Mediernes brug af klip fra musik til deres~
Fra : Bruno

Dato : 18-02-08 17:58

Er jeg den eneste som synes det stinker når TV- og radiostationer bruger
klip fra diverse kendt musik til deres reklamespots?

Altså som DR eksempelvis har brugt Coldplay til deres reklame for den
nyhedskanalting de kommer med, eller når Dire Straits for gud ved
hvilken gang må ligge ryg til en eller anden tåbelig TV3 ting

Betaler stationerne for brugen af musikken, eller slipper de afsted med
nul kroner fordi det kun er et klip?

Mvh
Bruno

Fra : Jacob

Dato : 18-02-08 18:44

Bruno wrote:
> [...]
>
> Betaler stationerne for brugen af musikken, eller slipper de afsted
> med nul kroner fordi det kun er et klip?

De betaler ved kasse 1. Men de er åbentbart ikke så kreative.

/Jacob

Fra : Studo

Dato : 18-02-08 18:54

> De betaler ved kasse 1. Men de er åbentbart ikke så kreative.
>
> /Jacob
Eller har fundet noget af al den gratis musik der er.

Det er da øv at høre på. Heldigvis ser jeg reklamer en gang i ugen, sådan
cirka.

Mit bud er at de vælger kendte sange baseret på genkendelighed.

Meget ofte finder man også spørgsmålet "Hvad er musikken fra X reklame?"

Der var jo Babylon Zoo som fik et kæmpehit, baseret på en Levis reklame,
for år tilbage. Stykket fra reklamen svarede bare til omtrent 1% af deres
plade.

Fra : Lars

Dato : 19-02-08 01:26

On 18 Feb., 18:54, Studo <rekvalmerFJER...@googlemail.com> wrote:

> [...]
> for år tilbage. Stykket fra reklamen svarede bare til omtrent 1% af deres

Som musikbibliotekar oplever jeg i ny og næ at brugere spørger til
hvilken musik der blev brugt til den og den reklame. Derfor prøver jeg
at følge lidt med mht musik i reklamer. Men personligt finder jeg det
usmageligt når der indimellem bruges fantastisk musik ifm en reklame
for et eller andet ligegyldigt produkt. Det er simpel hen synd og skam
når god musik bliver kædet sammen med stegemagarine eller
lignende...