Dagens ord: Yesterday
Fra : Martin Bak

Dato : 04-02-08 16:28

Ace, Alone, Animal, Army, Beautiful/Smuk, Birthday, Blue, Country, Cowboy,
Crazy,
Dad/Father, Dirty, Dream, Duo, Evil, Fat, Fever Forkortelser, Feeling,
Fun, Funk, Hawaii, Heart, Heavy, Highway, Hollywood, Hot, Hurricane,
Jack, King, Life, Light/Lys, Love, Monday, Mother, Nobody, Ocean,
Peace,
Pearl, Queen, Road, Rock, Rock'n'roll, Roses/rose/Roser, Royal,
Service,
Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,son, stimulanser,Storby, Sun, Sweet,
søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow, Unknown, Water, Weekend, Wood,
Woman, Word, Work, World

Takker for staffetten

Dagens ord er Yesterday.

Jeg vil overlade til andre at poste den vi allesammen med det samme tænker
på, og i stedet præsentere dette flotte gamle nummer:

Bobby Hebb: Sunny
http://www.youtube.com/watch?v=KjZaXn18kKY

og endnu en gang gedigen kvalitet:

Stevie Wonder - Yester-Me, Yester-You, Yesterday
http://www.youtube.com/watch?v=ELPzdyXnlCU

God fornøjelse!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-02-08 16:39

Martin Bak wrote:

> Dagens ord er Yesterday.

Guns'n'roses med "Yesterday":
http://www.youtube.com/watch?v=EziI1ewSScM

Carpenters med "Yesterday Once More":
http://www.youtube.com/watch?v=sj2fb5sag2o

Og så Beatles med "Yesterday":
http://www.youtube.com/watch?v=0iYrWoUkqDg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Max

Dato : 04-02-08 16:51

Hej Martin

> Dagens ord er Yesterday.

Så er denne rædsel på sin plads :)

Chris Andrews - Yesterday Man
http://www.youtube.com/watch?v=yxlaYQpEXF8

--
Mvh Max

Fra : Broegger

Dato : 04-02-08 17:00

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev

> Dagens ord er Yesterday.

Yesterday was Sunday, bloody sunday!
U2! http://www.youtube.com/watch?v=GzRwK79SkCU

Også lidt af en af mine favoritter. Queen
My soul is painted like the wings of butterflies,
Fairy tales of yesterday, will grow but never die,
I can fly, my friends!

The Show must go on! Yeah!
The Show must go on!
I'll face it with a grin!
I'm never giving in!
On with the show!
http://www.youtube.com/watch?v=4ADh8Fs3YdU

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 05-02-08 16:25

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Også lidt af en af mine favoritter. Queen
> My soul is painted like the wings of butterflies,
> Fairy tales of yesterday, will grow but never die,

Fantastisk video og et fantastisk nummer. Den får du staffetten for.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Freddy

Dato : 04-02-08 17:41

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=KjZaXn18kKY
>
> og endnu en gang gedigen kvalitet:
>
> Stevie Wonder - Yester-Me, Yester-You, Yesterday

Eller George Harrison (når vi nu er omkring Beatles):
"Yesterday today will be tomorrow,
and tomorrow, today will be yesterday"

Husker Desværre ikke titlen på sangen.

Freddy

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 04-02-08 19:26

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=KjZaXn18kKY
>
> og endnu en gang gedigen kvalitet:
>
> Stevie Wonder - Yester-Me, Yester-You, Yesterday

Uriah Heep Circle of hands med lilien: Today is only YESTERDAY´S tomorrow:
http://www.youtube.com/watch?v=jHDKd7gOqWE

Mikkel

Fra : B. Sørensen

Dato : 04-02-08 21:59

"Mikkel Bierberg-Petterson" <bierberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

En anden udgave af "den vi alle tænker på"
http://youtube.com/watch?v=G32RJMfZb3c

B. Sørensen

Fra : N/A

Dato : 04-02-08 19:44

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-02-08 19:44

On Mon, 4 Feb 2008 18:10:23 +0100, "sigurno" <pawlova@cafeer.dk>
wrote:

>"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

Jethro Tull - "A New Day Yesterday"
http://www.youtube.com/watch?v=NBujaAumqPU

The Carpenters - "Yesterday Once More"
http://www.youtube.com/watch?v=qeEDjMFcidI

Eagles - "The Girl From Yesterday"
http://www.youtube.com/watch?v=f3ptvb1-2co

Slade - "O.K. Yesterday Was Yesterday"
Kunne godt nok kun finde en version, hvor en vis "Eddie" blander sig
http://www.youtube.com/watch?v=7g99aC54SII

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 04-02-08 20:08

Hej Poul Erik

> Jethro Tull - "A New Day Yesterday"
> http://www.youtube.com/watch?v=NBujaAumqPU

> Eagles - "The Girl From Yesterday"
> http://www.youtube.com/watch?v=f3ptvb1-2co

Sjovt nok tænkte jeg bl.a. på de to som nogen
af dem jeg kunne lide.

Men After Midnighte må idag vel være Yesterday :)

JJ Cale - After Midnight
http://www.youtube.com/watch?v=uGtUNelJf94

--
Mvh Max

Fra : Mathias

Dato : 04-02-08 19:44

Martin Bak skrev:

> Takker for staffetten
>
> Dagens ord er Yesterday.

Dinah Washington - What a difference a day makes
http://youtube.com/watch?v=FFJK052E7M8

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 04-02-08 20:34

Det er vist ved at være et stykke tid siden vi havde et rigtigt
crooner-nummer - så her er den fillipinske udgave af Tony Bennet -

Arthur Manuntag: Yesterday I Heard The Rain
http://www.youtube.com/watch?v=t45OaC_3aDM

Crooner kan man vel man vel ikke beskylde Tom Waits for at være -

Tom Waits: Yesterday Is Here
http://www.youtube.com/watch?v=p2XJ8k_hVCs

Sangskriverne er helt klart ikke enige om, hvordan begrebet "Yesterday" skal
opfattes. Den ene siger, at "Yesterday Is Here" den anden at "Yesterday Is
Gone":

Lenny Kravitz: Yesterday Is Gone
http://www.youtube.com/watch?v=iw86aZCg86o

Steen Lindkvist

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 04-02-08 20:48

Faldt lige over en anden gammel crooner:
Charles Aznavour: Yesterday When I Was Young
http://www.youtube.com/watch?v=cGjOUXooDOs

Og så kom jeg i tanke om et nummer, som jeg engang havde på et spolebånd jeg
fik af min kusine i begyndelsen af 70-erne - og minsandten om ikke også det
kan findes på "røret":

Spooky Tooth: That was only yesterday
http://www.youtube.com/watch?v=QGxRstWAZBc

Fra : Pernille

Dato : 04-02-08 21:21

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=KjZaXn18kKY
>
> og endnu en gang gedigen kvalitet:
>
> Stevie Wonder - Yester-Me, Yester-You, Yesterday

Sikke en masse gode Yesterday-sange...
"Help me make it through the night" Kris Kristopherson - Yesterday is dead
and gone....

Fra : Max

Dato : 04-02-08 21:37

Hej Pernille

> "Help me make it through the night" Kris Kristopherson - Yesterday
> is dead and gone....

Du bliver altså snart dømt ude.

Kris Kristofferson & Rita Coolidge - Help Me Make It Through
http://www.youtube.com/watch?v=iaSrd8jgZu0

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 04-02-08 21:45

> Hej Pernille

> Du bliver altså snart dømt ude.

Max dog, - Hvordan bliver jeg snart dømt ude?

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 04-02-08 22:24

On Mon, 4 Feb 2008 21:44:33 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Max dog, - Hvordan bliver jeg snart dømt ude?

Hvis/når du hører et "PLONK", er du røget i et kill filter, og er ude
af pågældendes komputer.

Tager lige et par link med, når jeg nu er her igen.

Bay City Rollers - "Yesterday's Hero"
http://youtube.com/watch?v=RSLqWv3F9o8

Guns N' Roses - "Yesterdays"
http://youtube.com/watch?v=K5QHBZrDLvc

Fra : Max

Dato : 04-02-08 22:31

Hej Pernille

> Max dog, - Hvordan bliver jeg snart dømt ude?

Du bliver dømt ude af legen, og ingen gider finde dine
link til dig og du bliver nødt til at gøre det selv :)

--
Mvh Max

Fra : Pernille

Dato : 05-02-08 09:47

> Hej Pernille

> Du bliver dømt ude af legen, og ingen gider finde dine
> link til dig og du bliver nødt til at gøre det selv :)
>
> --
> Mvh Max

Hej Max!
De fleste af sangene kan jeg godt finde.
Men, det kniber med at sende linket.
Somme tider kommer jeg bare i tanker om en sang, som andre, måske, også
ville synes var sjov at høre, igen. - Det er derfor jeg sender titlen.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-02-08 10:20

Pernille skrev:

> Hej Max!
> De fleste af sangene kan jeg godt finde.
> Men, det kniber med at sende linket.

Hej Pernille
Kan du ikke få en bekendt til at vise dig, hvordan du
kopierer et link til et indlæg, du er ved at skrive?

- pege, venstreklikke (fremhæve)
- højreklikke
- vælge 'kopier'
- gå til det indlæg du skriver i Outlook Express
- pege, højreklikke
- vælge 'sæt ind'

Når du har gjort det et par gange, er det ikke spor svært

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 11:58

On Tue, 5 Feb 2008 09:46:48 +0100, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> [...]
>Somme tider kommer jeg bare i tanker om en sang, som andre, måske, også
>ville synes var sjov at høre, igen. - Det er derfor jeg sender titlen.

Jeg ved ikke om du opdagede det for et par tråde siden, men jeg har
lavet en lille film der viser hvordan du gør:
http://www.linaa.com/youtube.avi

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : Pernille

Dato : 05-02-08 14:05

> Jeg ved ikke om du opdagede det for et par tråde siden, men jeg har
> lavet en lille film der viser hvordan du gør:
> http://www.linaa.com/youtube.avi

Tak, den må jeg se nærmere på. - Nej, det opdagede jeg ikke...

Fra : .J.S...

Dato : 04-02-08 21:28

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> [...]
> Skov, Small, Smile, Smoke, Snow,son, stimulanser,Storby, Sun, Sweet,
> søn, Tal/Numbers/0123456789, Tomorrow, Unknown, Water, Weekend, Wood,

SOLO IERI - 2004 - EROS RAMAZZOTTI official
http://www.youtube.com/watch?v=kTMHH5WMTUg

Deszaire - Grabados del ayer
http://www.youtube.com/watch?v=ol1_KQ55JV8

NACHA POP Chica de Ayer con la Orquesta de RTVE
http://www.youtube.com/watch?v=Q8Yt2WqtY1I

mvh/JS

Fra : Lars D. Christensen

Dato : 04-02-08 21:44

Martin Bak skrev:

> Dagens ord er Yesterday.

På en af Stones' bedste, men også lidt oversete plader, "Between the
Buttons" fra 1967, er der hele to Yesterday-sange: "Something Happened
To Me Yesterday" og "Yesterday's Papers". Desværre har jeg hverken
kunnet finde nogen af dem eller andre af sangene fra den version af
pladen, som jeg har, men med på US-versionen var også "Ruby Tuesday" -
og p åonsdag er Tuesday jo Yesterday...

http://youtube.com/watch?v=ne8jESR8UCk&feature=related

--

mvh. Lars D. Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-08 15:12

On Mon, 4 Feb 2008 16:28:19 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Dagens ord er Yesterday.

Det er faktisk svært, når man ikke er blandt de 3-4 første, men jeg
har en enkelt
Rob Dougan med "Born Yesterday":
http://youtube.com/watch?v=Xw9rYr0GPWc

Der er altså så meget Chris Rea i den stemme, at jeg også spiller et
nummer med ham.
Her en af mine yndlinge, "The Road To Hell":
http://youtube.com/watch?v=1EBw_da7BZk

Men den er nu ikke helt skæv på emnet, idet to af linjerne lyder:

"The sun that gave us life yesterday
Is now the sun that takes our lives away"