Dagens ord er Black
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 19:50

Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
"Black"

Som i Jack Black, Tenatious D, og "The Greatest Song In The World,
tribute":
http://youtube.com/watch?v=4ALqZENwWTI

En af de flotteste flerstemmige vokaler jeg kender, specielt i
C-stykket, Beatles' "Baby's In Black":
http://youtube.com/watch?v=wdKnSLOqLbY

Take it away

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday,
Blue, Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dirty, Dream, Duo,
Evil, Eyes/jne, Fat, Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Genial,
Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot, House, Hurricane, Jack,
King, Life, Light/Lys, Love, Monday, Mother, Nobody, Ocean, Peace,
Pearl, Pets, Queen, Radio, Religion, Road, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,
Son, Stimulanser,Storby, Sun, Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789,
Tomorrow, Twins, Unknown, Water, Weekend, Wine, Wood, Woman, Word,
Work, World, Yesterday, You/dig,

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Pernille

Dato : 20-02-08 19:55

Rolling Stones - Paint it Black http://youtube.com/watch?v=7BggnpG4ESk

Fra : Max

Dato : 20-02-08 20:04

Hej Pernille

> Rolling Stones - Paint it Black

Flot, du har fortjent de 6 tal, nu mangler du
bare at lære at slette alt det overflødige i indlæget.

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 20-02-08 20:03

> Hej Pernille

> Flot, du har fortjent de 6 tal, nu mangler du
> bare at lære at slette alt det overflødige i indlæget.

Har jeg ikk' gjort det...?

Fra : Pernille

Dato : 20-02-08 20:00

The Beatles - Black Bird - http://youtube.com/watch?v=xkejcsvdpuQ

Fra : Max

Dato : 20-02-08 20:06

Hej Pernille

> The Beatles - Black Bird - http://youtube.com/watch?v=xkejcsvdpuQ

Se det var jo til et 10 tal :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 21-02-08 10:56

> Hej Pernille

Mange tak, Max!

Fra : Max

Dato : 20-02-08 20:11

Hej Alex

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Så har du selv bedt om det

Carlos Santana-Black magic woman
http://www.youtube.com/watch?v=y_b3LMoQUJ0

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-08 17:09

On Wed, 20 Feb 2008 20:10:42 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Så har du selv bedt om det
>
>Carlos Santana-Black magic woman
>http://www.youtube.com/watch?v=y_b3LMoQUJ0

Elsker det nummer, så det var forventet

Fra : Studo

Dato : 20-02-08 20:14

Og som i
Pearl Jam - Black
http://youtube.com/watch?v=CoG897LvAAI

og selvfølgelig
ac/dc - Back in black
http://youtube.com/watch?v=tXaZmY52gHM

Fra : Hauge

Dato : 20-02-08 20:22

Alex Linaa wrote:
> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Fino, så vil det da være på sin plads med lidt godt gammelt musik:

Roy Black - Schön ist es auf der Welt zu sein (mitt Anita)
http://youtube.com/watch?v=yLVG3yKzrqc

Depeche Mode - Black Celebration
http://youtube.com/watch?v=dQ5ZiMqy_ek

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 20-02-08 20:44

Hej Hauge

> Roy Black - Schön ist es auf der Welt zu sein (mitt Anita)

En af min moders ynglingssangere, hun kan også lide
manden i sort når han synger om nummer 9 kul :)

Johnny Cash - Sixteen Tons
http://www.youtube.com/watch?v=LFX-h70hWak&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-02-08 20:29

Alex Linaa wrote:
> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Black Sabbath med "Black Sabbath":
http://youtube.com/watch?v=1yntdJ1kDI4

Sort Sol med "Let Your Fingers Do The Walking":
http://youtube.com/watch?v=Jomg-l7V6Tw

Gasolin med "Rabalderstræde" (fra albummet "Black Box"):
http://youtube.com/watch?v=BF9QETcSMaQ

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mathias

Dato : 20-02-08 20:31

Alex Linaa skrev:
> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Fra 2007s bedste udgivelse
Arcade Fire - Black Waves/Bad Vibrations
http://youtube.com/watch?v=1LZ9z71ErWA

Og hvis det ikke lige skal være på youtube er der en sjov hjemmeside,
med nummeret Black Mirror fra samme album, hvor man kan slå grupper af
instrumenter fra i sangen.
http://www.rorrimkcalb.com/arcadefire.html

Er ikke så meget for det reggae feel der er over sangen, men omkvæddet
er fængende.
Black - Wonderful Life
http://youtube.com/watch?v=iyfu_mU-dmo

Og endelig lidt rap-musik i den mere underfundige ende.
Per Vers - Black Power
http://youtube.com/watch?v=JzF51Oar5gc

Fra : Pernille

Dato : 20-02-08 20:34

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"
http_//youtube.com/watch?v=5ALZ92hGGj8 Black is Black, Los Bravos

Fra : Pernille

Dato : 20-02-08 20:36

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
> http//youtube.com/watch?v=5ALZ92hGGj8 Black is Black, Los Bravos

One more time...

Fra : Pernille

Dato : 20-02-08 20:38

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> One more time...

OK! Det er slet ikk' så let...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-02-08 20:34

Alex Linaa skrev:

>så bliver det nye ord "Black"

Ram Jam - Black Betty
http://www.youtube.com/watch?v=vkA9k6lDags

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 20-02-08 20:42

Alex Linaa skrev:

> Take it away

The Black Crowes - By your side
http://youtube.com/watch?v=ZA_Q19HFQig
fra albumet af samme navn, fed skive

Led Zeppelin - Black Dog
http://youtube.com/watch?v=N9i2fqxSjTI
no comments

Uriah Heep - Lady in Black
http://youtube.com/watch?v=yOtv4kN-PAs
En klassikker med lidt billede galleri

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Martin Bak

Dato : 20-02-08 20:56

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Will Smith - Men In Black
http://www.youtube.com/watch?v=aiNbBeJ1Ewg

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Pernille

Dato : 20-02-08 21:49

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Ebony & Ivory - Paul McCartney & Stevie Wonder.
http://youtube.com/watch?v=sssqBjaTzOU

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-02-08 00:52

Pernille skrev:

> Ebony & Ivory - Paul McCartney & Stevie Wonder.
> http://youtube.com/watch?v=sssqBjaTzOU

Til lykke, Pernille.

Så fik du lært at bringe link der virker.

--
Herluf :·)

Fra : Pernille

Dato : 21-02-08 10:23

> Til lykke, Pernille.
>
> Så fik du lært at bringe link der virker.

Mange tak, Herluf

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-08 17:08

On Wed, 20 Feb 2008 21:49:00 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> Ebony & Ivory - Paul McCartney & Stevie Wonder.
> http://youtube.com/watch?v=sssqBjaTzOU

Du får stafetten for dette fine og velskrevne nummer, og ikke mindst
for at have kæmpet så hårdt i stafetten, og nu endelig har fået totalt
fod på det.

Du laver en ny tråd Pernille (ikke bare et svar på denne)

Fra : Martin Bak

Dato : 21-02-08 17:36

> Du får stafetten for dette fine og velskrevne nummer, og ikke mindst
> for at have kæmpet så hårdt i stafetten, og nu endelig har fået totalt
> fod på det.

godt valg Alex.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Broegger

Dato : 21-02-08 17:42

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:ic8rr3hsbumqc3h0rbtsovlnbjnrqldp4u@
4ax.com:

<snip>
> Du laver en ny tråd Pernille (ikke bare et svar på denne)

Og husk at kopiere alle de foregående ord ind i den tråd du starter.

Og det er velfortjent at du får stafetten. Godt kæmpet!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Pernille

Dato : 21-02-08 19:43

> [...]
> fod på det.
>
> Du laver en ny tråd Pernille (ikke bare et svar på denne)

Jeg takker for tilliden! Det havde jeg ikke lige regnet med---
Jeg føler nu ikke, at jeg har fod på det...Men OK, jeg prøver...

Så lad os da gå fra det sorte, som natten, til "Night" eller "Nights".

Så vil jeg lægge ud med Moody Blues med "Nights in white satin".
Jeg synes, at den er fantastisk smuk.

Here goes: http://youtube.com/watch?v=13Wfr_EY1o&feature=related
Håber, at det er ok, ellers prøver jeg straks, igen!
Jeg siger lige undskyld, på forhånd!

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-08 19:48

On Thu, 21 Feb 2008 19:43:26 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>
>Here goes: http://youtube.com/watch?v=13Wfr_EY1o&feature=related
>Håber, at det er ok, ellers prøver jeg straks, igen!

Den var der ikke helt, men her den rigtige:
http://youtube.com/watch?v=9muzyOd4Lh8

Gider du ikke at starte et nyt emne, og kald det "Dagens ord er
night/nights"?
Det bliver rodet for nyhedslæsere der tråder indlæggene, at skulle
finde det nye emne under det gamle

Fra : Max

Dato : 21-02-08 19:52

Hej Alex

> Du laver en ny tråd Pernille (ikke bare et svar på denne)

Det valg støtter jeg, Pernille har bevist at hun seriøst ønsker
at deltale i denne lille leg her i gruppen.

--
Mvh Max

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 20-02-08 21:53

Alex Linaa skrev:

> "Black"

Så må det jo blive Radiohead med "Black Star", et af de allerbedste
numre fra et af de allerbedste rock-albums nogensinde, "The Bends".

Først en version fra 1994, da "The Bends" endnu ikke var udgivet:
http://youtube.com/watch?v=WFl3TmhU9BM

Og så en version fra 2006, fra den turne, som de påbegyndte i København
(og hvor jeg var så heldig at overvære søndags-koncerten):
http://youtube.com/watch?v=HWVeBTc0b4w&feature=related

--

mvh. Lars D. Christensen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 20-02-08 22:21

Alex Linaa <www.linaa.com> enriched usenet with:

> så bliver det nye ord "Black"

Black Box - Ride On Time
http://www.youtube.com/watch?v=I2sjAnu_5ek

Metallica - Fade To Black
http://www.youtube.com/watch?v=wiy5kDOVSLo

Soundgarden - Black Hole Sun
http://www.youtube.com/watch?v=qiSkyEyBczU

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : kautaq

Dato : 20-02-08 23:32

Alex:

> "Black"

The Stranglers - Black and White

Disse numre er alle fra albummet Black and White 1978.
Den blev genudgivet på cd for ikke så mange år siden.
Det første nummer fra YouTube er 'Sweden', den findes
på cd'en i en sjælden version, hvor der synges på svensk.

Jar Är Insnöad På Östfrönten

The Stranglers - Sweden (All quiet on the eastern front)
http://www.youtube.com/watch?v=btJvIQcPlyg
- only country where the clouds are interesting...

To videoer skudt på rigtig film:

The Stranglers - Tank / Curfew (Revolver 1978)
http://www.youtube.com/watch?v=TXCRCL0EMV8

Historien om stripperne i Frankrig og den senere anholdelse
og hvor de endnu senere sender en hilsen tilbage til frøæderne
med sangen 'Nice in Nice', har jeg fortalt.

Men videoen er da et gensyn værd.

The Stranglers - Nice 'n' Sleazy (Live in France)
http://www.youtube.com/watch?v=-sN1Yi4fQlo

Mike

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 20-02-08 23:46

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Når nu Alex ikke selv hiver den frem (altså nummeret...) med et af
rockens klassiske guitar-riffs, så gør jeg:

Deep Purple: Black Knight
http://www.youtube.com/watch?v=Pkg0xJj2A4w

Denne er én af mine Bette Midler-favoritter - men da jeg ikke kan finde et
aktivt videoklip på nettet, må I nøjes med et kort preview-klip:
Bette Midler: My Knight In Black Leather
http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&keywords=Bette+Midler+My+Knight+In+Black+Leather&index=digital-music&page=1

Jeg har tidligere exelleret i et par amerikanske pigebands (okay, et af dem
havde Sean Lennon med - men han havde da langt hår ...). Endnu et af
slagsen er grungebandet L7, der sammen med skuespillerinden Karen Black
lavede denne version af et gammelt Sonny & Cher nummer. Karen Black giver
bestemt Bette Midler kamp til stregen - på dette klip er hun 57 år, men
bestemt i fin form. Om hun også kopierer Cher's plastickirurgiske
udskejelser skal jeg ikke kunne sige:

L7 & Karen Black: Bang Bang
http://www.youtube.com/watch?v=lk_fNupq9yg

Steen Lindkvist

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-02-08 01:03

Alex Linaa skrev:

> så bliver det nye ord "Black"

Frank Zappa Black Napkins Live Palladium NY '81
http://youtube.com/watch?v=PzqoflT70b4

--
Herluf ·

Fra : Broegger

Dato : 21-02-08 08:22

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:a8tor39rgud536qns77qmfe0o635kgatlj@
4ax.com:

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Blackmores Rainbow. Det skal klart med. Jeg er selv vild med denne.
http://www.youtube.com/watch?v=tV8x2HKTRdM (catch the rainbow)

Og Temple of the King er jo også legendarisk
http://www.youtube.com/watch?v=Bo0HXKgyyWA

Og Black. Det er Sort på dansk. Så lad os tage noget U2.
A SORT of homecomming
http://www.youtube.com/watch?v=--gloGLH6sA

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Broegger

Dato : 21-02-08 11:47

Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev news:Xns9A4B55114C519tbr@
130.225.247.90:

> Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:a8tor39rgud536qns77qmfe0o635kgatlj@
> 4ax.com:

Kom lige i tanke om en af mine favoritter fra Irland. Mary Black. Her er
det Past the point of rescue. http://youtube.com/watch?v=NCAEsXshLcY

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Pernille

Dato : 21-02-08 10:32

The Doors - "Bladk Train Song" http://youtube.com/watch?v=7ZX4iQGSLG4

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 21-02-08 10:48

Alex Linaa wrote:
> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Alex,

nu håber jeg ikke, at jeg træder dig over tæerne ved at foreslå
Blackmore's Night med "Black Night":

http://www.youtube.com/watch?v=NLWgb8bn4Io

Sangen har vist været foreslået før, men i den originale udgave
med Deep Purple.

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-08 00:26

On Thu, 21 Feb 2008 10:47:31 +0100, "Henrik S. Pedersen"
<aaa_nospam@c.dk> wrote:

>nu håber jeg ikke, at jeg træder dig over tæerne ved at foreslå
>Blackmore's Night med "Black Night":

Hehe, jeg er ikke så let at træde over tæerne, og smag og behag er
heldigvis forskellig.
Jeg elsker Blackmores Night, men jeg synes bare de skulle holde sig
fra gamle DP-sange. Candice Night kan bare ikke smide det drive i
vokalen som sangene kræver, og som Gillan/Coverdale havde/har.

Men Blackmore spiller den da lige så pragtfuldt som altid

Fra : Pernille

Dato : 21-02-08 11:12

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

The Hollies med "Long Cool Woman in a Black Dress".
http://youtube.com/watch?v=lP94PlEtsEQ
- Så håber jeg, at den er rigtig, da jeg ikke kan tyde, om det er "lP9..."
eller "1P9..."
- Men, sangen er rigtig god!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-02-08 11:26

Pernille wrote:

> The Hollies med "Long Cool Woman in a Black Dress".
> http://youtube.com/watch?v=lP94PlEtsEQ
> - Så håber jeg, at den er rigtig, da jeg ikke kan tyde, om det er
> "lP9..." eller "1P9..."

Prøv at se her.
www.perbeer.dk/pernille.jpg
Når du er inde på youtube, så skal du klikke én gang i adresse feltet, for
at fremhæve linket/adressen.
Dernæst kan du gøre det på 2 måder.
1: Når adressen/linket er fremhævet, trykker du på "Ctrl + C" (hold Ctrl
tasten nede, samtidigt med at du trykker C tasten ned) på tastaturet, så
kopierer du adressen/linket ind i din udklipsholder.
Derefter kan adressen/linket nemt sættes ind i det indlæg, som du skal
skrive her i gruppen, det gøres ved at klikke på "Ctrl + V".
2: Højreklik på adressen/linket (se www.perbeer.dk/pernille.jpg) og vælg
"kopier" (samme funktion som "Ctrl + C").
Derefter kan du indsætte adressen/linket i det indlæg du skal skrive, ved at
højreklikke og vælge "sæt ind" (samme som "Ctrl + V").

Og vupti, ingen slå/stavefejl

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-02-08 11:24

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Vi tager lige sorte 3 i rap.

Bloodhound gang - Fire water burn..

"I'm not black like Barry White no I am white like Frank Black is (hehe)"

http://www.youtube.com/watch?v=fV5hSgPgKwI

Frank Black (Fra The Pixies) - L.A.

http://www.youtube.com/watch?v=uDVgfnyHP0c

Barry White - My first, my last, my everything.

http://www.youtube.com/watch?v=aS2Fve72AZg

Bjarne K.

Fra : Pernille

Dato : 21-02-08 11:39

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Moody Blues - Forever more - Black Snake Moan
http://youtube.com/watch?v=vkqlbR05JJ4

Fra : -V-

Dato : 21-02-08 04:28

On 20 Feb., 19:50, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:
> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Opeth - Black Rose Immortal
http://www.youtube.com/watch?v=dhav8RogqAc
(kun en del af sangen)

Behemoth - Blackest ov the Black
http://www.youtube.com/watch?v=3P-JdwtK1DY

Lamb of God - Black Label
http://www.youtube.com/watch?v=Nh2vPCRRRNA

-V-

Fra : "|:>PH

Dato : 21-02-08 14:03

"Alex Linaa"

så bliver det nye ord
> "Black"

Blachman? http://www.youtube.com/watch?v=G7FCOtDwGGY

Per

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-02-08 15:41

Black Magic Woman med Carlos Santana, fra den gang han var interessant:
http://www.youtube.com/watch?v=y_b3LMoQUJ0

Soundgarden med Black Hole Sun:
http://www.youtube.com/watch?v=qiSkyEyBczU

--
Mvh,
Rasmus Bertelsen

Udskift invalid med dk for direkte mail
Livet er ej (kun) en dans på roser; heldigvis da...

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 21-02-08 15:45

Living Color med Cult of Personality:(Sort rock/heavy band) må LIIIGE
ku' gå ind under betegnelsen:
http://www.youtube.com/watch?v=RZ5SVDYBNrY

Og

Love Rears Its Ugly Head:
http://www.youtube.com/watch?v=sxjo28Jmy_c

Fra : P.Petersen

Dato : 21-02-08 15:53

> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Norsk sort metal Dimmu Borgir med In sorte diaboli
http://www.youtube.com/watch?v=bMW-Ye0ZDSM

Det er er sgu da black.

Venlig hilsen
Pelle

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-02-08 18:00

Alex Linaa wrote:
> Når vi nu kom fra Alannah Myles' Black Velvet, så bliver det nye ord
> "Black"

Black Ingvars - Här Kommer Pippi Långstrump:
http://www.youtube.com/watch?v=3jGvdgJIQ48 - et ret catchy beat de har fået
stykket sammen.

Black Sabbath - Heaven And Hell:
http://www.youtube.com/watch?v=NUJH7y1yK_E - det nummer behøver vel ikke
nærmere introduktion. Her med Dio.

Dragonforce - Black Fire:
http://www.youtube.com/watch?v=fhafVh3CfJ0&feature=related - dét går stærkt!

Manowar - Black Wind, Fire And Steel:
http://www.youtube.com/watch?v=mbisSn-amlk - uha!

Bruce Dickinson - Black Night:
http://www.youtube.com/watch?v=Osk1pI4-0I4 - naturligvis et covernummer af
et fedt nummer, men Dickinson gør det nu godt.

Blackmore's Night - Wish You Were Here:
http://www.youtube.com/watch?v=qoYbVosc93U - det giver jo nærmest myrepatter
af den stemme.

Søren