Dagens ord : Genial
Fra : Max

Dato : 08-02-08 15:18

Hej

Tak til Hauge for tilliden :)

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday, Blue,
Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father,Dance, Dirty, Dream, Duo, Evil, Fat,
Fever, Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Hawaii, Heart, Heavy, Highway,
Hollywood, Hot, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Love, Monday,
Mother, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Queen, Radio, Road, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,son,
stimulanser,Storby, Sun, Sweet, søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
Twins, Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

Roger Waters - Three Wishes
http://www.youtube.com/watch?v=juWHJCQGUq0

Pink Floyd - Keep Talking
http://www.youtube.com/watch?v=MrTyeqoXgzk

Aladdin Genie - Friend Like Me
http://www.youtube.com/watch?v=R8rnMc22AG8

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 08-02-08 15:26

Max wrote:
> Tak til Hauge for tilliden :)

Selv tak

> Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

Skal vi så ikke tage en god mix-man:

MASTER GENIUS - LET'S BREAK
http://youtube.com/watch?v=7H8334V8TYM

Fed 80'er musik.

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 08-02-08 19:40

Hej Hauge

> Skal vi så ikke tage en god mix-man:
>
> MASTER GENIUS - LET'S BREAK

Tak, den slags hader jeg bare af et godt hjerte :)

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 08-02-08 20:00

Hej Maxern
Max wrote:
> Tak, den slags hader jeg bare af et godt hjerte :)

Hehe, det er da suverent, og noget vi unge på knap 40 hører
Dog er vi enige om at det er noget lort.. Noget lort at man ikke kan skrue
højere op for anlægget, end man nu engang kan. :)

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 08-02-08 22:48

Hej Hauge

> Dog er vi enige om at det er noget lort.. Noget lort at man ikke kan
> skrue højere op for anlægget, end man nu engang kan. :)

Heldigvis ikke noget problem her :)

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-02-08 15:45

Max skrev:

>Dagens ord : Genial

savage genius- hikari no yukue
http://www.youtube.com/watch?v=vzoUgEsZnns

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-08 16:35

Max wrote:

> Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

David Bowie med "Jean Genie":
http://www.youtube.com/watch?v=qA29BVtCCpM

Master Genius med "Lets Break":
http://www.youtube.com/watch?v=7H8334V8TYM

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 17:20

On Fri, 8 Feb 2008 16:35:03 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>David Bowie med "Jean Genie":
>http://www.youtube.com/watch?v=qA29BVtCCpM

Er "Genie" ikke en ånd?
F.eks. sådan en:
http://www.cel-ebration.com/WDCC%20ALADDIN%20GENIE%20I.jpg

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-02-08 19:59

Alex Linaa wrote:

> Er "Genie" ikke en ånd?

Jo det har du da nok ret i

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 08-02-08 20:16

Hej Alex

> Er "Genie" ikke en ånd?

Jo, men ordet genius betyder også ånd, så de er
nok afledt af samme ord.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 09-02-08 13:57

Hej Per

> David Bowie med "Jean Genie":
> http://www.youtube.com/watch?v=qA29BVtCCpM

Du får stafetten for at vække nogle gamle søde
minder fra dengang.

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 08-02-08 16:59

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

Genialt eller brilliant. Det er spørgsmålet. Det fik i allefald mig til at
tænke på Simple minds og Book of Brilliant things
http://www.youtube.com/watch?v=69lP_UdXJ_o

Og så må jeg tilstå at jeg syntes dette nummer er usædvanligt genialt!
Bach's toccata og fuga. http://www.youtube.com/watch?v=H-HefyaeQAA

Lidt genialt Jazz skal der også være!
THELONIOUS MONK - Blue Monk http://www.youtube.com/watch?v=SmhP1RgbrrY

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 17:34

On Fri, 8 Feb 2008 15:17:30 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

Så vil jeg spille musik med 3 geniale musikere.

Først og fremmest er der Richie Blackmore (nok ikke nogen
overraskelse).
Han har imø revolutioneret rockmusikken på to fronter, nemlig at
opfinde den riffede rock, og ikke mindst at spille soloer ud over de
traditionelle pentatoniske bluesskalaer.
Her i både blues og klassisk: http://youtube.com/watch?v=tKf7oYywdS8

Dernæst orgelets mester, Jimmy Smith.
Her i nummeret "MOANIN'": http://youtube.com/watch?v=aYosYlqiBOk
Stort set alle senere organiste,r fra Keith Emerson til Jon Lord,
nævner Jimmy som deres inspiration og en af de kunstnere de beundrer
allermest.
Det forstår man godt når man hører ham i dette nummer sammen med et
stort bigband.
Foook jeg elsker bigband-jazz

Til slut den i mine øjne dygtigste og mest alsidige trommeslager,
Simon Phillips, sammen med en af de guitarister jeg sætter allermest
pris på, Steve Lukather. Begge geniale på deres instrumenter.
Her i nummeret "While My Guitar Gently Weeps":
http://youtube.com/watch?v=I6pPSRintPs

Fra : Max

Dato : 08-02-08 22:46

Hej Alex

> pris på, Steve Lukather. Begge geniale på deres instrumenter.
> Her i nummeret "While My Guitar Gently Weeps":
> http://youtube.com/watch?v=I6pPSRintPs

Som jeg har sagt før, ja så trænger vi til en omgang gode og
dårlige cover versioner.

Her er den virkelig geniale udgave

While My Guitar Gently Weeps Acoustic George Harrison
http://youtube.com/watch?v=aKy73uTOhDc&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 01:21

On Fri, 8 Feb 2008 22:46:01 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Her er den virkelig geniale udgave
>
>While My Guitar Gently Weeps Acoustic George Harrison
>http://youtube.com/watch?v=aKy73uTOhDc&feature=related

Der er jo lige så stor forskal på de udgaver, som der er på Beethovens
9'ende med henholdsvis Wienerfilharmonikerne og Deep Purple.
Hver har sin charme, og jeg vil ikke være den der vælger den ene frem
for den anden.
Men det ændrer ikke ved at både Simon Phillips og Steve Lukather er
geniale musikere, og at George Harrison var en genial sangskriver

Fra : .J.S...

Dato : 09-02-08 02:41

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> [...]
> dårlige cover versioner.
>
> Her er den virkelig geniale udgave
>
> While My Guitar Gently Weeps Acoustic George Harrison

hehe, den synes jeg så er totalt kedelig

en anden udgave
Tommy Emmanuel / J.Shimabukuro: While My Guitar Gently Weeps
http://youtube.com/watch?v=J5qakFIecBU

Check også den her, Prince er en langt bedre guitarist end jeg lige
troede...
http://youtube.com/watch?v=Z5zOPGMIyMQ

min favorit
Jeff Healey - While My Guitar Gently Weeps
http://youtube.com/watch?v=MJh3KaIKDAw

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 10:24

On Sat, 9 Feb 2008 02:40:35 +0100, ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com>
wrote:

>hehe, den synes jeg så er totalt kedelig
>
>en anden udgave
>Tommy Emmanuel / J.Shimabukuro: While My Guitar Gently Weeps
>http://youtube.com/watch?v=J5qakFIecBU

En virkelig anderledes og flot måde at spille nummeret på.
Jeg kan egentlig bedre lide den udgave hvor Jake Shimabukuro spiller
den alene på ukulele:
http://youtube.com/watch?v=O9mEKMz2Pvo

>Check også den her, Prince er en langt bedre guitarist end jeg lige
>troede...
>http://youtube.com/watch?v=Z5zOPGMIyMQ

For tæt på originalen helt ned til de enkelte guitar-fills.
Prince imponerer mig ikke

>min favorit
>Jeff Healey - While My Guitar Gently Weeps
>http://youtube.com/watch?v=MJh3KaIKDAw

Jeff vil også noget med sin cover-version, og har på samme måde som
Lukather modet til at få sin egen fortolkning ud gennem sterngene på
sin guitar.

Generelt bryder jeg mig ikke om coverversioner af noget som helst,
hvis de kun er kopier af originalen, blot med andre kunstnere. Så vil
jeg hellere høre originalerne. Men både Lukather og Healy har tilført
denne sang noget af sig selv, og dermed gjort den værd at lytte til.

Fra : Mathias

Dato : 08-02-08 18:20

Max skrev:
> Hej
>
> Tak til Hauge for tilliden :)
>
> Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

En kvindelig singer/songwriter som ikke er kendt nok ift hvor dygtig hun
er(og specielt ikke i Danmark). Og det afspejler udbuddet af youtube
videoer desværre også.
Nummeret Genius or a Fool er bare ikke at finde nogen steder, men jeg
synes alligevel at jeg vil slå et slag for hende.
Hun gør sig bedst live, hvor hun har et fantastisk band med.

Her er hun alene, Jonatha Brooke
http://youtube.com/watch?v=MMjhMeZUKPw

Fra : Max

Dato : 08-02-08 19:47

Hej Mathias

> Her er hun alene, Jonatha Brooke

Hvorfor kan hun ikke lære at synge så det ikke
lyder som om det gør ondt ?

--
Mvh Max

Fra : Mathias

Dato : 08-02-08 21:34

Mathias skrev:
> [...]

Om John Cage er genial kan der selvfølgelig være delte meninger om, men
jeg er nu noget betaget af hans kompositioner til "prepared piano".
Dette er lidt stressende, men lydkvaliteten er nogenlunde

http://www.youtube.com/watch?v=i0BwwF9cLwM

Men det her er om noget genialt og SKAL høres med hovedtelefoner
En virtuel klipning
http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-02-08 20:52

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

Silicon Dream - Einstein (Den gik nok ikke idag (håber jeg))

http://youtube.com/watch?v=Jk6Bk4Qa1qU

Tesla - Love Song (Troede han døde for mange år siden)

http://youtube.com/watch?v=yt-ybUuZjLE

Stratovarius-Speed Of Light (tilegnet Ole Rømer, selvom han nok ville vende
sig i graven)

http://www.youtube.com/watch?v=D1sxGbWlNyQ

Falco - Rock me Amadeus

http://www.youtube.com/watch?v=b20UzLecnHo

Oppenheimer - Breakfast in NYC

http://www.youtube.com/watch?v=lptBhxKLgUs

Queen (indlysende)

http://www.youtube.com/watch?v=cxbFLYa0_bw

Bjarne K.

Fra : .J.S...

Dato : 09-02-08 00:35

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
>
> Oppenheimer - Breakfast in NYC
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lptBhxKLgUs

med den på så er der jo mange ting som er genialt

Laurie Anderson - O Superman
http://www.youtube.com/watch?v=hXtub5JfyeQ

mvh/JS

Fra : Martin Bak

Dato : 08-02-08 23:07

> Hej
>

> Dagens ord : Genial (i alle betydninger, også afledte)

Vesterbro ungdomsgård: (Bo Schiøler) Kasteløs
http://www.youtube.com/watch?v=rv6ERZ3FOCY

Fra Schiølers egen hjemmeside:
"Vesterbro Ungdoms- gård, når de er allerbedst. Her er sange med en dødelig
alvorlig social bevidsthed. En bevidsthed, som går i GEN I ALT fra
kærlighedssange..." (min fremhævelse)

--
Martin
www.martinbak.dk/