Dagens ord: Twins
Fra : Broegger

Dato : 05-02-08 17:22

Tak for stafetten.

Tidligere ord: Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday, Blue,
Country, Cowboy, Crazy, Dad/Father, Dirty, Dream, Duo, Evil, Fat, Fever
Forkortelser, Feeling, Fun, Funk, Hawaii, Heart, Heavy, Highway,
Hollywood, Hot, Hurricane, Jack, King, Life, Light/Lys, Love, Monday,
Mother, Nobody, Ocean, Peace, Pearl, Queen, Road, Rock, Rock'n'roll,
Roses/rose/Roser, Royal, Service, Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,son,
stimulanser,Storby, Sun, Sweet, søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow,
Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday

Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Vi starter i det lidt specielle. Elisabeth Frazers fantastiske vokal i
forgrunden for Cocteau Twins - Lorelei
http://www.youtube.com/watch?v=2122M8WVN4o

Og så skifter vi til det poppede. Først lidt tysk The Twins - Ballet
Dancer http://www.youtube.com/watch?v=F5klB7uC2CI

Nu til UK: Thompsom Twins - Hold me now
http://www.youtube.com/watch?v=VW0YLWWf2b8

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-02-08 17:29

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra
>
> Vi starter i det lidt specielle. Elisabeth Frazers fantastiske vokal i

Så fortsætter vi med det MEGET specielle - et par danske tvillinger (guess
who!):
http://www.youtube.com/watch?v=P3ZdvRkV_eY

....og The Cure - Siamese Twins:
http://www.youtube.com/watch?v=mWmdt4Zn0-o
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Broegger

Dato : 05-02-08 17:33

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev

> S† forts‘tter vi med det MEGET specielle - et par danske tvillinger
> (guess who!):

Du læner dig op ad en plonk! Det der er forurening!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-02-08 17:42

> "Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev

> Du læner dig op ad en plonk! Det der er forurening!

Ja, jeg burde jo nok have skrevet advarslen: "Husk at slukke for lyden inden
du klikker på linket!"

Undskyld!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 05-02-08 18:20

Broegger wrote:

> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Jeg kan ikke lade være med at nævne Blackmore's Night igen
(bemærk de to rødhårede piger):

http://www.youtube.com/watch?v=cIgzW11c3Qg

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 19:21

On Tue, 05 Feb 2008 18:19:47 +0100, "Henrik S. Pedersen"
<aaa_nospam@c.dk> wrote:

>Jeg kan ikke lade være med at nævne Blackmore's Night igen
>(bemærk de to rødhårede piger):
>
>http://www.youtube.com/watch?v=cIgzW11c3Qg

Nice set of..... twins

Jeg er stor fan af Blackmores Night, og har altid anset Richie for at
være den største af alle rockguitarister, men lige netop dette nummer
mener jeg de skulle have holdt sig fra.
Der står så meget "Gillan" på hele nummeret og hvad jeg forbinder med
det, at det skurrer fælt i mine øregange at høre Candice Night
mislykkes med at finde den inderlighed som Gillan tilfører sangen.

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Broegger

Dato : 05-02-08 21:21

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev news:23ahq3tuerjg94npnek6sq3qj1fqu54gjd@
4ax.com:

> [...]
> det, at det skurrer fælt i mine øregange at høre Candice Night
> mislykkes med at finde den inderlighed som Gillan tilfører sangen.

Enig med dig i at Blackmore er en af de aller største.

Men jeg syntes nu nummeret er ret ok med dame på vokal.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Max

Dato : 05-02-08 18:38

Hej Broegger

> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Ordet Twin får mig til at tænke på en god pige røv, så

~QUEEN~ FAT BOTTOM GIRLS
http://www.youtube.com/watch?v=rhKDV0QN4ew

--
Mvh Max

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-08 20:40

Max wrote:
> Hej Broegger

> Ordet Twin får mig til at tænke på en god pige røv, så

Apropo røv, så......
http://www.youtube.com:80/watch?v=Ofn8-3SWd8M
(ikke så meget en pige røv, men dog musikalsk)

Fandt den lige i en anden gruppe i dag.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Broegger

Dato : 05-02-08 21:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev news:DY2qj.67
$Ug7.35@news.get2net.dk:

> http://www.youtube.com:80/watch?v=Ofn8-3SWd8M

Det er fame musik!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 05-02-08 18:40

On 05 Feb 2008 16:21:39 GMT, Broegger <thomas@removethisbroeggerne.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.youtube.com/watch?v=2122M8WVN4o
>
>Og så skifter vi til det poppede. Først lidt tysk The Twins - Ballet

Den eneste jeg kan komme i tanke om der passer til dette ord er
DAD - "Evil Twin” (de må jo være 2 - hvad den ender er ved jeg ikke)
http://www.youtube.com/watch?v=oeiDQiNqAw8

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-02-08 18:44

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> wrote in message
> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Et af mine favorit rap rap numre.

Ying Yang Twins - Saltshaker (Lidt (for lidt) til os gamle grise)

http://www.youtube.com/watch?v=jc_Sw67uewI

Aphex Twins - Windowslicker (Har efterhånden været med en del gange)

http://www.youtube.com/watch?v=1P3Wc-37pC4

D:A:D - Evil Twin (Går ikke ud fra at det er den originale video )

http://www.youtube.com/watch?v=46qR4EXGjPw

Jeg har desværre fået fremkaldt min sidste 50mm film, så mine billeder af
Olsen søstrene må vente.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-02-08 18:46

"Bjarne K." <bjk@ost.ppp> wrote in message
> D:A:D - Evil Twin (Går ikke ud fra at det er den originale video
> o) )
>
> http://www.youtube.com/watch?v=46qR4EXGjPw

Ok Poul Erik du var hurtigere

Bjarne K.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-02-08 18:53

http://www.youtube.com/watch?v=PBdH6SjBEX8

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Broegger

Dato : 06-02-08 15:55

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev news:47a8a274$0$15874
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> http://www.youtube.com/watch?v=PBdH6SjBEX8

Et dejligt nummer. Den får du stafetten for Ivan!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Holst

Dato : 05-02-08 18:55

Broegger wrote:

> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Ja, Twins får ikke mig til at tænke på andet en Cocteau Twins og Aphex
Twins, som begge allerede er nævnt. Olsen-tvillingerne ved jeg ikke,
hvem er.

Og nå ja, så er der også de rædselsfulde nazitvillinger i Prussian Blue,
Lamb og Lynx Gaede. Her med Victory Day:
http://www.youtube.com/watch?v=aZcGkISt7jE

De har vist været udsat for indoktrinering, der vil noget.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-02-08 19:30

Broegger skrev:

>Dagens ord er Twins

Et skrækeksempel, som bør nydes uden lyd og med lukkede øjne
Samanda Twins - Barbie Girl
http://www.youtube.com/watch?v=dgcK1FTt2OY

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-02-08 22:01

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message

> og med lukkede øjne

????????????????????????????????????????????????????????????????

Bjarne K.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 05-02-08 23:07

Bjarne K. skrev:

>?

de var hverken til at holde ud at se eller høre på, de resterende 63
spørsmålstegn kan du bruge en dag hvor dit tastatur ikke sætter sig fast.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 05-02-08 19:33

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse >
> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Her er en kendingsmelodi til en kendt tv-serie:

http://www.youtube.com/watch?v=7oDuGN6K3VQ

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : sigurno

Dato : 05-02-08 19:59

En overraskelse! Det er ikke den Deliverance.
The twins Deliverance

http://www.youtube.com/watch?v=_pRShczL9h4

Mvh.

Sigurno

Fra : Max

Dato : 05-02-08 20:12

Hej Broegger

> Dagens ord er Twins

Vi bliver vel nødt til at nævne Twin Tower

IN MEMORY OF 9/11
http://www.youtube.com/watch?v=YjtxwhKRh_E

Ps: findes der er officiel momorial sang ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 20:29

wrote:

>Dagens ord er Twins

Det første billede jeg fik ind på nethinden da jeg så ordet, var en
gris mellem 2*2 tvillingeskorstene - "Pigs On The Wing" med Pink
Floyd: http://youtube.com/watch?v=GmCKvY684WI

Tvillinger - Yin og yang - Den gode og den onde tvilling -
Modsætningerne der tilsammen udgør en helhed.
Hvem andre end Richie Blackmore og Jon Lord, her i "Lazy":
http://youtube.com/watch?v=G6x8GGXrCFQ
De to har om nogen skabt en helt unik synergi i deres meget
forskellige instrumenter, og lavet nogle af rockhistoriens største
milepæle.

Steve Clark and Phil Collen fra Def Leppard er ofte blevet kaldt "The
Terror Twins", her er de i nummeret "Hysteria":
http://youtube.com/watch?v=5TjPbeyHIO0

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-08 20:25

Broegger wrote:

> Dagens ord er Twins...

Twins er jo 2 som er født "samtidigt" af samme mor, så disse 2 må jo være
tvillinger:
"Use Your Illussion 1" og "Use Your Illussion 2" fra Guns'n'Roses.
Her har jeg valgt nummeret "November Rain":
http://www.youtube.com/watch?v=siBoLc9vxac

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : .J.S...

Dato : 05-02-08 20:40

> [...]
> Unknown, Water, Weekend, Wood, Woman, Word, Work, World, Yesterday
>
> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Sød musik
http://www.youtube.com/watch?v=LQp6uIvIrxo

mvh/JS

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 05-02-08 23:17

Broegger skrev:

> Dagens ord er Twins... og billeder af Olsen tvillingerne giver ekstra

Tænk - jeg har altid troet at Jørgen var ældre end Noller...

Selvom tvillingerne er lidt i baggrunden her, så er de ikke til at
overse eller -høre: Jenny Lewis med The Watson Twins:
http://youtube.com/watch?v=3kllyPnkLxY

Optagelsen er fra deres besøg hos David Letterman, og det var her jeg
stiftede bekendtskab med dem - og en af de bedste plader, der kom i 2006.

--

mvh. Lars D. Christensen