Trentemøller
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 10:33

Jeg leder efter det nummer som er brugt i SAS reklamen. Jeg troede det var
Moan på The Last Resort-albummet, men det er det ikke.
Anyone?

Hilsen Peter

Fra : -V-

Dato : 04-02-08 03:14

On 4 Feb., 10:32, "Peter Sch." <peter> wrote:
> Jeg leder efter det nummer som er brugt i SAS reklamen. Jeg troede det var
> Moan på The Last Resort-albummet, men det er det ikke.
> Anyone?

Mon ikke det er vokaludgaven med Ane Trolle?

http://youtube.com/watch?v=6G5UGybYN-E

-V-

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-02-08 12:14

On Mon, 04 Feb 2008 02:13:39 -0800, -V- wrote:

> Mon ikke det er vokaludgaven med Ane Trolle?

Kan bl.a. købes hos beatport.com (i MP3 eller WAV format).

Fra : Per Hansen

Dato : 04-02-08 14:35

"Peter Sch." <peter> wrote in

> Jeg leder efter det nummer som er brugt i SAS reklamen. Jeg troede det
> var Moan på The Last Resort-albummet, men det er det ikke.
> Anyone?
>
> Hilsen Peter

Det er den der hedder Moan (Radio Edit) der er anvendt i reklamen.
Den er med på Moan maxien.

--
Per Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-08 15:07

Per Hansen wrote:
> Det er den der hedder Moan (Radio Edit) der er anvendt i reklamen.
> Den er med på Moan maxien.

Det er mystisk... det karakteristiske beat fra SAS reklamen er slet ikke med
på album-versionen af Moan.
Jeg kan slet ikke høre at det skulle være samme nummer. Men jeg må jo finde
Radio Edit eller maxien.
Tak.

Hilsen Peter

Fra : Per Hansen

Dato : 04-02-08 18:20

"Peter Sch." <peter> wrote in

> [...]
> ikke med på album-versionen af Moan.
> Jeg kan slet ikke høre at det skulle være samme nummer. Men jeg må jo

Det er fordi at Radio Edit egentlig er et bedre remix af den ikke særligt
interesante Album Version.
Men efter Trentemøller's performance i P3 Guld med en mere trancet
dancefloor version af Moan med Ane Trolle i spidsen, eksploderede
efterspørslen efter den version, der så blev til Radio Edit og Vocal Remix.

Deres P3 Guld optræden (kort version):
http://www.youtube.com/watch?v=HvfZaNRpIOA

--
Per Hansen

Fra : Simon Johan

Dato : 06-02-08 22:18

> [...]
> dancefloor version af Moan med Ane Trolle i spidsen, eksploderede
> efterspørslen efter den version, der så blev til Radio Edit og Vocal

Jeg håber, han styrer noget over midi med den microkorg (hvilket i øvrigt
vil være idiotisk), for ellers er det usselt at skrue volumen helt ned efter
de første 11 sekunder og lade som om, man spiller på den.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-02-08 00:48

Simon Johan wrote:
> Jeg håber, han styrer noget over midi med den microkorg (hvilket i øvrigt
> vil være idiotisk), for ellers er det usselt at skrue volumen helt ned efter
> de første 11 sekunder og lade som om, man spiller på den.

Hehe han regner nok ik med at gennemsnittet af tilskuerne ved hvor
volume knappen sidder på hans synth.... Han skruer vel ned for at være
sikker på der ik kommer lyde ud af det når han står og hamrer tilfældigt
med fingerne i takt til den skive der bliver afspillet :)

Ham guitaristen laver jo heller ingen ting andet end at rocke lidt med
til musikken og stå og holde sin guitar... Og de lyde som trommeslageren
spiller i takt til, lyder absolut ikke som et normalt trommesæt...

Læg også mærke til 2.40 hvor han forlader sine keyboards og går over til
laptoppen - men den lyd som han imiterede at spille på microkorgen,
fortsætter selv han han stoppede med at stå og spille på den.

Fra : Per Hansen

Dato : 11-02-08 14:11

Esben von Buchwald <find.mig@paa.google> wrote in

> [...]
> til laptoppen - men den lyd som han imiterede at spille på
> microkorgen, fortsætter selv han han stoppede med at stå og spille på

Sådan ER næsten alle koncerter idag: Playback.
Det værste for dem er når eletronikken ikke gidder at spille med, det har
en del musikere opdaget gennem tiderne.
Man skulle tro at det var skræk og advarsel nok til at stole på en CD
afspiller, men åbenbart ikke, playback koncerterne fortsætter i stor stil.

--
Per Hansen