Søger sang: Dam dam dadi da dam...
Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-02-08 20:59

Hej med jer,

Jeg søger en eurodance-sang fra sidst i 90'erne / først i det nye årtusinde,
som bl.a. består af et omkvæd, som synges af en kvinde, og i mine ører lyder
som følger (hold nu godt fast): "Dam dam dadi da dam, dam di dadi da
dii-dadam."

For at hjælpe lidt på vej, har jeg med mine fattige fløjteevner prøvet at
fløjte den del af omkvæde, som jeg har prøvet at gengive ovenfor. Det lyder
som følger: http://www.57832000.dk/ukendt.wma

Jeg ved intet som helst om sangen, andet end ovenstående, og jeg ved at jeg
selv har den et sted i huset, men der er *mange* skiver at lytte igennem, så
hvis nogen kan hjælpe?

På forhånd tak!

--
Jacob

Fra : Lars V

Dato : 06-02-08 21:40

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved intet som helst om sangen, andet end ovenstående, og jeg ved at
> jeg selv har den et sted i huset, men der er *mange* skiver at lytte

Jeg kommer til at tænke på PrimaDonna, selvom din fine fløjten godt nok ikke
hjælper mig meget

http://www.youtube.com/watch?v=uK3o-tMXA3A

Lars V

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-02-08 22:34

"Lars V" <lnrvdk@hotmail.com> skrev i meddelelsen:

> Jeg kommer til at tænke på PrimaDonna, selvom din fine fløjten godt nok
> ikke hjælper mig meget
>
> http://www.youtube.com/watch?v=uK3o-tMXA3A

Ha ha, ja det er et godt bud, men det er desværre ikke den...

Jeg kan med det samme også afvise følgende:
Banaroo - Dubi dam dam
Fantasy Project - Dam dadi doo
Aqua - Roses are red (Dam didadida)
Millane Fernandez - Dam dubi dam

Dog minder sangen, jeg søger, en smule om sidstnævnte.
Det er helt umuligt med de oplysninger jeg har - jeg ved det godt. :-/

--
Jacob

Fra : -= JF =-

Dato : 06-02-08 22:59

Psycho Cowboy skrev:

> Jeg kan med det samme også afvise følgende:
> Banaroo - Dubi dam dam
> Fantasy Project - Dam dadi doo
> Aqua - Roses are red (Dam didadida)
> Millane Fernandez - Dam dubi dam

Jeg ved godt at det ikke er hvad du søger - men nu har jeg Maria Montell
til at rumstere i ho'det på mig med sin di-da-di-sang

--
Mvh. John

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 23:11

> [...]
>
> Jeg ved intet som helst om sangen, andet end ovenstående, og jeg ved at
> jeg selv har den et sted i huset, men der er *mange* skiver at lytte

Hej :)

Det er ikke denne gyselige sang vel:

http://youtube.com/watch?v=FFuXnLVWXjc

;D

Mvh
Morten

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 06-02-08 23:16

"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i meddelelsen:

> Hej :)
>
> Det er ikke denne gyselige sang vel:
>
> http://youtube.com/watch?v=FFuXnLVWXjc

Nej! ...men godt forsøgt!

--
Jacob

Fra : Maia Bak

Dato : 06-02-08 23:36

> Jeg ved intet som helst om sangen, andet end ovenstående, og jeg ved at
> jeg selv har den et sted i huset, men der er *mange* skiver at lytte
> [...]
Denne her evt.:

http://www.youtube.com/watch?v=PA4txE-MVAg

/Maia

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-02-08 09:06

"Maia Bak" <maia@Fjernheaven.dk> skrev i en meddelelse

> Denne her evt.:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PA4txE-MVAg

Desværre - det er vist en anden version af tidligere omtalte Banaroo - Dam
dadi doo.

--
Jacob

Fra : Per Hansen

Dato : 07-02-08 05:57

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in

> [...]
> at jeg selv har den et sted i huset, men der er *mange* skiver at
> lytte igennem, så hvis nogen kan hjælpe?

Helt ærligt, så lydder din fløjten altså som temaet til James Bond filmen
For Your Eyes Only

Hmmmmmm, jeg husker et nummer med French Affair - My Heart Goes Boom
http://www.youtube.com/watch?v=ad2O85SUYm0

--
Per Hansen

Fra : Per Hansen

Dato : 07-02-08 06:13

Per Hansen <onoman99***opoetikon@yahoo.dk> wrote in

> "Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in

> Helt ærligt, så lydder din fløjten altså som temaet til James Bond filmen
> For Your Eyes Only

Sludder, det var Octopussy jeg tænkte på, det er den der har nummeret
All Time High, som kendings melodi.

--
Per Hansen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-02-08 09:13

"Per Hansen" <onoman99***opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder, det var Octopussy jeg tænkte på, det er den der har nummeret
> All Time High, som kendings melodi.

Se der var noget af det...
Forestil dig lige præcis omkvædet fra "All time high" sunget som "dam
dam..." i dance-tempo af en kvinde - så har jeg sangen!

Neej, hvor det bare en nem opgave, jeg er igang med her!

--
Jacob

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-02-08 09:07

"Per Hansen" <onoman99***opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmmmmm, jeg husker et nummer med French Affair - My Heart Goes Boom
> http://www.youtube.com/watch?v=ad2O85SUYm0

Heller ikke den, men godt forsøgt!
Sangen er noget mere uptempo, end "My heart goes..."

--
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 09:19

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in message

> For at hjælpe lidt på vej, har jeg med mine fattige fløjteevner prøvet at
> fløjte den del af omkvæde, som jeg har prøvet at gengive ovenfor. Det
> lyder som følger: http://www.57832000.dk/ukendt.wma

Ud fra din fløjten og "sounden" af omkvædet, kom jeg til at tænke på Abba's
"Dum Dum Diddle":
http://youtube.com/watch?v=kEFJ4Q6dNm0

/Alex

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-02-08 10:42

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse:

> Ud fra din fløjten og "sounden" af omkvædet, kom jeg til at tænke på
> Abba's "Dum Dum Diddle":
> http://youtube.com/watch?v=kEFJ4Q6dNm0

Fint bud, men den falder slet ikke ind under kategorierne eurodance og
perioden sidst i 90'erne / først i 2000. Men tak for forslaget!

--
Jacob

Fra : Asger Lund Mikkelsen

Dato : 13-02-08 16:45

On Thu, 7 Feb 2008 10:42:27 +0100, Psycho Cowboy wrote:

> Fint bud, men den falder slet ikke ind under kategorierne eurodance og
> perioden sidst i 90'erne / først i 2000. Men tak for forslaget!

Så er det nok heller ikke denne her:
http://lee.org/reading/general/Hampsterdance/

--
* erstat invalid med fm hvis du ønsker at e-maile mig.
* replace invalid with fm if you want to e-mail me.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 13-02-08 17:54

"Asger Lund Mikkelsen" <corinius@fastmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Så er det nok heller ikke denne her:
> http://lee.org/reading/general/Hampsterdance/

Du har helt ret - det er det ikke... Men tak for det fine forslag!

--
Jacob

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-02-08 10:27

Psycho Cowboy wrote:
> så hvis nogen kan hjælpe?
>
> På forhånd tak!

Det er ikke Lady Violet - Inside to Outside?

Søren

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-02-08 10:46

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse:

> Det er ikke Lady Violet - Inside to Outside?

Slet ikke...
Stilen er den samme, men der synges som sagt: "Dam dam dadi da dam, dam di
dadi da
dii-dadam."

Efter at have lyttet lidt mere til Per Hansens forslag vedr. temasangen fra
James Bond Octopussy, "All Time High", føler jeg mig nu temmelig overbevist
om, at det er samme omkvæd, som er brugt i den dancesang, jeg søger - blot
med teksten "Dam dam..."

--
Jacob

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-02-08 10:48

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-02-08 18:34

> [...]
>
> Jeg ved intet som helst om sangen, andet end ovenstående, og jeg ved at
> jeg selv har den et sted i huset, men der er *mange* skiver at lytte

Gad vide om det ikke er fra denne CD

http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/7303695/a/Forever+Bond+Dance+Versions+Of+Bond.htm

Kelly Llorenna - All time high

Har dog ikke kunnet finde den på youtube

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-02-08 18:37

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message

> Gad vide om det ikke er fra denne CD
>
> http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/7303695/a/Forever+Bond+Dance+Versions+Of+Bond.htm
>
> Kelly Llorenna - All time high
>
> Har dog ikke kunnet finde den på youtube

Her er dog lidt andet fra youtube me hende.

http://www.youtube.com/watch?v=AxtyiLtnpzQ

Mums

Bjarne K.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 07-02-08 20:01

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> skrev i meddelelsen :

> Gad vide om det ikke er fra denne CD
>
> http://www.cduniverse.com/search/xx/music/pid/7303695/a/Forever+Bond+Dance+Versions+Of+Bond.htm
>
> Kelly Llorenna - All time high

Rigtig rigtig godt bud - jeg var lige ved at tro på det, indtil jeg hørte
sangen her:
http://www.audiojelly.com/index.cfm?action=track.cfm?id=40741

Tak for forslaget Bjarne!

--
Jacob

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-02-08 20:12

> Rigtig rigtig godt bud - jeg var lige ved at tro på det, indtil jeg hørte
> [...]

Ok. Jeg var ellers forbi den side, men man når vist aldrig hen til hvor
omkvædet og dermed det eventuelle "da dam dum dadi dup" starter..

Bjarne K.

Fra : Per Hansen

Dato : 07-02-08 22:10

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in

> Rigtig rigtig godt bud - jeg var lige ved at tro på det, indtil jeg
> [...]

Som det ser ud efter lidt googeling, er man nødsaget til at købe
dobbelt albummet Forever Bond for at hitte ud af det.
Det er et dobbelt album med dance versioner af de gamle Bond temaer.

--
Per Hansen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 14-02-08 16:26

Hej med jer,

Så fandt jeg sq sangen langt om længe...
http://youtube.com/watch?v=vDA7H9r5wrI

Tak for alle jeres foreslag.

--
Jacob

Fra : Bjarne K.

Dato : 15-02-08 02:13

> Hej med jer,
>
> Så fandt jeg sq sangen langt om længe...
> [...]

Godt du melder tilbage.

Hader og elsker den type musik. Sidder med en grim smag i munden mens det
ene ben vipper op og ned..
Kan det passe du har fjernet din oprindelige fløjten. Mener ikke helt det
passer på den endelige melodi.

Bjarne K.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 16-02-08 16:21

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i meddelelsen:

> [...]
> ene ben vipper op og ned..
> Kan det passe du har fjernet din oprindelige fløjten. Mener ikke helt det

Jeps, jeg har desværre slettet den...
Hvad angår min fløjten, så passer den med den sang, jeg ikke kunne finde,
men ikke helt 100% rytmisk med den originale "All time high".

--
Jacob