BUTTON i EI og firefox.. Hvorfor?
Fra : Thomas

Dato : 19-04-08 08:25

Hej NG.

Nogen der kan forklare mig hvorfor følgende virker:

Jeg har lavet en side hvor jeg benytter en hal den <button> tags. Førs sent
i forløbet finder jeg ud af at ie har problemer med dette tag.. finder
blandet denne side:
http://www.peterbe.com/plog/button-tag-in-IE
hvor problemet og løsninger på problemet diskusteres

En hurtig indskydelse fik mig til at forsøge følgende:
Indsætte en onclick="this.value='en værdi';" på min testside der så ser ud
som følge (en php side):

<head>
<title>Test af Button og input tags</title>
</head>

<h2>Post arrayet indeholder:</h2>
<pre>
<?php print_r($_POST); ?>
</pre>

<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
value="firstButtonSubmitValue" onclick="this.value='ny
værdi'">firstButtonSubmitInterButtonText</button></div>
value="secundButtonSubmitValue">secundButtonSubmitInterButtonText</button></div>
name="firstInputSubmitName" onclick="this.value='ny værdi'"></div>
name="SecundInputSubmitName"></div>
</form>

Dette lader til at virke... men hvorfor? jeg havde forstået at problemet var
at value i Button elementer i IE ikke bliver sat som værdien af variablen
der hører til button elementet. Kan dog se at det også har den effekt at
hvis form action siden er langsom om at loade så ændre klappen også
caption.. og det synes jeg eventlig er underligt for den skulle jo egentlig
have den caption der står mellem <button> og </button> tags'ne...
Det er sgu da underligt...

Hvis nogen har en anden løsning der ikke har den ulempe at caption på
knakkerne ændre sig så vil jeg meget gerne høre det..:)

Mvh. Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-04-08 20:37

Thomas wrote:
> Hej NG.
>
> Nogen der kan forklare mig hvorfor følgende virker:

Beklager, der er altså ikke nogen, der gidder sidde og prøve at rekonstruere
dine problemer for at at hjælpe dig.

Læg din side ud på nettet og kom med et link til siden. Det gør det meget
lettere for os at hjælpe.

Erik Ginnerskov

Fra : Thomas

Dato : 19-04-08 21:20

> [...]
> dine problemer for at at hjælpe dig.
>
> Læg din side ud på nettet og kom med et link til siden. Det gør det meget

Ja det burde jeg selvfølgelig have gjort..

her er linket så:
http://testsuite.thomasg.dk/ButtonAndInputTest.php

Mvh. Thomas