MS Windows
briani 27239
Download fra Windows Update mislykkes
Fra : Viktor Andersen

Dato : 19-04-08 15:38

Efter at have installeret Vista Home Premium på min maskine, anbefaler et
pop-up på skærmen at jeg installerer diverse filer for at undgå en masse
nedbrud på min maskine, der er f.... irriterende.

Men når jeg går ind på Windows Update for at downloade, hentes
opdateringerne iflg. pop-up billedet, men der sker blot ikke noget.

Jeg har også prøvet at installere SP-1, men der stopper den ved ca. 41%
iflg. ikonet nede i højre hjørne, hvorimod der ikke sker noget oppe i
bjælken for "progress".

Hvad er der monstro galt? Hvad kan jeg gøre, for at komme igen.

Jeg har også prøvet at lukke for firealarm og sikkerhedscenter for at der
ikke skulle være noget dér, som blokerer.

Undlad vgl. beskeder om at droppe Vista og gå tilbage til XP. Det er Vista,
jeg gerne vil have til at fungere.

mvh

Viktor

Fra : Bjarne Chr

Dato : 19-04-08 16:47

"Viktor Andersen" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Undlad vgl. beskeder om at droppe Vista og gå tilbage til XP. Det er
> Vista, jeg gerne vil have til at fungere.

Du skal lægge mærke til hvad det er for filer du skal installere.
Det kan være gamle drivere der skal opdateres
Hvis du ikke bliver tilbudt SP1 på Windows update
er din Pc ikke klar til den.
Prøv denne her
https://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=D22AF4E2-1AAF-4672-8951-4B7920F982E9&displaylang=da
mvh / Bc

Fra : Mort1s1

Dato : 19-04-08 18:18

"Bjarne Chr" <None@> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det kan være gamle drivere der skal opdateres
> Hvis du ikke bliver tilbudt SP1 på Windows update

Jeg har også problemer med opdatering, og bliver, måske derfor, ikke tilbudt
SP1
Jeg prøver at installere opdatering til Windows Vista (KB937287)J
Men jeg får følgende fejlmeddelelse:
Fejldetaljer: Kode 800736CC
Opdateringstype: Vigtig

Mort1s1

Fra : Bjarne Chr

Dato : 19-04-08 19:43

"Mort1s1" <mortensens@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilbudt SP1
> Jeg prøver at installere opdatering til Windows Vista (KB937287)J

Prøv først at hente KB937287 manuelt.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=5639710d-dfbf-4527-806e-9a1634d0cc8e
Og sikkert også denne her
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=d8f9d963-5d01-411f-bba2-b57fe0d4204c
Prøv evt. også at slette dine temp mapper inden du opdaterer igen
C:\Windows\Temp og C:\Bruger\NAVN\AppData\Local\Temp

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Mort1s1

Dato : 20-04-08 07:42

"Bjarne Chr" <Yes@and_No> skrev i meddelelsen

> [...]
> med venlig hilsen
> Bc
> I started out with nothing....I still have most of it.

Tak - det lykkedes tilsyneladende med KB937287, den anden var "ikke relevant
for systemet"

Mvh
Mort1s1

Fra : Bjarne Chr

Dato : 20-04-08 08:22

> Tak - det lykkedes tilsyneladende med KB937287, den anden var "ikke
> relevant for systemet"
>
> Mvh
> Mort1s1
Fint
Bc

Fra : Per Nielsen

Dato : 20-04-08 19:54

> [...]
> Prøv evt. også at slette dine temp mapper inden du opdaterer igen
> C:\Windows\Temp og C:\Bruger\NAVN\AppData\Local\Temp

Ja, modsat Mort1s1 var det så

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=d8f9d963-5d01-411f-bba2-b57fe0d4204c

der hjalp mig. Den første var ikke så ikke relevant for mit system. Jeg
synes godt nok det er noget bøvlet bare at finde ud af hvordan man holder
Vista opdateret...Takker for linket