Dagens ord er Dark
Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 10-02-08 23:14

Tak for stafetten, Per.

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday, Blue,
Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dance, Dirty, Dream, Duo, Evil,
Eyes/øjne, Fat,
Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Genial, Hawaii, Heart, Heavy,
Highway, Hollywood, Hot, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Love,
Monday,
Mother, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Queen, Radio, Road, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow, Son,
Stimulanser,Storby, Sun, Sweet, Søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark" ligger
lige for.

Og her _må_ vi jo ha' Pink Floyd på banen:

Pink Floyd: Dark Side Of The Moon
http://www.youtube.com/watch?v=QmjS37zDbPY

(dette er 1. del af en serie med hele album'et)

Fra den Oscar-nominerede film Darlin' Lili - med musik af Henry Mancini
Julie Andrews: Whistling Away the Dark
http://www.youtube.com/watch?v=a4D_cuOMLGE

Fra album'et Dark Horse
George Harrison: Ding Dong, Ding Dong
http://www.youtube.com/watch?v=u8GilRjeEBc

Go' vinterferie til dem, der har det....

Steen Lindkvist

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-02-08 23:21

Steen Lindkvist Nielsen skrev:

>så ordet "Dark"

Rhys Ripper - Don't Keep Me In The Dark
http://www.youtube.com/watch?v=_HBlejvyGQk

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 10-02-08 23:28

Hej Steen

> Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark"
> ligger lige for.

En af mine favorit grupper

Jethro Tull - Dark Ages
http://www.youtube.com/watch?v=NegXrA7uNa8

og så et lidt underligt par der har deres "stemmepragt" til fælles

Bob Dylan and Patti Smith - Dark Eyes
http://www.youtube.com/watch?v=2ZqwOh5gYTM

--
Mvh Max

Fra : B. Sørensen

Dato : 10-02-08 23:27

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday
>
> Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark"

... her er, hvad der først dukkede op hos mig

Left In The Dark - Meatloaf
http://youtube.com/watch?v=f3t_rhjMIdQ

Loreena McKennitt - The dark night of the soul
http://youtube.com/watch?v=XhOraC2XGWI&feature=related

Dancer in the Dark : Bjork - I've seen it all
http://youtube.com/watch?v=62pLY5zFTtc&feature=related

B. Sørensen

Fra : Holst

Dato : 10-02-08 23:30

Steen Lindkvist Nielsen wrote:

> Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark" ligger
> lige for.

En af mine 80'er klassikere:

Kim Wilde - Dancing In The Dark
http://www.youtube.com/watch?v=DIWYSjMjckw

Her åbenbart et Nile Rodgers remix.

Fra : Mathias

Dato : 10-02-08 23:38

> [...]
> lige for.

> Og her _må_ vi jo ha' Pink Floyd på banen:

Og så _må_ vi jo også have Dark Globe på banen, her er det David Gilmour
der fremfører den, mere rytmisk, men stadig smuk
http://youtube.com/watch?v=TGS4Xp8rLPA

Et lækkert rock nummer der starter stille og ender fantastisk
Dark Center of the Universe
http://youtube.com/watch?v=C0otTE8qJRg

Så vidt jeg husker udkommer The Storms album i morgen. Det har indtil
videre fået blandede anmeldelser, men Johan Wohlert medvirker på et
andet album som fik rigtig gode anmeldelser.
Mew - A Dark Design
http://youtube.com/watch?v=GfA8h5DXQ08
Youtube er også godt til at finde ud af hvilke slags mennesker der er
derude. Hvad de to har tænkt da de lavede den video er ikke godt at vide.

Fra : Anders

Dato : 10-02-08 23:45

Iron Maiden : Fear of the Dark

http://www.youtube.com/watch?v=VkU4AbvR_6A

Fra : Dopedog

Dato : 11-02-08 13:38

> Iron Maiden : Fear of the Dark
>
> http://www.youtube.com/watch?v=VkU4AbvR_6A

Verdens bedste livesang IMO

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 10-02-08 23:53

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> enriched usenet with:

> Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark"
> ligger lige for.

Så kan man ikke komme uden om
D:A:D - It's After Dark
http://www.youtube.com/watch?v=qILa24m7KA8

Og så lige en lidt nyere:
Hoobastank - Crawling In The Dark
http://www.youtube.com/watch?v=A2qU0YkWZIM

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-02-08 00:10

Steen Lindkvist Nielsen skrev:

> Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet,
> så ordet "Dark" ligger lige for.

Så skal vi have en dansk dame med en meget "dark"
stemme.

Hanne Boel, "Dark Passion": "I Wanna Make Love To You":
<
http://www.greatsong.net/CLIP-HANNE-BOEL,I-WANNA-MAKE-LOVE-TO-YOU,100120995.html

--
Herluf :·)

Fra : PL

Dato : 11-02-08 04:55

> [...]
> George Harrison: Ding Dong, Ding Dong
> http://www.youtube.com/watch?v=u8GilRjeEBc
>

> Go' vinterferie til dem, der har det....

Tak i lige måde.
Bauhaus med Dark Entries
http://www.youtube.com/watch?v=SJCuF6cJGVs

Fra : Broegger

Dato : 11-02-08 08:03

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev

> Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark"
> ligger lige for.

Ohh...

Michael Falch og mød mig i mørket. Den har jeg dog ikke kunne finde på
Tuben. men Posemandens bil foregår også efter solnedgang.
http://www.youtube.com/watch?v=9i0O74gbVUU

Og når vi så er i den mørke nat skal vi have lidt Clapton og JJ Cale. After
midnight. Det er et forrygende nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=i5Tiqv4Irjs

og så lukker jeg ned med lidt rigtigt Dark. Ozzy Osbourne og Shot in the
Dark. Den mand er bare binde gal!
http://www.youtube.com/watch?v=mkUipIXhBtU

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 11-02-08 09:23

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> (dette er 1. del af en serie med hele album'et)
>

> Fra den Oscar-nominerede film Darlin' Lili - med musik af Henry Mancini

Mike Oldfield - Pictures In The Dark:
http://www.youtube.com/watch?v=Ll8n5v0I7Fs

Shakatak - Dark Is The Night:
http://www.youtube.com/watch?v=AcgCBpY5DlM

Falco - Out of the Dark:
http://www.youtube.com/watch?v=UC-L_zHuPx0
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 11-02-08 23:06

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i en meddelelse

> Falco - Out of the Dark:
> http://www.youtube.com/watch?v=UC-L_zHuPx0

Det var jo lige den, der skulle udløse stafetten, Lars...

Det er jo ikke hver dag vi hører østrigsk musik uden tyrolerorkester. Kan
stadig huske første gang jeg hørte Falco med Der Kommissar på et eller andet
århusiansk diskotek (Biba's House, tror jeg det hed).

Grüss Gott

Steen Lindkvist

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 23:42

On Mon, 11 Feb 2008 23:05:47 +0100, "Steen Lindkvist Nielsen"
<slindkvi@post8.tele.dk> wrote:

>Det er jo ikke hver dag vi hører østrigsk musik uden tyrolerorkester. Kan
>stadig huske første gang jeg hørte Falco med Der Kommissar på et eller andet
>århusiansk diskotek (Biba's House, tror jeg det hed).

Damn, kom du også på Biba's? Uha det bringer minder frem om dansegulve
der fysisk gyngede op og ned, og en masse trunter der bare ventede på
at blive krammet

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Martin Bak

Dato : 11-02-08 23:57

> Damn, kom du også på Biba's? Uha det bringer minder frem om dansegulve
> der fysisk gyngede op og ned, og en masse trunter der bare ventede på
> at blive krammet

Fyda... jeg tør næsten ikke tænke på morgengens ord

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-02-08 01:25

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Fyda... jeg tør næsten ikke tænke på morgengens ord

Martin, du kan være ganske rolig - jeg skal prøve at opføre mig pænt og ikke
lade Dagens Ord blive alt for påvirket af den film, Alex' minder også får
til at køre for *mit* indre øje!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 10:37

On Tue, 12 Feb 2008 01:24:45 +0100, "Lars Frandsen"
<nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote:

>Martin, du kan være ganske rolig - jeg skal prøve at opføre mig pænt og ikke
>lade Dagens Ord blive alt for påvirket af den film, Alex' minder også får
>til at køre for *mit* indre øje!

Inden du bliver for kreativ med filmen, så var det faktisk sådan på
Biba's, at hvis man stod stille midt på dansgulvet på 2. etage, kunne
man mærke hele gulvet gynge i takt til musikken og de fødder der
bevægede sig til den.
Vi var faktisk lidt nevøse for om lortet kunne holde, eller hele
etagen ville forsvinde ned på 1. sal, hvis bjælkerne gav efter.
Det ophørte som regel efter et par "White Russians"

Fra : Broegger

Dato : 12-02-08 07:53

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev

> Damn, kom du også på Biba's? Uha det bringer minder frem om dansegulve
> der fysisk gyngede op og ned, og en masse trunter der bare ventede på
> at blive krammet

hvor var det lige det lå?

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 10:04

On 12 Feb 2008 06:53:27 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

>hvor var det lige det lå?

De lå i Frederiksgade, ved siden af Mamma's Pizza.
I dag hedder det Buddy Holly.

Fra : Broegger

Dato : 12-02-08 12:13

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:a6o2r35v711r914np8grlh6i16rahesshr@
4ax.com:

> De lå i Frederiksgade, ved siden af Mamma's Pizza.
> I dag hedder det Buddy Holly.

Nååå der. Jeg kom mest på Box 72 og senere på Mona Lisa og Locomotion.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 12-02-08 01:22

> [...]
> andet
> århusiansk diskotek (Biba's House, tror jeg det hed).

Jamen tak for det!
Jeg hørte også første gang om Falco, da Der Kommissar kom i æteren i 1981/82
(som årg. '72 var jeg lige ung nok til at gå på disco).
Desværre "forlod" Falco os jo igen i 1998 i en alder af kun 41 år efter et
trafikuheld i den Dominikanske Republik.
(http://de.wikipedia.org/wiki/Falco#Tod_.281998.29)

Som en lille kompensation for det manglende tyrolerorkester, er her lidt
Lederhosen med tilhørende jodlen:
http://www.youtube.com/watch?v=DWjEIc7544A

Grüss Gott også til dig, Steen.

Dagens nye ord kommer i en ny tråd.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Broegger

Dato : 12-02-08 08:00

> Jamen tak for det!
> Jeg hørte også første gang om Falco, da Der Kommissar kom i æteren i
> 1981/82 (som årg. '72 var jeg lige ung nok til at gå på disco).

Vi blev sat til at tærske teksten igennem i en tysk time! Så jeg har et
lidt ambivalent forhold til den sang. Men i øvrigt en ret fed periode i
tysk musik. Falco/Nena/Trio/Hubert Kah osv...

> Desværre "forlod" Falco os jo igen i 1998 i en alder af kun 41 år
> efter et trafikuheld i den Dominikanske Republik.
> (http://de.wikipedia.org/wiki/Falco#Tod_.281998.29)
Sådan går det jo...

> Som en lille kompensation for det manglende tyrolerorkester, er her
> lidt Lederhosen med tilhørende jodlen:
> http://www.youtube.com/watch?v=DWjEIc7544A

Det kommer ALDRIG til at virke på mig!

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-08 09:26

On Sun, 10 Feb 2008 23:13:40 +0100, "Steen Lindkvist Nielsen"
<slindkvi@post8.tele.dk> wrote:

>Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark" ligger
>lige for.

Så skal vi have et mærkeligt band, som jeg har et noget ambivalent
forhold til.
Deres navn antyder at de spiller death-metal, deres forsanger synger
som Russell Mael fra det hedengangne The Sparks, og får selv Freddy
Mercury til at se maskulin ud: The Darkness:
http://youtube.com/watch?v=vfCgsclOJSk

Stadig i den tunge ende, men samtidig en af milepælene i den riffede
melodiøse rock, nemlig Dio og Blackmore sammen i Rainbow med nummeret
"A Light In The Black"
http://youtube.com/watch?v=ay8Wty8UWr4

Til slut "Plastic Woman" herself, i en af klassikerne: "Dark Lady":
http://youtube.com/watch?v=dnYAkvCpom0

Fra : Zaccer

Dato : 11-02-08 22:56

> Til slut "Plastic Woman" herself, i en af klassikerne: "Dark Lady":
> http://youtube.com/watch?v=dnYAkvCpom0

Og så var det lige jeg associerede for vildt. Plastic Bertrand!!!
http://www.youtube.com/watch?v=PITnJAnmjqw Det er sgu da energi!!!

--
hilsen
McBrogger

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-02-08 10:01

> [...]

>Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark" ligger

Jeg vil starte med The Commitments - "The Dark End Of The Street"
Jeg ved godt det ikke er originalen, men jeg kan godt lide denne
version
http://www.youtube.com/watch?v=DA2AQ61gl0M

Carole King skal også med, med "Down To The Darkness"
http://www.youtube.com/watch?v=K9VB1Rg41nI

Og jeg vil slutte med Meatloaf - "Left In The Dark"
http://www.youtube.com/watch?v=f3t_rhjMIdQ

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-02-08 14:36

Steen Lindkvist Nielsen wrote:

> Det er jo blevet mørkt inden jeg kom til tastaturet, så ordet "Dark"
> ligger lige for.

Rolling Stones med "Paint It Black" fra deres greatest hits album "Through
The Past Darkly":
http://www.youtube.com/watch?v=Jz-NW1oybzM

Bruce med "Darkness On The Edge Of Town":
http://www.youtube.com/watch?v=bzS2Vug-esA

Og Bruce igen med "Dancing In The Dark":
http://www.youtube.com/watch?v=rAcLVcfcPrA

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 11-02-08 20:35

Så slipper vi ikke uden om Robert Cray

Robert Cray - Don't Be Afraid Of The Dark
http://www.youtube.com/watch?v=kNeKhmsZvTk

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Pernille

Dato : 13-02-08 16:13

> [...]
> George Harrison: Ding Dong, Ding Dong
> http://www.youtube.com/watch?v=u8GilRjeEBc
>

> Go' vinterferie til dem, der har det....

Friend and lover - "Reach out of the darknes"