidstnævnte gik videre.

Anden semi var mellem Jonas og 13-årige Rasmus, og der var ingen
tvivl, selv om Rasmus spillede godt. Jonas gik videre, og yderst
sympatisk klappede Rasmus af ham, hver gang han havde afsluttet en
solo.

I finalen startede Jakob og Jonas med en lille præsentation, inden
jambandet satte ind, og dér satte Jonas skabet på plads i en sådan
grad, at Jakob kastede sig på knæ for ham.
Med stor margin vandt Jonas finalen (og retten til at spille til
jambandets udgave af 'Back In Black' med en ukendt sangerinde i 80'er-
glambandudrustning) og det helt fortjent.

Kort sagt, en megafed aften. Det eneste der trak ned (men så
tilgengæld også i stor stil) var den sindsygt inkompetente
toastmaster, 'Henningmanden', som ikke var i stand til at improvisere
og på den mest pinlige måde stod i stampe mellem numrene. Ydermere var
han for sin død ikke var i stand til at huske deltagernes navne.
Pinligt.

Nu er jeg blevet tændt på at høre noget mere med ham Jonas, men linket
leder ikke rigtigt til noget brugbart.

Er der nogen herinde der kender ham?

-V-

Fra : -V-

Dato : 25-02-08 03:34
Fra : -V-

Dato : 25-02-08 05:09

On 25 Feb., 11:33, -V- <valdem...@gmail.com> wrote:

> Lidt video:http://youtube.com/results?search_query=copenhagen+guitar+battle&sear...
>
> -V-

Og lidt mere, sgudda:
http://ekstrabladet.dk/flash/musik/article978166.ece

Heldigvis husker jeg ikke helt galt, kan jeg konstatere.

-V-